שדרות הצבי (צילום: רמי שלוש)
שדרות הצבי (צילום: רמי שלוש)

מבחן התוכניות

פורסם בתאריך: 13.7.19 21:31

שבעה חודשים חלפו מאז שהנהגת העיר החדשה נכנסה לתפקידה. ראש העיר עינת קליש רותם הצהירה לפני הבחירות שהיא תחולל שינוי יסודי ושיש לה תוכניות מגירה לכל נושא, שאחרי חמש שנות אופוזיציה יתחילו לפעול מיד עם כניסתה לתפקיד. אבל כנראה שמה שרואים משם לא רואים מכאן. הפועל “למדנו” הפך ל”לומדים” בליווי האשמות כלפי ראש העיר הקודם והירושה שהשאיר אחריו.

לנו, תושבי העיר, נותר להמתין ולקוות שתקופת הביניים, שבה התחושה היא שהכל עומד ושכל הפרויקטים מבוטלים, לא תגרום נזק לעתידה של העיר, כי ידוע שנדרשות שנים רבות לבנות את מה שהורסים בנקל. אבל בשבועות האחרונים מתעוררת אופטימיות זהירה לנוכח מה שקורה במסדרונות חסן שוקרי 14.

זה התחיל בגיוס מנכ”ל לעירייה במקום זה שפוטר ימים בודדים אחרי כניסתה של קליש רותם ללשכה. המנכ”ל החדש הוא איש מקצוע, בעל קורות חיים מכובדים, ובזכות ניסיונו העסקי הוא התחיל לעשות סדר בעירייה ולקדם פרויקטים תקועים.

תוכניות האב שהעירייה שוקדת עליהן והתוכנית לשיפוץ ולשיקום רחובות העיר, אשר מוערכות ב־2.5 מיליארד שקל, זכו לביקורות שליליות ברשתות החברתיות. בתקופת יונה יהב ראינו שיפוצים וריבודי כבישים, בעיקר בשנות בחירות, אבל כמעט שלא זכינו בשיפוץ יסודי שיפתור לעומק את בעיות התשתיות הרעועות ברחבי העיר. דוגמה אחת היא שדרות הצבי בכרמל הוותיק עם שורשי העצים המשבשים את הנסיעה. ברור שריבוד הוא פתרון לא יעיל במקרה זה, ופתרון יסודי יעלה כסף רב.

תשתיות רעועות אינן בעיה של הכרמל בלבד, אלא כמעט של כל רחוב בעיר. בניגוד למבקרים, אני רואה בחיוב את הגשת התוכניות המפורטות בתחום זה על ידי קליש רותם. כעת צריך לחשוב מאיפה מגייסים את הכסף לפרויקטים שעל הפרק, וגם במקרה זה אני מבין שיש תקווה לשינוי.

ראש העיר הפסיקה את ההתססה נגד ירושלים, ואמירות בנוסח “הם לא ינהלו לנו את העיר” משתנות ל”ביבי איש ענק” – אמירה שהצטיירה כפליטת פה אבל לדעתי היתה מחושבת מאוד. אחריה התקיימה פגישה עם ראש הממשלה, שבינו לבין ראש העיר היה נתק מוחלט אחרי פרשת מינויו של רג’א זעאתרה לסגן ראש העיר. כל זה כנראה כבר מאחורי קליש רותם, שאולי הפנימה שהיא זקוקה לממשלה יותר מאשר הממשלה זקוקה לה.

עם זאת, לא בטוח שגם עזרה ממשלתית תספיק לממש את התוכניות שלה. בהיעדר פרויקטים והיטלי השבחה ופיתוח יהיה קשה מאוד להכניס מספיק כסף לקופת העירייה. אני מאמין שנראה בקרוב ניסיונות לקדם פרויקטים ברחבי העיר ולזכות את הקופה בהכנסות. זה יהיה אחד מהמבחנים החשובים של קליש רותם. אם היא תצליח לממש אפילו חלק מהתוכניות שעליהן הצהירה, היא עשויה להיבחר לראשות העיר לקדנציה נוספת. אם לא – לציבור יהיה הרבה יותר קל לזכור לה את המעידות.

הכותב הוא מנכ”ל החברה לנדל”ן ומנכ”ל אגודת מכבי חיפה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר