כביש משובש (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
כביש משובש (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

איך לנצל את הזמן

פורסם בתאריך: 10.4.20 08:34

ליל הסגר כבר עבר, חג פסח השני כבר בדרך, ובין הכתבות שתקראו בסופ"ש הזה תמצאו שפע של כתבות מעניינות על המתרחש בעיר – הרבה קורונה, קצת פוליטיקה וגם דיווחים יפים ומחממי לב על מעשים טובים שעושים תושבי חיפה. אבל יש ידיעה אחד שבטוח שלא תמצאו: "עיריית חיפה מנצלת את זמן הקורונה כדי לתקן את התשתיות הרעועות בעיר". בטוח שלא תמצאו את הידיעה הזו, כי העירייה פשוט לא עושה כלום בנדון.

בכל רחבי הארץ הבינו המנהיגים, בין אם אלה ראשי הערים ובין אם אלה נציגי הממשלה, שחייבים לנצל את הזמן המיוחד הזה לעבודות תשתית נרחבות. מדובר למעשה בתנאים דומים לאלה של יום כיפור – השבתה מוחלטת של פעילות – אך ללא שום איסור דתי לעבוד. עבודות תשתית שבדרך כלל היו עולות לנו בימים שלמים של השבתה של שירות חיוני (כמו למשל קווי רכבת), מעכבות סחורה או תוקעות את כל המדינה בפקקי ענק, יכולות היום להתבצע ללא שום הפרעה לציבור הרחב, והכל בזכות העובדה שאנחנו נצורים בבתים.

רשימה חלקית של הפרויקטים שנמצאים כבר עכשיו בביצוע תפתיע אתכם: פרויקט חשמול הרכבת מירושלים לתל אביב יואץ באקסטרים, הקדמת העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב והוספת קווים לרכבת הקלה בירושלים, תוספת של עשרות נתיבי תחבורה ציבורית ונתיבים מהירים ברחבי גוש דן – וזה רק בתחום התחבורה. בתחום התשתית ינצל נמל אשדוד את ההשבתה של המשק לשדרוג מסופי המטען שלו ויוכל לקלוט אוניות ענק.

 

 

ומה מתרחש בחיפה? מי שנתקל בעינת קליש רותם (לפני הבחירות כמובן, עכשיו היא מנהלת את העיר בפיג'מה בבית ולפני כן היתה ספונה בלשכה) יכול היה לשמוע ממנה ש"אצלה לא יהיו כבישים משובשים". יש אפילו סרטון כזה ביוטיוב שבו היא מדגימה איך נראה כביש משובש חיפאי.

היינו מצפים שהיא תנצל את הזמן להשתמש בתקציב ענק שעומד לרשותה ליצירה של מציאות חדשה. מציאות שבה לא צריך רכב שטח אימתני כדי לנסוע בנתיב הימני בכביש הטכני. מציאות שבה הראש לא נחבט בתקרת הרכב כשנוסעים בשדרות יצחק ובשאר כבישי מרכז הכרמל. מציאות שבה אין צורך לשמוע בטיפול השנתי במוסך על הקצ של חלקי הפרונט במכונית, שכל חטאם היה שנסעו על כביש חיפאי.

זה מתחדד כפליים אם נזכרים שמיד עם בחירתה ערכה קליש רותם סקר נרחב ברחבי העיר לגבי איכות הכבישים, והיא יודעת בדיוק היכן נמצאים הכבישים הבלויים במיוחד, כאלה שמי שנוסע בהם מקלל את הרגע שעלה על הכביש.

אבל ציפיות לחוד ומציאות של חיפה תחת קליש רותם לחוד. תקציב 2020 לא נושא שום בשורה לעולם התשתיות בחיפה. ראש העיר הגישה אותו ככל הנראה כדי להתחמק מגורלו של רון קובי, עם כוכבית שבה כתוב שהיא לא בדיוק עומדת מאחוריו ושבכוונתה להגיש תקציב אחר. המסקנה המתבקשת מתקציב זה היא שאין חדש תחת השמש – לא נזכה לראות אספלט נורמלי ברחבי חיפה גם השנה.

אז קליש רותם, אם את במקרה בבית כרגע וקוראת את הטור הזה, קחי בחשבון שאת יכולה גם לעשות את המעשה הנכון שכל החיפאים יאהבו ויריעו לך בזכותו – לקחת את נושא התשתיות לידיים, להוציא צוותים אל השטח ולרבד את כל הכבישים שנמצאים במצב מזעזע פלוס פלוס. אנחנו מוכנים לשכוח את רג'א זעאתרה, את "הניצחון" שלך על הילדים הדרוזים ואת הטינופת ברחבי העיר – רק תני לנו בבקשה כבישים נורמליים ליום שאחרי הקורונה. עוד לא מאוחר.

ֿ* הכותב הוא פעיל פוליטי

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושבת האיזור

    צודק בהחלט הכבישים בשדרות יצחק ושדרות הצבי סיוט לנסיעה.

  2. שרון

    כל הכבוד על הכתבה הנכונה והצודקת.
    כל מה שכתבת הוא נכון אבל הבעיה שהדברים לא קורים ולא נעשים. ועם הם ככבר נעשים הם נעשים בצורה רשלנית טלאי על טלאי לדוגמא כמו ברמת שאול ברחוב דרך צרפת, רחוב מרסי.
    בקיצור כמו שאומר המשפט בשנה הבאה אחרי החגים הבטחות לחוד של רוח חדשה לפני הבחירות ואחרי הבחירות חוזרת הרוח הישנה וההבטחות עפות ברוח
    נעלמות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתבה מעולה דוד , תבוא לרוממה החדשה תשתיות של עשרים שנה, וארנונה רמה א,קליש הייתה פה לפני הבחירות מכרה לתושבים הזקנים שתסדר את הכביש, ותזיז את גינת הכלבים , אחרי הבחירות נעלמה, הבטחות ללא כיסוי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר