"שנהיה לראש ולא לזנב" (צילום: תומר אפלבאום)
"שנהיה לראש ולא לזנב" (צילום: תומר אפלבאום)

יהי רצון מלפניך

פורסם בתאריך: 29.9.19 12:38

אין חג אהוב יותר מראש השנה. א’ בתשרי מסמל התחלות חדשות, תקוות חדשות, הזדמנות לפתוח דף חדש בהתנהלות שלנו בינינו לבין עצמנו ובינינו לבין הסובבים אותנו. גם לחיפה מגיע לפתוח דף חדש. עברה על החיפאים שנה קשה, שנה שבה לא ידענו רגל דל – או סקנדל או פסטיבל. אז לפני שאנחנו מתיישבים לשולחן החג, טובלים תפוח בדבש ומתבשמים באוויר חיפאי צלול כיין (כך מראה הגרף בתחנת הניטור ברחוב בלפור), אאחל כמה איחולים לעיר ברוח סדר ראש השנה.

“יהי רצון מלפניך ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו ואמותינו שייתמו אויביך ושונאיך וכל מבקשי רעתנו”. גבירתי ראש העיר, בואי נעשה סדר. האויבים הם לא עובדי העירייה. האויבים הם לא התושבים שרוצים להחנות את רכביהם בחוף הים ללא תשלום. האויבים הם לא האמנים והיזמים שידעו להפוך את העיר שלנו למקום תוסס ונעים לחיות בו. האויבים הם גם לא השרים בירושלים. לכבוד השנה החדשה אני מאחל לחיפה שראש העיר תתפכח ותבין שאנחנו לא האויבים ושאין צורך לשים לנו קצ. שינוי התמהיל של ההתעסקות היומיומית של צוות העירייה – יותר לכיוון חיובי ופחות לכיוון של סגירת חשבונות מוזרה עם כל דבר שמרגיש כאילו יונה יהב נגע בו – נדרש באופן בהול.

“יהי רצון מלפניך ה’ אלוהי ואלוהי אבותינו ואמותינו שתיתן תקווה לדורשיך, שמחה לארצך, וששון לעירך במהרה בימינו”. ששון לעירך – כל כך פשוט. בשנה הזו לקחת לנו את הששון, וראוי שתחשבי איך מחזירים אותו לחיפה. החיפאים אומרים שהשנה היה קיץ “בית קברות”, אבל האמת היא שאפילו בבית העלמין כפר סמיר היה יותר אקשן מאשר בקיץ הקלישאי הראשון. עם זאת, אם במקרה אתם חובבים את המוזיקה של מוטי שטיינמץ או סתם אוהבים לבלות עם גברים בלבד, דווקא אתכם העירייה פינקה השנה. אני מאחל לחיפאים השנה שיקבלו מנה גדושה של אירועי תרבות איכותיים, כאלה שעושים טוב לעיר, מביאים תיירים והופכים את חיפה למקור לקנאה לכל היישובים הסובבים אותנו. בכל זאת, אנחנו רוצים להיות קצת שונים מקרית אתא.

“יהי רצון מלפניך ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו ואמותינו שתקרע רוע גזר דיננו, ויקראו לפניך זכיותינו”. אני מאחל לחיפאים שתהיה להם שנה של מינהל תקין. שנה שבה לא עושים קומבינות שמסתיימות בבתי משפט או בבוררות בין פקידים בכירים. שנה שבה לא צריך מאבק ציבורי כדי שעמותות צדקה נפלאות ימשיכו לפעול ולא יהפכו באבחת חרב לבתי ספר למהגרים מאורגנים מבני ברק. שנה שבה המינויים נעשים לפי איכות ולא לפי קרבה לראש העיר כדי לייתר מאיתנו בושות של סילוק סטודנט ממשרת יועץ בכיר בהוראה מגבוה. שנה שבה העירייה תעבוד לפי הספר ולא לפי גחמות.

“יהי רצון מלפניך ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו ואמותינו שנהיה לראש ולא לזנב”. אני מאחל לחיפאים שהשנה לא ניגרר אלא נוביל, שלא נשתרך מאחור אלא ניזום. יותר התעסקות בהבאת יזמים ופרנסה מגוונת לחיפה, פחות התעסקות במריבות עם פקידים במשרדים בירושלים. יותר התעסקות בשדרוג האמנות והתרבות בחיפה, פחות התעסקות בצנזור אמנות. יותר פלורליזם ושוויון לקהילה הגאה, פחות סתימת פיות והסרת דגלים.

“יהי רצון מלפניך ה’ אלוהינו ואלוהי אבותינו ואמותינו שתתחדש עלינו שנה טובה ומתוקה, מראשית השנה ועד אחרית השנה”. סתם כי מגיעה לנו שנה טובה ומתוקה. שנה שבה נתגאה בחיפה, נאהב את חיפה, נבלה בחיפה, נתפרנס בחיפה ונבזבז בחיפה. שנה טובה.

הכותב הוא פעיל פוליטי

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר