צומת חלוצי התעשייה סגור לתנועה בעקבות דליפת הגז (צילום: שי אילן)
צומת חלוצי התעשייה סגור לתנועה בעקבות דליפת הגז (צילום: שי אילן)

משם לכאן

פורסם בתאריך: 25.5.19 21:26

אויש, כמה כעס ותסכול השמיעו התושבים הממורמרים בשבת האחרונה משעות הבוקר ועד לשעות הלילה הקטנות על השיבוש המרגיז שחל בהתנהלות בעירם. האירוע הגדול, ששנים רבות לא היה כמותו, חייב סגירה הרמטית של כמה דרכים מרכזיות ובידוד מתחם שלם, מטעמי בטיחות כמובן, והתושבים התלוננו על הפקקים שנגרמו כתוצאה מכך, על החסימות ובאופן כללי על הצרה שנפלה עליהם בלי שהביעו לכך את הסכמתם.

קשה להיות תל אביבי. בכל פעם שהעירייה מתכננת אירועי תרבות או ספורט בסדר גודל גדול עד ענק, מחציתה האחת של העיר הופכת למתחם סגור הרמטית בלי כל גישה למכוניות או מעבר חופשי להולכי רגל, והמחצית השנייה הופכת עקב כך לפקק תנועה אחד גדול, צפוף, דחוס ומייגע.

אלפי התיירים שהובטחו לא באו, עיר האוהלים לא קמה, חדרי המלונות נותרו ריקים ואלפי הכרטיסים למופע, שהיו אמורים להיחטף במחירים מופקעים, חולקו לבסוף בחינם או במחיר סמלי לאלפי אורחים – תושבי הדרום, חולים ובעלי מוגבלויות.

חיפאים לא קיבלו כרטיסים במתנה. הם לא נחשבים לכאלה שמתגוררים באזור של סיכון ביטחוני או לכאלה שסובלים מהתגרויות יומיומיות מצד “האויב שמעבר לגדר”, וגם לא לבעלי מוגבלויות ולחולים. הם לא סובלים מרקטות של חמאס שנורות עליהן ממרחק של קילומטרים בודדים אלא “רק” מהרעלה שיטתית, יומיומית, של פליטות חומרים מסרטנים וחלקיקים רעילים שונים ממתחם תעשייתי במרחק של קילומטרים בודדים מהם, גם כן ללא התרעה מראש, ללא הבחנה וללא יכולת להימלט.

וכך, לאחר שאל האירוויזיון הם לא הוזמנו וכרטיסים הם לא קיבלו, במקום לבלות במתחם הסגור והססגוני בעיר ללא הפסקה, שרבים מתושביה כאמור קיללו ללא הרף את ההפרעה הצורמת למהלך חייהם השגרתי בשל אירועי המופע, מצאו את עצמם רבבות חיפאים ותושבי הקריות באותו יום שבת ממש, באותן השעות ממש, “מבלים” גם הם מאחורי מחסומים וגדרות ושלל אנשי ביטחון, כיבוי, הצלה וסביבה, בשל אירוע חריג, מבהיל ומסוכן פי כמה שהתרחש לנגד עיניהם ממש בחצר האחורית של מדינת ישראל, הלא היא מפרץ חיפה הידוע לשמצה.

לתל אביבים סוגרים את גני התערוכה ואת מתחם אקספו ומכווינים את התושבים לדרכים עוקפות? לחיפאים סוגרים את המפרץ מחשש לפיצוץ או להרעלה המונית ומפנים את התושבים להסתגר בבתיהם. לתל אביבים יש אירוויזיון, דנה אינטרנשיונל ומדונה? לחיפאים יש בז"ן, גדיב ודור כימיקלים.

לתל אביבים יש שני נמלי ים ישנים שהפכו למתחמי קניות ובילוי? לחיפאים יש שני נמלי ענק שתאוותם לשטחים אינה יודעת שובע והם הולכים ומתפשטים על חשבון מרחבים ציבוריים פתוחים ומונעים מהתושבים כל כניסה.

לתל אביבים יש פארק הירקון וגני התערוכה? לחיפאים יש פארק מטרופוליני אחד, תיאורטי, שגם בו הולכת המדינה ונוגסת בכל יום קצת עד שלא יישאר ממנו דבר למעט חלקת דשא קטנה, עזובה, נבלעת בין מיליוני מכולות, סמויה מן העין ומדכאת את הנפש.

לתל אביב לא באו התיירים בשבוע האחרון בשל מחירים מופקעים שלא היה כל קשר בינם לבין המציאות? בחיפה המציאות עצמה היא שמסלקת תיירים שלא באים כלל, וגם לא יבואו כל עוד העיר תמשיך להרעיל את תושביה ולצמצם להם את שטחי המחיה ואת השטחים הירוקים, תחסום להם את קו החוף ואפילו מסלול נחיתה ראוי היא אינה נותנת להם.

ככה זה. איש לא הבטיח לנו שוויון או צדק ואפילו לא תיירות. רק דם, יזע, דמעות והרבה ארובות עשן.

הכותב הוא יועץ תקשורת, מרצה, מבקר, סופר ומטייל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר