עינת קליש רותם בפנייה לתושבים
עינת קליש רותם בפנייה לתושבים

שידורי התעמולה

פורסם בתאריך: 28.3.20 21:12

הסגר שנכפה על כולנו הפך אותנו לצרכנים נלהבים של מסכים. חלקנו צופים בסדרות בנטפליקס, יש מי שמעדיפים את שירותי ה־VOD של חברות הכבלים והלוויין, ואחרים התמכרו לרשתות החברתיות. לי יש תחביב אחר – אני נהנה לעקוב אחרי הפרסומים של ראש העיר. יש שם בידור שרבים מפספסים. מי שיתחבר לאינסטגרם האישי שלה יגלה תמונות של מנות מהמטבח שלה שמתאפיינות בהתעלמות מושלמת מכל פרשייה שבה היא נגועה. רג'א זעאתרה? כוס בירה. מעיפים את הדרוזים מהלימודים בחיפה? עוגה טבעונית. אין תקציב והמנכ"ל התפטר? קבלו תמונה של קוסקוס. באופן אישי הייתי מעדיף להניח תפילין בבית הכנסת של חב"ד בקראון הייטס ולקבל קורונה מאשר לאכול את המנות האלה, אך זה כבר עניין של טעם, אני לא שופט אף אחד.

אבל לא לשם כך התכנסנו. ביום חמישי שעבר צפיתי בשידור החי של ראש העיר כדי שאתם לא תצטרכו. ימים אחדים לפני כן נכנס לתפקידו דובר חדש לעיריית חיפה – אלירן טל – שהחליט לשבור את השתיקה בת 500 הימים (פלוס) של עינת קליש רותם ולהביא לנו שידור חי בכיכובה.

לכאורה מדובר בהזדמנות פז לשאול שאלות – מאות אנשים התקבצו בעמוד הפייסבוק של העירייה כדי לשמוע מה בדיוק מתכננת העירייה שלהם בימים מתוחים אלה. אני מניח שרבים חיכו לבשורות בתחום ההקלות לעסקים הקטנים, לביטולם או לצמצומם של תשלומי הארנונה, לביטול התשלום בכחול-לבן ולהפסקת מתן הדוחות ברחבי העיר – אתם יודעים, הדברים האלה שרבות מהעיריות בארץ כבר ביצעו או התחילו לבצע. במקום זאת קיבלנו שילוב בין מופע אימים בסגנון צפון קוריאני ותוכנית אירוח שהיתה מביישת אפילו את הכבלים הפיראטיים בשנות ה־80. במקום שיחה פתוחה בין ראש העיר לקהל האנשים שהתקבץ במיוחד כדי לשאול שאלות, קיבלנו סוג של ריאיון אחד על אחד של ראש העיר עם הדובר החדש.

המופע נפתח בדברי הלל לראש העיר ש"מנהלת ביד רמה" את המשבר – אמירה שמיד גררה תגובה מהקהל של "עדיף שתצאי לחל"ת". לאחר דברי החנופה פתח המראיין בשאלה של הצופה הווירטואלי "ניר", שאותה הוא הקריא מן הכתב – "מה עשיתם עבור הצוות הרפואי?". השאלה קיבלה מענה, אך אציין שהיא כלל לא נשאלה על ידי הצופים בשידור החי.

בזמן המענה לשאלה של "ניר" הוצף הדף בעשרות אנשים עצבניים – תושבים ובעלי עסקים – שאינם מבינים מדוע העירייה חסכה מיליונים רבים בביטול אירועים ובשירותים לתושב בימי קורונה, אך אינה מוכנה לבטל או להפחית תשלומי ארנונה. כאן ענתה ראש העיר שאין זה בסמכותה והעבירה את הכדור למשרד הפנים. דפוס הפעולה המוכר של זה לא אני/זו ירושה קשה וכו' עבד גם כאן.

את שידורי ההתעלמות המיוחדים חתמה ראש העיר בהקראה יבשושית של כמה פרויקטים של מפעל הפיס שמגיעים לחיפה, כשאת ההתרגשות האמיתית של השידור היא שמרה להצהרה על מועדון שחמט בקרית אליעזר. אין ספק שכל אדם שחרד לבריאותו ולפרנסתו ושצפה בשידור הזה התרגש ביחד עם ראש העיר על כך שסוף סוף יהיה מועדון שחמט בקרית אליעזר. מבלי לפגוע בכבודם של שחקני השחמט המעולים של השכונה, לא לשם כך התכנסנו לשידור החי.

אישית, אני חושב שאפשר היה לוותר על השידור החי הזה. בפעם הבאה תצלמו את שידורי התעמולה באיכות גבוהה יותר, תוסיפו כתוביות לטובת לקויי השמיעה, וכך נוכל גם להתעלם מכם בעצמנו כשתעלו את הסרטון לרשת.

הכותב הוא פעיל פוליטי

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר