זבל ברחובות הכרמל הוותיק
זבל ברחובות הכרמל הוותיק

לא להיות אידיוטים שימושיים

פורסם בתאריך: 22.6.19 22:27

חיפה שלנו מטונפת. זה לא סוד. חברי הקומנדו הסודי שלכאורה מפעילים תומכי ראש העיר ברשתות החברתיות יגידו גם על הטור הזה שהוא פייק ניוז, שקרים וכו', אבל אנחנו יודעים את האמת, רואים את האמת ומריחים את האמת. העיר דומה יותר כעת לקרקוב הפולנית ופחות לברלין בירת גרמניה.

למען האמת, לא משנה כלל הסיבה למצב הזה. ממש לא אכפת לי אם זה בגלל שראש העיר החליטה שתקציב הטיפוח הוא שטויות כמו שהיא חשבה על תקציב הדגלים ביום העצמאות או שזה בגלל שיש, לכאורה, שביתה איטלקית בעירייה שבה גוררים העובדים רגליים ולא מנקים כפי שהם אמורים לנקות. לרובנו כבר אין הרבה ציפיות מהקדנציה הקרובה של עינת קליש רותם, ורוב החיפאים כבר הפנימו שההבטחות מהדרכון המפורסם שחולק כבר לא יגיעו לידי מימוש. אם כבר – ההיפך הגמור יתרחש. עולם התעסוקה בשכר גבוה הולך ומתרחק מהעיר כשסגן ראש העיר מצהיר שלא יקדם את תעשיית ההייטק בחיפה מול יקנעם וטירת כרמל, ובמקביל עיריית ירוחם (ירוחם!) מצהירה כי היא מעוניינת בתעשיית הקנאביס ורוצה לעבוד ביחד עם מכון המחקר המוביל בתחום זה בארץ, שנמצא – איך לא – בטכניון.

אז מה נשאר לנו בעצם? לפחות שתהיה עיר נקייה. אם אין פרנסה טובה ואם אין יותר מדי מקומות בילוי (וגם באלה שיש מתעללת העירייה), לפחות שיהיה כאן מצוחצח ונעים. גם את זה הם לוקחים לנו.

עכשיו, אחרי שערימות הזבל נערמות, הלכלוך מפציע בכל פינה והתושבים סובלים, מצאו בעירייה פתרון זול – מיקור חוץ לאזרחים טובים וקצת פראיירים שמוכנים לנקות בעצמם. מסתבר שאם תפנו לאגף לפניות הציבור ותבקשו יפה, תקבלו מהעירייה במתנה, חינם אין כסף, כפפות ושקיות זבל. מסתבר שיש תושבים נחמדים בהדר ובקרית אליעזר שכבר התחילו לאסוף אשפה ברחבי השכונות שלהם ומניחים אותה בעדינות בפח. בעבר היו קוראים לאנשים כאלה אידיוטים שימושיים. אם במקרה נתקלתם בהם, אנא מכם, עזרו להם לחזור למציאות ולחפש דרך אחרת לתרום לחברה. אנחנו משלמים ארנונה ולא אמורים לפנות את הזבל בעצמנו מהרחובות. התשלום הוא גבוה מספיק כדי שתהיה לנו עיר מצוחצחת.

מצופה מראש העיר שתבין שאנחנו כחיפאים רוצים קודם כל להיות גאים בעיר שלנו ובצורה שבה היא משתקפת מחלונות בתינו. לא הגיוני שיגיעו אורחים וישאלו אותנו מה לעזאזל קרה לחיפה ואם מחלה מסתורית פגעה אך ורק באנשים שאמונים על הצד הוויזואלי של חיפה.

אם יש כאן שביתה איטלקית מטעם עובדי העירייה, שתתכבד הנהלת העירייה ותבין את המסר באופן בהול ותשב איתם למשא ומתן מכבד והולם. העובדים הם לא האויבים של החיפאים – הם החיפאים בעצמם ואנחנו אוהבים אותם ורוצים שייתנו לנו שירות טוב ויתפרנסו בצורה מכובדת.

אם יש כאן קיצוץ מכוון בתקציבי הניקיון והתברואה, אז אבוי לנו. אבל לפחות שיודיעו לנו שגם ב”שטות” הזו החליטו לקצץ. זה לא חייב להיעשות דרך התקשורת שאת חלקה קליש רותם לא אוהבת, אפשר גם בסטורי בפייסבוק או ככיתוב ליד תמונה של כוס בירה באינסטגרם.

כך או כך, המצב הנוכחי שבו העיר יכולה לכרות ברית ערים מטונפות תאומות עם קרקוב חייב להיפסק.

הכותב הוא פעיל פוליטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אדיוט לא שימושי

    נכון שזה נתפס ככוח טבע והסדר שקיים מקדמת דנא.
    אבל עיריה, כל עיריה אין זה מתפקידה להיות הגננת והמטפלת של התושבים.

    כמו שהעיריה לא מספקת גז ולא שולחת מצרכים לבתי התושבים כך היא גם לא צריכה לספק שירותי איסוף פסולת.

    העיריה צריכה לנקות את המרחב הציבןרי ולתת קנסות למי שמלכלך בו.

    את פינוי הפסולת צריך להשאיר לשוק החופשי ולזכות את הארנונה בהתאם.
    העיריה יכולה לגבות כסף בעבור הזכות להשכיר מקום לפח אשפה במרחב הציבורי.

  2. אריה גלעד

    סליחה מראש.
    הכותב הינו חתיכת ליכלוך שלא צריך לטרוח להרים מהרח'
    איזו חוצפה להתחבא מאחרוי עיתון!

  3. חיפאי

    קודם כל לפני שאתה מלכלך על ערים רצוי שתבקר בהם. קרקוב עיר מדהימה, מאוד נקייה ושופעת פארקים וצמחיה.
    ועכשיו לענייננו. על כולנו מוטלת האחריות לשמור על עירנו נקייה. נכון שזה תפקיד העירייה לנקות את הרחוב אבל אנשים מתורבתים לא רואים זבל ברחוב ופשוט ממשיכים ללכת. אם כל אחד ירים את הלכלוך כשהוא רואה אותו התרבות כולה תשתנה. כשילד רואה שמבוגר מרים את הלכלוך הוא לומד ממנו. כשהוא רואה שהוא פשוט ממשיך ללכת הילד הזה יהפוך למבוגר כזה בדיוק יום אחד שיתעלם מהלכלוך וימשיך ללכת. זו העיר שלנו, אלה הרחובות שלנו וזה הבית שלנו. ובדיוק כמו שבבית שלך אתה לא משאיר לכלוך על הרצפה ומחכה למנקה ככה אתה צריך לנהוג במרחב הציבורי שהוא הבית שלך

  4. דינה

    תכלס העיר במצב מוזנח מלוכלך גינות משחקים מטונפות מדרכות מסוכנות מיכלי זבל גולשים בטינופת
    האזרח משלם ארנונה על מנת לקבל בין השאר שירות זה ואין קשר בין הרמת שקית זבל או מפגע אחר לבין תחזוקה של העיריה ושימוש בכספי הארנונה למטרה זו
    הכותבת עושה הליכות יום יום. וההרגשה ״עצובה״

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר