המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)
המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)

מלכוד הקטנוניות

פורסם בתאריך: 9.6.19 16:05

כל מה שיש לי להגיד על פסטיבל פירמידה לשירה יהיה קטנוני. קטנוני לדבר על פסטיבל שנחשפתי לתוכנית חלקית שלו טרם התקיים. קטנוני להיות משוררת שלא משתתפת בפסטיבל ראשון מסוגו בעירה וכותבת נגדו. קטנוני לחשוב על השנה הבאה ולכתוב בעד. קטנוני להתבאס מכך שרוב השירה שקורית כאן ועכשיו נשארת בחוץ, ומכך שהפקת הפסטיבל משלמת למשוררים מחוץ לעיר אך לא למשוררים חיפאים.

קטנוני לעסוק בתקציב מבוטל כל כך. קטנוני להתעסק בתשלום מבוטל כל כך. קטנוני לחשוב שאם הבארטר המוצע למשוררים החיפאים הוא חשיפה, אז שתהיה כזו במסגרת הפרסום המקדים. קטנוני לחשוב למי זה מדבר ולמי לא. קטנוני לברר מי הוזמן ומי לא. קטנוני לחשוב שמשוררים מופעלים מכוח וקטנוני לחשוב שלא.

קטנוני להתפלץ כשפרס בפסטיבל שירה מוצג כתחרות שמוגבלת למשוררים חיפאים. קטנוני להחרים כי החברה הקרייתית שלך לא עומדת בדרישת הקול הקורא לחיפאיות אבל מספיק מקומית בשביל שלא יוצע לה תשלום. קטנוני לסבור שלקרוא שירה אנונימית זה משעמם. קטנוני לא להעריך סיוע עירוני בתקצוב ספר שירה. קטנוני לפאר תקצוב ספר שירה. קטנוני לחשוב שאם הקרנות האמונות על כך היו מתפקדות זה לא היה נדרש.

קטנוני לחשוב שמוזר שמרכז תרבות עכשווית עומד ריק מתערוכות בזמן שמתקיים בו פסטיבל. קטנוני לחשוב על הנסיבות שהובילו לזה. קטנוני להתגעגע לגליה בר אור. קטנוני לא להאמין בכוח של החלל. קטנוני לחשוד בתערוכה שתיפתח במהלך הפסטיבל. קטנוני לחשוב שלהשקיע כספי מסים באזור שאין בו פעילות עירונית זה חבל. קטנוני לשער מי מרוויח מזה. קטנוני לחשוד שאין באזור פעילות עירונית. קטנוני לשאול אם תושבי השכונה ימצאו את עצמם באירוע.

 

קטנוני לחשוב אם תהיה מספיק חניה לקהל מהכרמל. קטנוני להתנשא על הקהל מהכרמל כאילו הוא יבלע הכל. קטנוני לחשוב שלא יגיע קהל בתחבורה ציבורית. קטנוני לחשוב שאין שם תחבורה ציבורית זמינה. קטנוני להגיד שזה רק חמש דקות הליכה. קטנוני לחשב כמה משעות האירוע נופלות על שעות הפעילות של שוק הפשפשים ושל עסקים אחרים בקרבת מקום. קטנוני לחשוב איך אפשר לעשות פסטיבל בוואדי סאליב כאילו כבר היה סאלי ואלי. קטנוני להתעלם מהמחיקה של ההיסטוריה של המקום. קטנוני להתעלם מההיסטוריה הקרובה של המקום. קטנוני להפעיל פוליטיקת זהויות על רשימת המשתתפים. קטנוני להתאכזב.

קטנוני להניח שבשנת 2019 יש קהל לאירועי שירה וקטנוני. קטנוני לחשוב שאם אני לא יודעת להביא קהל לאירוע שירה אז אף אחד לא יכול. קטנוני לחשוב על שיח ציבורי על שירה. קטנוני לחשוב על שיח ציבורי על תקצוב שירה. קטנוני לבקר תקצוב לשירה. קטנוני להניח שמה שאני מכירה זה כל מה שקורה. קטנוני לשער שההפקה עיוורת למה שקורה בעיר. קטנוני להאמין שכדאי שאירוע תרבות עירוני ינבע או ישקף או יהיה חלק מהתנהלות פואטית בעיר ובסביבתה. קטנוני לבקר את מי שלא מחבר בין העיר לסביבתה. קטנוני לקדש קרבה גיאוגרפית. קטנוני להתעלם מעוצמה פואטית. קטנוני להיטפל לגרפיקה ולתוכנית שנראות כמו תוצאה של מחולל קלישאות מהניינטיז.

קטנוני לזלזל במוזיקאים ששיאם היה בעשורים הקודמים. קטנוני לא לזהות ברשימה אף שם שעלה לגדולה בעשור האחרון. קטנוני לייחל לפסטיבל בין לאומי בן הזמן. קטנוני לשאוף שתרבות במימון עירוני תחרוג מהפריפריאלי. קטנוני להתייחס פרסונלית לסגן ראש העיר מחזיק תיק התרבות. קטנוני להתעלם מהחריצות בה הוא מטפח בינוניות. קטנוני לשאול מה ההיגיון באירוע תחת הכותרת ״האם הר הכרמל הוא פירמידה לרגלי המפרץ?״. קטנוני לחשוב שזה פואטי בגלל שזה מופרך.

הכותבת היא משוררת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. עדנה, כרמל

    את צודקת ומעבר לכך – כל האירוע הזה נראה מקושקש, כאילו מישהו עבר על רשימת שמות שצריך להזמין והתקשר אליהם. שום הגיון, שום אמירה. גם בלי להשוות לפסטיבל השירה במטולה או לפסטיבלי שירה בתל אביב – האירוע הזה נראה כל חובבני שזה מביך.

  2. גלית

    לדובי חיון יש כנראה תפיסה שמשוררים ואמנים חיפאים הם מוכי גורל מעצם זה שהם גרים בחיפה. ולכן לא צריך לשלם להם. שיגידו תודה שבכלל נותנים להם פירסום, הם הרי החיפאים…לעומת זה לאמנים ומשוררים תל אביבים בהחלט צריך לשלם הם הרי נו…תל אביבים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אז פירמידה יש. ואיפה העין ?
    מי שכח את העין ?

  4. יורם

    פרובנציאליות חיפאית. בושה לכל מי שנוטל חלק באירוע הזה.

  5. ניר

    לילך ובר אין לך מה להצטער שלא הזמינו אותך. בכל מקרה לא היו משלמים לך – את חיפאית.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קטנוני לחשוב שמישהו יגול לצלוח את הטקסט המעיק הזה. אף טקסט שבעולם לא יכול לסבול חזרתיות כפייתית כל כך בלי להפוך לכבד ויבש. לא הצלחתי לצלוח את הכתבה או טור דעה או מה שזה לא היה, והקטע הכי דפוק שעם מה שקראתי, הסכמתי. גימיק שלא מחזיק מים ולא מעצים את הכתיבה.
    פיהוק

  7. גילה

    חבל שמחזיק תיק תרבות הוא אדם קטנוני וקטן קומה באמה האנושית והתרבותית
    אכלנו אותה חיפה. ביג טיים

  8. גילה

    ככה זה כשממנים אדם שאין לו שום קשר לתרבות למחזיק תיק התרבות בעיר.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    וואו, עברתי על התוכנית. איזה מוזר! אותם 5 אמנים מופיעים בכל 3 ימים הפסטיבל. כאילו אין אמנים אחרים (מקומיים?!). באמת תוכנית מופרכת לחלוטין.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר