ראש העיר עינת קליש רותם מזניקה את מצעד הגאווה (חגית הורנשטיין)
ראש העיר עינת קליש רותם מזניקה את מצעד הגאווה (חגית הורנשטיין)

הבטחת שנהיה ברצלונה

פורסם בתאריך: 17.8.19 21:12

את עינת קליש רותם פגשתי לפני שבע שנים, והתחברנו מיד. בטלפון הנייד שלי עדיין מופיעות אין סוף התכתבויות על אהבתנו המשותפת לחיפה. היא הבטיחה שעם תכנון נכון, חיפה תהפוך ל”ברצלונה של המזרח התיכון”.
לפני ארבע שנים טסתי לברצלונה עם בן זוגי אהרון. הבנתי מה זו חזית ים עירונית, כיצד עיר מתפרנסת מתיירות ובעיקר מהי תיירות גאה – בתי מלון ומועדונים לקהילה, בתי קפה גיי פרנדלי ועוד.

למען האמת, בן זוגי ואני היינו קצת נבוכים מהפתיחות ומהמוחצנות של ברצלונה. בסך הכל, לא חובה שכל עיר תהיה סן פרנסיסקו או תל אביב. אבל כמעט בכל עיר בעולם יש היום קהילה גאה שזוכה לרוב לתמיכתה של העירייה, יש מצעדים, יש תקציב, יש הפנינג של דוכנים ופעילויות, וכולם משתתפים. העסקים, כפי שציינתי, פורחים.

הזדמן לי לשוחח עם ראש העיר הקודם יונה יהב לא מעט על הקהילה הגאה בחיפה. במפגשי עם יהב ועם אשתו רבקה הם הפצירו בי ובבן זוגי: “תעשו ילד. תהיו אבא ואבא”. לרוב זה הביך אותנו. כאשר חוק הפונדקאות עבר בכנסת לפני יותר משנה בלי שייכללו בו זוגות להט”בים, התחוללה סערה. בהפגנה ליד קריית הממשלה בחיפה הבחנתי במנהל בית ספר, במורים, במשפחות עם ילדים, בחברי מועצת עיר – דמויות חיפאיות מוכרות – וברבים מחברי הקהילה הגאה בחיפה. ציפיתי שיהב יתראיין, אבל הוא שתק כמו ראשי ערים אחרים. זה הפריע לי מאוד, אז התקשרתי אליו וביקשתי שהוא יראה שלא שכח אותנו, שאנחנו לא תושבים סוג ב’ ושכאבנו הוא אמיתי.

למחרת בבוקר התראיין יהב בערוץ 2 ואמר: “עיריית חיפה עם הקהילה הגאה. שוויון לכולם. אני מבקש שנזכור שלקהילה הגאה יש הישגים רבים בעשור האחרון, ושום דבר לא יעצור את זה”. יהב בפירוש הפגין רגש אבהי ואכפתי.

בניגוד לכך עומדים אירועי החודשיים האחרונים, ואחזור עליהם לטובת מי שלא שמע ולא ראה: רעיון טיפולי ההמרה של שר החינוך רפי פרץ שטען שזה אפשרי ושגם הוא ניסה זאת על הומואים בעבר; עו”ד נעמה סלע, חיפאית, התראיינה לאתר מאקו וקראה להומואים “שקית של זבל שהיא מרימה ומשליכה לפח”. יואב רמתי, חבר מועצת העיר מטעם הבית היהודי ויו”ר החברה העירונית יפה נוף השמיע התבטאויות שונות נגד הקהילה הגאה ויזם מצעד נגד משפחות לא הטרוסקסואליות; קליש רותם נמנעה מלנאום בפתיחתו ובסיומו של מצעד הגאווה; אותה קליש רותם שלחה מייל למנהלת הספריות העירוניות בנושא הצבת דגלון גאווה על שולחנה של הספרנית חנה קפויה וכתבה כי “יש להיות רגישים מאוד בהבעת עמדות אישיות במקום העבודה, ועלול להיות בזה טעם לפגם”; קליש רותם לא הגיעה לערב יקירי הקהילה בבית הקהילות לגאווה ולסובלנות למרות שהוזמנה ואישרה את הגעתה; ונתק בין מחזיק תיק הגאווה בעירייה תבור להט לבין ראש העיר.

כל זה קרה בחיפה בחודשיים האחרונים, וראש העיר שתקה וממשיכה לשתוק. יכול להיות שראש העיר שלנו, איך לומר זאת בזהירות, היא שמרנית? הרי הבטחת שנהיה כמו ברצלונה. אז אולי הברצלונה שלנו תתחיל בכך שתביעי תמיכה בנו, חברי הקהילה, שמותקפים על ידי חיפאים שלא רוצים מצעד, דגלים ומשפחות להט”ביות, שמקללים, שמסיתים ושמשמיעים שלל של דעות קדומות – אנשים חשוכים, הומופובים.

קליש רותם, דבר לא יכול להחזיר אותנו לארון. להיות הומוסקסואל או לסבית זה הכי טבעי לנו בחיפה. יש כאן מאות משפחות להט”ביות. בכנסת כבר הבינו את זה, אפילו בנימין ושרה נתניהו חזק בעניין. אז מה הקטע, גבירתי ראש העיר? לא צריך פה תקציב וגם לא מינוי פוליטי, רק מילה טובה. אנחנו רוצים לפרגן לך, אבל שזה יהיה הדדי.

בתודה, גל, הומוסקסואל בזוגיות, משפחה חיפאית.

הכותב הוא הבעלים של הקונדיטוריה של גל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דגל פלשתין

    מה תגיד אם אבוא לעבודה עם דגל פלשתין, זה הדגל הלאומי שלי, יותר חשוב אפילו מדגל מגדרי.
    ובכן, דגל מביאים למשחק כדורגל, לא לעבודה.

  2. מר"צ שרץ חייבים להיות מחוץ לקואליציה

    ראש העיר קליש קיימה את מצעד הגאווה והגיעה לארועים והביעה תמיכה מלאה.
    אלא שפעילי מר"צ המחפשים ללא הרף פרובוקציות לתעמולת בחירות זולה ורדודה חטפו את הקהילה הגאה
    לצרכים שלהם ועושים בה שימוש נלעג.
    אין להם בעיה להקריב את הלהט"ב על מזבח הפוליטיקה ולייצר אנטגוניזם בשלל הכתבות המטופשות
    והמחאות דמיקולו חסרות הבסיס מכיוון שכל מטרתם מראש לייצר לעצמם עוד כותרת.
    טוב תעשה קליש אם תראה לחיון והפרובוקטורים של מר"צ את הדלת החוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר