המבנה ברחוב בית אלפא 27 בקרית חיים המיועד לבית ספר של ארגון שמחת התורה (צילום: יקי לוי)
המבנה ברחוב בית אלפא 27 בקרית חיים המיועד לבית ספר של ארגון שמחת התורה (צילום: יקי לוי)

“קרית חיים, חיפה”. האמנם?

פורסם בתאריך: 31.8.19 20:18

קרית חיים ייחלה לשינוי. חלק נכבד מתושביה כה רצה את השינוי עד כי כל הבטחה שניתנה לתושבי הקריה לפני הבחירות נגמעה בשקיקה, שכן לקרית חיים יש אופי קרייתי ופחות חיפאי, ובהתאם לכך גם הציפייה. הקריות הסמוכות עוטפות את קרית חיים, וכולנו רואים את השינויים הרבים – גני משחקים מפוארים וחדשים, פעילויות פנאי והעשרה שילדי הקריות הסמוכות נהנים מהם, רחובות מטופחים ונקיים, ובעיקר ראשי עיר מתפקדים, קשובים ונגישים לתושביהן.

כל ראשי העיר של חיפה לקו בתסמונת חוסר חיבור לקרית חיים. אמנם נעשו כאן דברים, אך הם היו מינוריים ביותר. בשנים האחרונות חל שינוי מבחינת הרכב האוכלוסייה. המון זוגות צעירים רכשו בתים ישנים, השקיעו ממיטב כספם ובנו את בתי החלומות שלהם בקריה בגלל יתרונותיה – שטחי קרקע ומרחבים. והבונוס? חוף ים במרחק פסיעה. הדרישות השתנו והצעירים האלה רוצים איכות חיים.

בזמן קמפיין הבחירות זיהתה ראש העיר לעתיד את המצוקה ואת הפוטנציאל, אך לא של המקום אלא של הכוח האנושי שישרת אותה במסעה אל התואר הנחשק, והחלה לבקר בתכיפות. הבטחות הושמעו באוזני כל על כך שהיהלום שנקרא קרית חיים ילוטש ויופיו ייחשף. חלק גדול מהבוחרים האמין לזה ויצא לראשונה להצביע ולהשפיע על שינוי עתידו מתוך אמונה שלמה כי הנה זה קורה.

עינת קליש רותם הגיעה גם לביתי ודיברה. היא דיברה המון על הכל, לפרטי פרטים, וזה באמת קסם לי, אבל משהו שם לא התחבר. משהו נראה לי לא אמיתי. נוסף על כך, לא היה ולו נציג אחד מקרית חיים ברשימתה, והדבר הוסיף לתחושת חוסר האמיתיות. מילים על גבי מילים, אך מה עומד מאחוריהן?

כידוע, בחרתי להצטרף לאביהו האן ולסיעת הירוקים משום ששם ראיתי אמת, ידע וניסיון, ולימים גם הפכתי לחברת מועצה מטעם הסיעה. כאשר קליש רותם ניצחה בבחירות בהפרש גדול, בוחריה האמינו כי היא זו שתחולל את השינוי ותנהג בקריה כחלק מהעיר חיפה.

בתחילה נדרשו ימי החסד המקובלים שלאחריהם התושבים האמינו כי השינוי יורגש וכי תתחיל כאן המהפכה הנדרשת, שכן קליש רותם הבטיחה.

מאז לא זו בלבד שלא קרה הרבה, מה שכן קרה החמיר את מצבה של השכונה, והייאוש ניבט מכל פינה – חוסר התייחסות לצרכים הבסיסיים של הקריה מהדברים הקטנים עד לגדולים.

שדה התעופה למשל, הפך להיות הנושא המרכזי. כה מרכזי עד כי יש תחושה שרק בו מתעסקים. שדה תעופה שאם תוכניותיה של ראש העיר לגביו ייצאו אל הפועל, ימיט אסון על קרית חיים. עוד זיהום אוויר, זיהום רעש, והחשש שמא תקרה תקלה בדיוק מעל לראשם של שכנינו הלא רצויים – המפעלים.

או למשל הנכונות למסור בצורה דורסנית, ספק אם חוקית ובהחלט בלתי מתחשבת בצרכי ילדי הקריה, אולם ריק שאמור לשמש אולם ספורט לטובת ילדי הגנים הצמודים וילדי הקריה כולה, שסובלים ממחסור רציני במקומות פנאי והעשרה.

התחושה היא כי שוב נזנחנו. אסיים בחוויה אישית שהמחישה לי כי גם ראש העיר הנוכחית לוקה בתסמונת חוסר החיבור לקריה. העליתי שאילתה שנוגעת לנושא חזירי הבר ולטיפול הלקוי בבעיית החיכוך שבין החזירים לאוכלוסייה, מתוך רצון לסייע בבעיה שכרגע מנסים לפתור באמצעות ירי לא מועיל, ואף מסוכן לתושבים המתגוררים סמוך לאיזורי הירי. ראש העיר עצרה אותי ושאלה: “תזכירי לי היכן את גרה? משום שלא זכור לי שיש חזירים בקריית חיים”, והנימה שלה היתה “את תושבת קרית חיים, מה את מבינה בבעיות של חיפה?”.

הכותבת היא חברת מועצת העיר מטעם סיעת הירוקים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. קרוליין

    תסריט אימים מסיכוזי מספריו של איצ"קוק איזה שטויות ורדידות על ספקטרום ה """""

  2. דין דין

    קרית חיים היא נטע זר לחיפה.כבר הגיע הזמן לאחד את כל הקריות תחת שלטון מקומי אחד.גם חסכון וגם היגיון.

  3. נדב גיזבורג

    חבל על כל רגע שאנחנו לא מאוחדים כל הקריות יחדיו.מה שכן את הקריה לא נעזוב לעולם.. שקט .. ים.. זוגות צעירים וחדשים.. בועה רגוע בכל הבאלגן. קצת השקעה בקריה והכל באמת מושלם.
    קמת השקעה בקריה ובכלל יגיעו תושבים חדשים מחירי הדירות יעלו משמעותית וזה ממש לא רחוק. אין על הקריה שלו!!!

  4. שיר מילוא

    הפסקת תשלום הארוננה תעשה שינוי מידי!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    כוחנו בכיסנו השינוי בידנו

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הבעיה עם אביהו האן שהוא בילתי נראה.
    אם תושבי חיפה והקריות היו מכירים אותו ואת החזון והדיעות שלו, כנראה שהוא היה ראש עיר.
    הבעיה שאף אחד לא מכיר אותו. לפני שבוע יצא לי להזכיר את שמו ואף אחד לא ידע על מי אני מדבר.
    אין לו שום נוכחות תקשורתית והוא נשאר עלום. ציבור שלא מכיר אותו לא יבחר בו.
    לא ברור לי המחדל הזה שמתמודד נשאר לא מוכר וללא חשיפה. לאן הוא בדיוק רוצה להגיע במצב כזה?
    בנושא זה , וזה בלבד יש לו הרבה מה ללמוד גם מיונה יהב ובוודאי מעינת קליש.

  6. תושב חיפה

    עצוב נתנו אימון בניבחר חדש שיתן נגישות לתושבים שגרים בקיריה איפה הולך לעזעל הכסף שיש בחיפה בעצמאות לא ומביאים אומנים באלפי שקלים אז הכסף לאן, שגברת קליש תיראה מי הסגנים שלה קודם כי קריית חיים מעל הכל ולא אינטרסים חיצוניים. המסר צריך לעבור ומקוה שיעבור ניפגש בבחירות הבאות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר