תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)
תיאטרון אלמידאן (צילום: רמי שלוש)

לתפארת מדינת ישראל

פורסם בתאריך: 24.7.19 19:41

ביום שני בשעת צהריים נפלה עלי הבשורה המרה: ”בג“ץ דחה את העתירה של תיאטרון אלמידאן נגד משרד התרבות, ובזה סיים סאגה משפטית וציבורית מפותלת שנמשכת מאז 2015“. משפט אחד של אורח מארצות הברית שהיה עמי ברגע קבלת ההודעה החזיר אותי אל המציאות שבה אנו חיים. ”זה ממש כמו דונלד טראמפ שלנו", הוא אמר, "לא תצליחו לנצח“.

לכן, לנוכח התוצאות העגומות ולאור ההבנה כי הפסדנו, אני כיו“ר דירקטוריון התיאטרון וכמי שהביאו לשפל זה, מבין כי הדבר הנכון ביותר לעשות היום הוא לקחת אחריות אישית ולפרסם הודעת התנצלות והצהרה זו:

כבוד שרת התרבות והספורט מירי רגב, רשם העמותות, אישי ציבור ומעלה, ארגוני הורים שכולים, כתבי עיתונות, רדיו וטלוויזיה, אזרחים נכבדים. בוש ונכלם, ויחד עם זאת אסיר תודה, עומד אני בפניכם היום. מאמציכם הכנים והבלתי נלאים לסגור את תיאטרון אלמידאן פקחו את עיני וגרמו לי שאהרהר שנית במה שהעלינו. עתה, משהגענו לרגע שבו תיאטרון אלמידאן על סף סגירה, יכול אני להודות בראש מורכן – שגיתי. ניצלתי את עקרונות הדמוקרטיה הישראלית ואת החופש על מנת לערער את מורל הציבור, לחרף ולגדף מערכות ישראל ולזרוע איבה ומבוכה בקרב אומה מלוכדת. אני חוזר בי מכל מילה ותג שכתבו יוצרינו. הריני מבקש מכם בשפל קול לייחס את משגי לגילי הצעיר ולחינוך הקלוקל שקיבלתי בבית הורי. ועם בקשת הסליחה, אני מוסיף לקוות שתינתן לי עוד הזדמנות נוספת להוכיח עצמי כאזרח מועיל מן השורה, לתפארת המדינה והלאום.

 

 

יכולתי לנמק ולהביא ציטוטים מהעתירה ולהראות את ניסיונותינו לשכנע את כבוד השופטים כי נפל פגם בהתנהלותם של פקידי משרד התרבות, כי הפקידים הפכו לפקודים, כי השרה קודם ירתה על התיאטרון חצים אידיאולוגיים ופוליטיים ואז שלחה את פקודיה לצייר סביבם מטרות טכנוקרטיות ומינהלתיות, וכי הצדק עמנו, אך משנפלה החלטת בג“ץ כל זה לא חשוב. מה שחשוב כעת הוא לקבור את התיאטרון הזה שהעז להציג הצגה המשבחת מחבל שרצח את החייל משה תמם ז“ל, תיאטרון שפעל כבמה למסיתים נגד חיילי צה“ל ונגד מדינת ישראל, ולהקים את אלמידאן החדש לתפארת מדינת ישראל.

אני מתחייב כי אלמידאן החדש יעמוד בתביעת החוק, כפי שכתוב: אם יוכח שהתיאטרון ביקש, במישרין או בעקיפין, ליטול חיי איזשהו אזרח, אותו אזרח יאחז במחצית מנכסיו. מחצית שנייה היא לקופת המדינה.

כבוד השליט, ככל שתינתן לי עוד הזדמנות נוספת להוכיח עצמי כאזרח מועיל מן השורה, אני מצהיר בזאת כי אלמידאן החדש יכבד את ערכי מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית ולא יסית לגזענות, לאלימות או לטרור, לא יתמוך במאבק מזוין של אויב או ארגון טרור במדינת ישראל, לא יציין את יום העצמאות כיום אבל ולא יעשה כל מעשה השחתה או ביזוי הפוגע בכבוד דגל המדינה או בסמליה. ככל שיעז התיאטרון החדש לנהוג כפי שנהג אלמידאן הישן, חייו של העבריין החדש וחיי יוצריו ברחמיו של השליט יהיו תלויים, ללא שום זכות ערעור. ככל שיזמום כפי שאלמידאן הישן זמם לקחת את חיי אזרח מאן דהוא, בכך יביא גם הוא על ראשו את המכה שקיבל אלמידאן הישן. ”ארצה רד, אם כך, והתחנן לרחמי הדוכס”.

הכותב הוא יו”ר דירקטוריון תיאטרון אלמידאן

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר