מקסימום מינימליזם. "אליתה ליוינג" (צילום יח״צ)
מקסימום מינימליזם. "אליתה ליוינג" (צילום יח״צ)

אזעקת טרנד: עם השולחן בא התיאבון

אם פעם הם היו מעץ (טבעי, ברור) במקרה הטוב או מפורמייקה במקרה הפחות טוב, היום הכל הולך (כמעט): שיש, גרניט פורצלן, מתכת, בטון וזכוכית. השולחנות של השנה החדשה

פורסם בתאריך: 18.8.21 23:21

השולחנות של היום הם כבר מזמן לא השולחנות של פעם. לדברי המעצב יפרח בן צבי, בשנים האחרונות החומרים ואפשרויות השימוש בהם התפתחו בצורה משמעותית. "אחד החומרים המובילים, תאמינו או לא, הוא הגרניט פורצלן", אומר בן צבי, "הוא קיים במבחר גוונים וטקסטורות מעניינות כמו בטון, חלודה או מתכת טבעית. לנו, המעצבים, זה מאפשר לייצר שולחן עם נראות טבעית יחסית מצד אחד ומקסימום פרקטיות, מצד שני".

חזות מרעננת. העץ הישן והטוב בשילוב חומרים מודרניים כמו מתכת. "אליתה ליוינג" (צילום יח״צ)

חזות מרעננת. העץ הישן והטוב בשילוב חומרים מודרניים כמו מתכת. "אליתה ליוינג" (צילום יח״צ)

איך יוצרים שולחן אוכל מאריחים?

"יוצרים מערכת רגליים חזקה שתישא את כובד משקלו של האריח, תשתית מעץ, ומעליה משטח דקיק של כ-12 מילימטרים של גרניט פורצלן. אפשר לקבל שולחן אחיד למראה עד לאורך של שלושה מטרים. בעיניי, זה פתח צוהר לנראות ולחומריות אחרת ממה שהיינו מורגלים להן עד כה".

גם המעצבת הדס רוט, מ"הלל אדריכלות" סבורה שהשולחנות הופכים, עם הזמן, למינימליסטיים יותר ויותר. "הרגליים דקיקות יותר. הפלטה העליונה דקיקה. כל עניין הפתיחות והתוספות שמעבות ומסרבלות אותו מתחיל להיעלם מנוף העיצוב", אומרת רוט.

ועדיין, לדברי רוט, הישראלים, שמאוד אוהבים לארח, מעדיפים שולחנות גדולים, אבל החגיגה האמיתית בשנה שבאה עלינו לטובה הם החומרים.

השולחן העגול. פינה קטנה ואינטימית (צילום באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים)

השולחן העגול. פינה קטנה ואינטימית (צילום: באדיבות גולדשטיין גלרי טפטים)

רוט: "אם פעם הסתפקנו בשולחנות עץ או זכוכית, היום המגוון רב ביותר. שולחנות השיש או הגרניט פורצלן, למשל, מאוד נוחים לשימוש ויפים למראה, וגם לא צריך לכסות אותם במפה". לדברי רוט, השולחנות העשויים מגרניט פורצלן הם חביבי הלקוחות הישראלים. "אפשר להניח עליהם כלים חמים בלי תחתיות, וכלום לא קורה אם נשפך יין", היא מסבירה, "התחזוקה שלהם מאוד קלה, וכל זה בלי להתפשר על היופי".

ומה בכל זאת יעשה מי שאין לו מקום לשולחן רחב ידיים?

"קונים שולחן פלסטיק מתקפל ומאחסנים במחסן, וכשצריך לארח, פשוט מוציאים אותו, מצרפים לשולחן האוכל, ומכסים במפה".

לדברי המעצבת הראשית של רשת "אליתה ליוינג", אורֶלי גוהר בן הרוש, הודות למבחר העצום של חומרים, הדגש כיום הוא על שילובים מעניינים ופורצי דרך.

גוהר בן הרוש: "חומרים טבעיים כמו עץ, בשילוב עם חומרים מודרניים, כמו מתכת או בטון, מעניקים חזות מרעננת ו'שוברים' את המראה המסורתי של שולחנות האוכל המוכרים. הלקוח הישראלי מעדיף כיום את כל מה שמשדר טבעיות ומייצג חומריות עשירה. באופן גורף, פריטי ריהוט כאלה ישתלבו היטב ובצורה הרמונית בכל חלל מעוצב".

האורך כן קובע. יפרח בן צבי (צילום: שי אפגין)

האורך כן קובע. יפרח בן צבי (צילום: שי אפגין)

 

 

"ללא ספק, השולחנות המלבניים הם אלה שתופסים נתח ניכר משולחנות האוכל של הלקוח הישראלי", אומרת המעצבת קרן גנס, "הנטייה המובהקת היא להעדיף את השולחנות הללו, כי הם הכי פרקטיים, הן מבחינת ניצול החלל והן מבחינת אפשרויות הפתיחה".

גנס מציינת כי אמנם היא, באופן אישי, מעדיפה את השולחנות העגולים, שיוצרים פינת ישיבה אינטימית במהותה, אך אלה אינם מתאימים לכל חלל ואפשרויות הפתיחה שלהם מוגבלות יותר.

אז היכן נראה את הטרנדים?

"בחומרים, בגדלים ובגימורים. היום יש הרבה יותר חופש ומגוון לבחירה במשטחים. יש שילובים יפהפיים של עץ וברזל, יש שולחנות שהחיפוי שלהם הוא של אריחים, ויש גם הדפסים שמחקים חומרים כמו שיש, אבל הרבה יותר קלילים ונקיים למראה, עם מינימום חיבורים".


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר