קווין וקריסטין ריצ'רדסון. כי אין כמו סלפי בחיפה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של לי דורו)
קווין וקריסטין ריצ'רדסון. כי אין כמו סלפי בחיפה (צילום מתוך חשבון האינסטגרם של לי דורו)

השיווק עובד

פורסם בתאריך: 16.11.19 19:23

בשבוע שעבר פורסמו ממצאי סקר בין לאומי חדש שנערך בקרב צעירים בני דור ה־Z, כלומר ילידי שנת 2000 בערך, על העדפות הטיולים שלהם בחו”ל. את הממצאים אפשר בהכללה לתמצת בשני מסרים עיקריים: הראשון – שצעירים אלה בוחרים את יעדי הנסיעות שלהם לפי התמונות שהם רואים ברשתות החברתיות ובעיקר באינסטגרם. השני – שמכל השירותים והתנאים שהם מצפים לקבל ממארחיהם במדינה כלשהי, החשוב ביותר הוא הזמינות של אינטרנט אלחוטי.

כ־43 אחוז מהישראלים שהשתתפו בסקר ציינו כי מקור ההשראה המרכזי שלהם לבחירת יעד מועדף לטיול הוא תמונות מרהיבות ופוסטים חיוביים שהם מקבלים ברשתות החברתיות או תמונות וסרטונים ממקומות שונים שהם ראו בתוכניות טלוויזיה או בסרטי קולנוע. קרוב ל־40 אחוז ציינו כי הם מושפעים מידוענים שמפרסמים פוסטים ממקומות שונים בעולם. הם גם הדגישו כי הם עצמם נוהגים לצלם באובססיה ולהעלות את התמונות לחשבונם באינסטגרם, ולכן חשוב להם שהמקום שבו הם מבלים יהיה בעל פוטנציאל צילומי מעולה.

כ־22,000 צעירים מגיל 16 ואילך מכ־30 מדינות בעולם השתתפו בסקר. גם אם נפקפק במתודולוגיה המחקרית, המגמה שעולה ממנו היא ברורה ואינה שונה מהותית ממחקרי תיירות אחרים שנעשים בשנים האחרונות – מטיילים צעירים נוטים לחקות את חבריהם ואת הסלבריטאים שהם מעריצים מצד אחד, ויותר משהם מטיילים עבור עצמם הם מטיילים עבור חבריהם וחשים חובה לשתפם בחוויות שהם עצמם עוברים מצד שני.

לכן הם מצלמים עשרות תמונות – כדי להשוויץ. זו גם הסיבה שרשת אלחוטית חשובה להם כל כך. מבחינתם, אם הם אינם יכולים לשתף בזמן אמת את חוויותיהם, מה הטעם לטייל? שהרי אם לא ראו אותך – לא היית שם.

ממצאים אלה מחזקים גם את המסקנה ששיווק הוא הדרך היעילה ביותר למכור חבילות נופש לכל יעד בעולם כמעט. התמונות המפתות באינסטגרם – של אורבניות תוססת, של קולינריה משובחת, של חיי לילה מגניבים או של נופים פראיים – פועלות היטב את פעולתן, במיוחד על בני הדורות הצעירים, בני עשרה עד גיל 30, וגורמים להם לבחור ביעד זה ולא ביעד אחר.

אמנם צעירים הם קהל יעד דל באמצעים ופרוע למדי, ולא כל עיר או מדינה חושקת דווקא בפלח מטיילים זה, אך זהו פלח השוק הגדל ביותר בעולם התיירות, ובעיקר כזה שמתכנן את חופשותיו ואת נופשיו באופן המהיר והספונטני ביותר ומוכן לפיכך להתגמש מאוד בשלל נושאים, דרישות ושירותים שמבוגרים יותר אינם מוכנים לוותר עליהם. לכן הם תיירים מועדפים על ערים גדולות שיש בהן גם סוגי לינה מגוונים אשר מתאימים לכל כיס וגם חיי תרבות וחיי לילה שמתאימים לצעירים.

למרבה הצער, הדברים הללו חסרים מאוד בחיפה. אין כאן די מקומות לינה זולים שמתאימים למטיילים צעירים, אין כאן מספיק חיי לילה, אין כאן אטרקציות שפונות לצעירים, ובעיקר אין כאן כל פעולת שיווק שתמכור את העיר, את נופיה, את אתריה ואת מסעדותיה לתיירים בכלל ולצעירים בפרט.

עיריית חיפה אינה מאמינה בשיווק לצורכי תיירות. היא מאמינה שאם היא תהיה מעניינת ומיוחדת דיה ותדע ליצור קשרים עם ספקי תיירות מהעולם, זה יספיק. אבל זוהי תיירות האתמול. גם היא חסרה כאן מאוד אבל היא לא זו שתביא לכאן את המטיילים הצעירים, את התרמילאים ואת הסטודנטים שמחפשים עיר מעניינת לבלות בה סופ”ש איכותי. אם חיפה רוצה נתח בתיירות הצעירה המתפתחת, שיווק הוא המפתח. כדאי להתחיל ברשתות החברתיות.

הכותב הוא יועץ תקשורת, מרצה, סופר, מבקר ומטייל

 


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יותר חמור מהכתבה

    חזרתי עכשיו מציר מוריה. הציר שומם. המדרכות בחלקן חשוכות, אפילו בככר קרית ספר. לא רואים אנשים ברחובות כי המדרכות צרות ואין חנויות פתוחות הרבה סוגרות לפני שבע בערב. יש קצת בתי קפה כולם די ריקים. שני מטר ממרכז הכרמל כבר לא רואים אנשים מבלים נגיד רחוב יפה נוף אין בו כמעט מסעדות בכלל

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר