מימין: משה אלברט, מירנה בנט, ליאורה שלוש, מוסי דן
מימין: משה אלברט, מירנה בנט, ליאורה שלוש, מוסי דן

הפרלמנט של אחוזה

פורסם בתאריך: 18.8.21 22:50

"אוהבת את השינוי שאחוזה הוותיקה עוברת"

ליאורה שלוש, צוות נדל״ן: "שכונת אחוזה מאופיינת בבנייה מאוד אקסקלוסיבית בגלל כיווני האוויר שלה. היא פונה לנוף דרום-מערבי של הר ושל ים. אני גרה פה יותר מ-40 שנה, כאן נולדו ילדיי, כאן הם למדו והתחנכו, וגם המשרד שלי ממוקם במרכז חורב. אחוזה והכרמל הן השכונות בהן אני מתמחה כמתווכת, ואני אוהבת את השינוי שאחוזה הוותיקה עוברת. משפרים את הבניינים הישנים, מגיעה אוכלוסייה יותר צעירה, כי מפתה לרכוש כאן דירה. לצעירים חשוב שיהיה פה נוף אנושי הומוגני, לכן יש אזורים המיועדים לציבוריות, בהם יש בתי קפה, פאבים ומסעדות נהדרות. לעומת זאת באזורים היותר שקטים, גרים אנשים שחשובה להם תרבות הדיור. השכונה היא מישורית יחסית, כך שביום כיפור ניתן ללכת ברגל לבית הכנסת, וביומיום אני משתמשת בכל מה שהשכונה נותנת לי, למעשה אני קונה רק פה. כיף לי לגור בשכונה“.

"בזכות העסקים שפתחתי, הנדל"ן הרוויח"

מוסי דן, איש חיי לילה לשעבר: "יש בה, באחוזה, ניחוח משכר, ניחוח של חוץ לארץ. התושבים מאוד נעימים, חסרי מעוף אולי, כאלה שמחפשים את השקט, מעין ביתי הוא מבצרי. את העסק הראשון שלי, פאב "הפיקסל'ה", פתחתי ב-1988, והשכונה לא ידעה איך לאכול את זה. עד אז היה רק פאב "האחוזה הקטנה", שבו עבדתי כברמן כמה שנים. היה קהל מדהים ונהניתי מהאנשים שהיו מבלים אצלי. הייתה משפחתיות והיה נועם. יותר מאוחר פתחתי את "הפיקסל'ה סטייק", איפה שהיום נמצא ה"ששון". זה היה בר עם שווארמה באמצע, והאמת? הקדמתי את זמני. פתחתי יותר מאוחר את "קפה אחר" במוריה פינת ליטניס. קלטתי שזה הייעוד של הציר – מקומות קטנים, לא ברמות של מגה פאבים ובתי קפה של פעם. התושבים שיחקו פה תפקיד, ואין בכל הארץ כאלו אנשים כיפיים, אפילו שהעיר התבגרה. אני חושב שבזכות העסקים שפתחתי, הנדל"ן הרוויח, כי הביקוש עלה. לא אגיד שאני הגורם הישיר, אבל יש לי כמה נקודות זכות“.

 

 

"הוואדי היה הגינה של הילדים שלי"

מירנה בנט, אימו של ראש הממשלה נפתלי בנט: "אני גרה בשכונה כבר 52 שנה, וראיתי ילדים שהם כבר סבים וסבתות, שגדלו כאן. יש לנו את מרכז חורב שהוא קרוב ואת קופת חולים מכבי. זו שכונה יפה, עם הוואדי והכל, אני מאוד אוהבת את זה. גם נפתלי, בני, נולד וגדל בשכונה. אני בהחלט ממליצה גם להורים צעירים לגור כאן. בהתחלה גרנו ליד הוואדי, והוואדי היה הגינה של הילדים שלי. זה מקום נפלא. יש לי אוטו, אבל אני כמעט לא משתמשת בו, כי כל האוטובוסים עוצרים ממש ליד הבית שלי. אני לא זקוקה לאוטו".

"הלב הפועם של הנדל"ן בחיפה"

משה אלברט, יזם, קבוצת אלומה: ״שכונת אחוזה היא הלב הפועם של הנדל"ן בחיפה. יש ביקושים גבוהים לדירות חדשות בשכונה, שטובלת בירוק של הכרמל. מצד אחד, היא פסטורלית ושקטה, ומצד שני, קרובה למרכז העניינים. שכונה אידאלית למקטיני דיור, שעוזבים בתים גדולים לאחר שהילדים פרחו מהקן, ומחפשים דירות שטוחות חדשות בסמוך לציר מוריה ולמרכז חורב. מוסדות החינוך האיכותיים הם אבן שואבת לזוגות צעירים עם ילדים, שמתמקדים בעיקר בדירות יד שנייה. לסיכום: ביקושים גבוהים ומחירים מהיקרים בחיפה".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר