האור שנכנס לחיינו (צילום: גיל כהן)
האור שנכנס לחיינו (צילום: גיל כהן)

לראותם בלבד

פורסם בתאריך: 23.12.17 16:51

כל אבא מכיר את המצבים הללו שבכל הנוגע לילדים הוא על תקן “לראותם בלבד”, בדיוק כמו נרות חנוכה. לא חסרים מקרים שבהם אומרים לנו “בזה אל תתערב”, כמו למשל בעיצוב החדר עוד לפני שהקטנה נולדה. כל שהיה עלי לעשות זה ליישם בשטח את הצביעה, את ההדבקה, את ההרכבה ואת השטיפה. או למשל כשהיא חולה זה קודם כל אמא, אחר כך עצה מסבתא, בהמשך טלפון לרופא תורן, ובסוף אתה מקבל הוראות של תיסע, תביא, תחזיק, תנמיך, תתקשר ושוב תביא. הילדים שלנו הם בחזקת לראותם בלבד גם כשבוחרים להם בגדים, מבשלים להם מזון, קונים להם תמרוקים ומתזמנים להם פעילויות. אנחנו, האבות, רק מיישמים את ההחלטות של הנשים שלנו.

אבל כמו נרות חנוכה, הילדים שלנו מזכירים לנו את הנס הגדול שהם ואת האור שנכנס לחיינו, רוב הזמן בזכותם. יש כאלה שהכניסה להיריון באה להם בקלות, יש כאלו שנלחמו בגורל ויש כאלה שנלחמו בממסד – כל אחד והסיפור שלו – אבל התוצאה היא זהה לכולם. חג החנוכה מסמל יותר מכל את ניצחון האור על כוחות החושך, ובדיוק בגלל זה לקחתי על עצמי משימה: לעזור לכל האבות באשר הם לנצח את כוחות החושך – הנשים שלנו. אוקיי, אולי קצת הגזמתי, הן לא מסמלות את החושך, אבל הנה כמה טיפים כיצד לנצח אותן בסיטואציות הקטנות בחיי היומיום שבהן אנו מרגישים שהאור שלנו הולך וכבה.

איך תביאו לכך שאתם בוחרים את הבגדים של הילדה בבוקר? תגרמו לאשה לישון מאוחר אחרי שתי כוסות של יין, תשכימו לפניה ותעירו אותה רק אחרי שהילדה לבושה ומוכנה. איך תהפכו מאנשי ביצוע למתכננים? תשתילו לאשה רעיונות לפני שהיא תקבל אותם ממקורות אחרים. זה אומר שתצטרכו לגלוש באתרי קניות לילדים ולשלוח לה תמונות של חליפה מהממת בכלום כסף מ־NEXT. זה אומר להציע את הטיול בשבת כבר ביום רביעי אחרי שבחרתם מסלול ותכננתם את כל העצירות בדרך, והכי חשוב – אחרי שכבר הזמנתם לטיול את החברים מהצד שלכם. זה אומר לזהות שיעול קטן אצל הילדה ולהכין את הקרקע לכך שהיא עומדת להיות חולה בנימוק מקצועי ומבין שלא ישאיר לה ברירה אלא להקשיב לך כשהמצב יחמיר.

בגדול זה אומר לקבוע עובדות בשטח. הרי ידוע שאנחנו הגברים נוטים להיות אדישים ולהיטמע בכורסה כי נוח לנו לא לקבל החלטות, ובכך להסיר אחריות מכל תוצאה שתבוא. אז אם אתם מסוג הגברים שנוח להם לישון במשמרת ולנתר רק בהקפצה של האשה, זו זכותכם. אבל אם אתם גברים ששונאים שאומרים להם מה לעשות, איך ומתי, אז השינוי צריך לבוא מכם. נכון שבהחלטות של רכב ותיקונים אתם הקובעים, אבל יש עוד מאות החלטות בכל יום כמו קניות לבית, פעילות לילדה, זמן מקלחות, תפריט לארוחת ערב וכו’ שבהן הכוח יכול לעבור אליכם.

ובנימה אופטימית זו אאחל לכם ניצחון גדול כמו של המכבים על היוונים, ומי ייתן והאור ישכון בביתכם ובלבכם לנצח נצחים. אני חייב לזוז עכשיו, המכבית קוראת לי לקלח ולהלביש את הקטנה כמה שיותר מהר כי היא בחרה עבורנו סרט להערב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר