עינת קליש רותם (צילום: דוברות עיריית חיפה)
עינת קליש רותם (צילום: דוברות עיריית חיפה)

טיפים לשימוש נכון בכסף שנחסך

פורסם בתאריך: 20.7.20 10:43

בשבועות האחרונים אנו עדים לגל מדהים של בשורות טובות עבור חיפה. אחרי שנה וחצי שבהן היתה הרגשה שעינת קליש רותם היא אום כול כלום וששום דבר לא באמת זז בעיר, התחלנו להרגיש סוף סוף משב רוח רענן. יש תחושה שמשהו טוב קורה בעיר (ולא, לא קיבלתי זיכיון לפוד טראק, אני כותב הכל על דעת עצמי).

הציניקנים יגידו שזו רק עבודת יחסי ציבור ותו לא, אבל הדברים מדברים בעד עצמם. יש פה ניקוי אורוות אמיתי. זה התחיל בתגליות מדהימות על קומבינות לכאורה ועל כספים שחולקו ללא קריטריונים ברורים בעולם הספורט העירוני, גם כאן לכאורה כמובן. אחר כך התבשרנו על כך שהתגלתה קומבינה בתחום פינוי האשפה שהופסקה לאלתר ואשר חסכה למשלם המסים החיפאי יותר מעשרה מיליון שקל בשנה. והשיא הגיע עם חתימת הסכם הפשרה עם חברת גב ים שתשלם לעיריית חיפה 320 מיליון שקל. ביחד עם כספים רבים שעומדים להיחסך כתוצאה מעבודת היועצים המאומצת במינהלת 2030 (בכל זאת, הם מקבלים בסביבות 40,000 שקל בחודש כל אחד כדי לחסוך לנו הרבה יותר), עושה רושם שקליש רותם הופכת את העירייה ליעילה יותר, וכתוצאה מזה לעירייה עשירה יותר, כזו שיכולה להעניק לנו, התושבים, הרבה יותר תמורה עבור הכסף שלנו.

אך אליה וקצ בה – בעוד שאני חושב ומאמין שכסף ציבורי הוא קדוש וחייב לחזור לציבור בדמות השקעות בתשתית, בתרבות וברווחה (מה לעשות, שמאלני), קליש רותם היא אשת ימין שמעריצה את מרגרט תאצ'ר ומאמינה שהכסף צריך לחזור לבנקים לצורך החזר חוב. זוהי ראייה אסטרטגית שונה לחלוטין, ולצערנו הרב, קליש רותם היא ראש העיר והיא קובעת את סדר העדיפויות הקלוקל.

אני מאמין שעירייה טובה לתושביה צריכה לראות עצמה כיזם, כלומר להשתמש בכסף ואפילו להיכנס לחוב כזה או אחר על מנת ליצור ערך חיובי לתושבים שבתורו יסגור את החוב המקורי, בין אם הוא יגיע כתוצאה מאטרקטיביות יתרה של חיפה על שכנותיה ומאטרקציות ייחודיות לעיר, בין אם יגיע מעסקים חדשים ומעסיקים חדשים שירצו לקבוע כאן את מקומם, או הכל ביחד.

 

 

כך או כך, מדינת ישראל בכלל וחיפה בפרט נמצאות היום בתוך אחד מהמשברים ההזויים והכבדים ביותר שנחתו עלינו אי פעם. לא נאצר, לא סדאם ולא נסראללה לא היוו איום גרוע כל כך על העיר כמו נגיף הקורונה שפשוט מחסל כל חלקה טובה. אז לטובת העיר ולטובת העסקים, חיי התרבות וחיי הקהילה שבה, שאנו רוצים כמובן שישרדו את המשבר, הנה כמה הצעות לשימוש מיידי בכסף שחסכת – כחצי מיליארד שקל לפי פרסומי העירייה – הכל במתנה ממני, בלי חשבונית מנופחת למינהלת 2030 כמו שעושים החבר'ה שמקורבים לעירייה:

1. הצילי את תנועות הנוער. אל תחכי לממשלה. יש לך עשרה מיליון שקל שחסכת מאתר הטמנת הפסולת. אין מצב בעולם שהצופים, הנוער העובד והלומד ואחרים עולים סכום כזה להפעלה שנתית. הצילי את הצופים, החזירי קצת אהבה לנוער העובד והלומד (בכל זאת, מפלגת העבודה הושיבה אותך בכיסא, אל תהיי כפויית טובה), תני לילדים את חוויית החיברות החשובה הזו, שיכולה להיות חשובה יותר מלימודים.

2. תקני את הכבישים. חצי מכבישי העיר נראים כאילו טנקים סורים פלשו לחיפה ועשו בה שפטים. קחי את 320 מיליון השקלים שלקחת מגב ים ותרבדי קודם כל את כבישי הכרמל השבורים. סיפרת לאנשים לפני הבחירות שאצלך זה לא יהיה, ועכשיו זה הרבה יותר גרוע. את חייבת להם. אחר כך עברי לכביש הטכני, אם יישאר עודף. הנתיב הימני שם יכול לזרז לידה או לגרום לזעזוע מוח לילדים.

3. תני לעסקים הקטנים מרווח לנשימה. אשרי פרסום על חשבון העירייה בלוחות המודעות, פטורים מאגרות והנחות משמעותיות בארנונה, ותרי על כמה גרושים פוטנציאליים ותרוויחי עיר תוססת, עם עסקים שנשארים בחיים גם אחרי משבר הקורונה.

יכולתי להמשיך עוד ועוד, אבל קודם הייתי רוצה לראות שמשהו מהרעיונות הפשוטים הללו מתממש. כולי תקווה שכמו שקליש רותם ידעה להתעקש על הכספים הללו והצליחה לחלט אותם בחזרה לידי העירייה, כך היא תדע להחזיר אותם לציבור ולא תשתמש בהם לצרכים צרים או למינויים פוליטיים. ילדי חיפה האהובים מחכים להם.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. חיים בסרט רע

    דוד מגן אתה הזוי. אין מילה אחרת, אולי יש – שמאלני. לקרוא לפעילת מר"צ קליש אשת ימין? גישה תאצ'ריסטית? תחזור לבית הספר לא ממש למדת מה ימין מה שמאל.
    אדון יונה יהב שפך כספים מגלגול הלוואות בבנקים, מליארד שקל גרעון.. שעליהן שילמה העירייה מאות מליוני שקלים קרן וריבית מדי שנה – לא עשרות, מאות מליוני שקלים!! אז באה קליש ורוצה לסגור את ההלוואות כמה שיותר מהר כדי שנוכל לחסוך את התשלום של ריביות לבנקים,
    אבל זה לא נראה לך אתה בעד לפזר ולפזר ואז שיעלו עוד את הארנונה לממן את ההלוואות מהבנקים.
    באמת שיטה יפה. שיטת יונה יהב לרושש את התושבים ואת קופת העיר. בואו נמשיך בה.

  2. עידית

    בבקשה חכמים גדולים תנו לראש העיר הגב' קאליש לעשות את עבודתה. אני מבינה שהפסדתם בללק את עובדי העיריה
    אבל לעומת זאת תהיה לכם עיר מבריקה מכל הבחינות. אנא שבו בשקט ותנו לעיריה לעבוד.

  3. שרי

    קליש רחוקה מאוד מהימין, היא דיקטטורה בולשביקית.
    יש לה מזל שהקורונה משביתה הכל והיא חוסכת המון אבל את הכסף במקום להשקיע בתושבים היא תשקיע במינויים וביועצים הפרטיים שלה ובחזירים שלה.
    אין לה שום יכולות ולא אישיות מתאימה להנהגת עיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר