אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)
אוניברסיטת חיפה (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

חיפה יכולה להרוויח. פעמיים

פורסם בתאריך: 25.4.20 09:04

תקופה משונה ויוצאת דופן עוברת עלינו – תקופה שבה כולנו נדרשים לשינויים בתחומים שונים. כדי להתמודד עם השינוי נדרש כל אחד לבחון את הכלים העומדים לרשותו ולעשות בהם שימוש מקדם. וכפי שכל אחד עושה זאת בביתו, כך ניתן לעשות זאת גם ברמה העירונית.

חיפה היא עיר אקדמיה. מוסדות הלימוד בה הם מגוונים, ונלמדים בהם מקצועות רבים אשר יכולים להיות לעזר. בתקופה זו ייתכן שהסטודנטים יכולים להמשיך בלימוד התיאורטי, אך הפרקטיקה – העבודה המעשית שגם היא חלק מדרישות הלימוד – נעצרה עבור רבים.

מנגד, תושבים רבים בעיר זקוקים לעזרה נקודתית בתקופה זו מבלי יכולת להגיע אליה או מהבחינה הפיזית או מבחינת מימון. אם נצליח לחבר בין הידע והניסיון שבמוסדות האקדמיים לצורכיהם של האנשים, נעשה שימוש מקדם בכלים העומדים לרשותה של העיר.

 

 

קחו למשל את הסטודנטים להוראה. ניתן לחבר ביניהם לבין התלמידים לשיעורים אחד על אחד. זה יכול להיספר לסטודנטים כנקודות לעבודה מעשית בתואר. ואם אנחנו מדברים על מערכת חינוך שמתקדמת ללמידה חדשה, אז רצוי שהסטודנטים להוראה יתנסו גם בשיטת הלימוד הזאת. הרווח לתלמידים ולהורים הוא ברור.

זה זמן מתאים גם לשלב בקהילה סטודנטים לעבודה סוציאלית ולחבר אותם להורים לתמיכה ולהדרכה – עבודה מעשית עבור הסטודנט, רכישת כלים להתמודדות עבור ההורה. כך גם בתחומי המשפטים, הפסיכולוגיה ועוד רבים.

כל מה שנחוץ זה חשיבה יצירתית איך לשלב את הידע בצורכיה של העיר, שתרוויח פעמיים: תמיכה בתלמידים ובהוריהם ובכך הגברת החוסן של התושבים, ונוסף על כך חיבור בין הסטודנטים לאנשים אשר יכול לגרום לסטודנטים להרגיש שייכות ולהישאר כאן בסוף הלימודים.

 

* הכותבת היא פעילה חברתית בתחומי חינוך וקהילה

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דבי

    כל הכבוד על הרעיונות היצירתיים. מקווה שיהיה מי שירים את הכפפה ויתרום למימושם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר