ישי רוט (צילום: אורלי אייל לוי)
ישי רוט (צילום: אורלי אייל לוי)

יזם אחד בשבוע: ישי רוט

והשבוע: שיחה עם סמנכ"ל שיווק ופיתוח ב"שובל מתחמי מגורים בע"מ" מקבוצת שובל

פורסם בתאריך: 18.8.21 23:53

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום?

"חיפה נמצאת בעלייה. אנחנו רואים רוכשים שמגיעים אלינו גם מחוץ לחיפה. בשבועות האחרונים אנחנו מתחילים לראות מעט שינוי בהתייחסות של הוועדה המקומית אל היזמים. אנחנו מאוד מאמינים בחיפה ומקווים שחיפה הולכת לעלות על המסלול הנכון".

אילו פרויקטים יש לכם בעיר?

"אנחנו בונים עכשיו ברחוב הסחלב. לפני חודשיים עלינו על הקרקע והתחלנו למכור. מכרנו 36 דירות בתוך חודשיים. מאוד הופתענו. אנחנו מרגישים את הביקושים הגבוהים, גם בפרויקט שלנו עם חברת 'מבנים' ברחוב אלחנן במרכז הכרמל. מכרנו דירת מיני פנטהאוז בכ-5.5 מיליון שקלים. יש מה לעשות בחיפה. היא מתחילה להתרומם, אחרי שהייתה קצת בתרדמת מול ערים אחרות".

אתה צופה שהמחירים יעלו או שתהיה התמתנות?

"המחירים יעלו, כי אין קרקעות בכלל בישראל, ומה שיש – המדינה משחררת אותן בטיפין טיפין. המכרזים שנסגרים, כולל בחיפה, הם ברמות מטורפות של מחירים, ולא תהיה ברירה אלא למכור במחירים גבוהים מאוד, וזה מראה את מגמת העלייה שתהיה פה בעיר, לאור המכרזים שנסגרו באזור שכונת פרס בשנה האחרונה".

משבר הקורונה השפיע על שוק הנדל"ן?

"הקורונה לא השפיעה על השוק, דווקא להיפך. בתקופת הקורונה מכרנו יותר בכל מקום בארץ, כולל בחיפה. דווקא בתקופה כזו, אנשים דווקא רוצים להתחדש בדירות חדשות עם מרפסות, דירות גן ופנטהאוזים. רואים מגמה של רכישות מוגברות, רואים את הנתונים של בנק ישראל לגבי לקיחת משכנתאות".

דובר על זה שבעולם, בעקבות הקורונה, יירד הביקוש למשרדים, אבל יעלה הביקוש לדירות יותר גדולות שישמשו משרדים ביתיים. זה בא לידי ביטוי בארץ?

"לא, אנחנו לא רואים את זה פה. אמנם מצד אחד, אנשים רוכשים דירות יותר גדולות, אבל מצד שני אנחנו מתחילים לבנות בנייני משרדים ומחסנים לוגיסטיים באזור יקנעם, ומגיעות אלינו המון פניות, גם מהארץ וגם מחו"ל, להשכיר שטחים למשרדים. אז אם הקורונה השפיעה? אנחנו לא מרגישים את זה".

מה הקושי המרכזי של יזמים בחיפה? כבר נגעת בעניין הוועדה המקומית.

"הקושי המרכזי הוא הוועדה המקומית. היה קושי מאוד גדול להיכנס לוועדות, לטיפול הפקידים או מי שהיה צריך לטפל בתיקים. לא הייתה לנו שליטה מול מי לדבר, היינו צריכים על כל דבר להתווכח. להיות כל היום בעירייה, בגלל מחסור עצום בכוח אדם בוועדה המקומית".

 

 

אתה מתכוון לשלוש השנים האחרונות?

"בדיוק. ודווקא בחודש האחרון יש מגמה של שינוי ושיפור בוועדה. אנחנו מקווים שעלינו על המסלול הנכון".

מה הטיפ הכי חשוב שאתה נותן למי שמחפש לרכוש דירה בחיפה?

"לבדוק מי היזם ומי הקבלן ולא לרכוש לפני שבודקים. לוודא שמי שמבצע את הפרויקט הוא קבלן רשום עם ותק של שנים רבות, עם ליווי בנקאי מלא וניסיון".

מה הפוטנציאל הגדול בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"כל נושא ההתחדשות עירונית והפינוי-בינוי שהעיר כל כך זקוקה לו. הפיכת מבנים של שלוש קומות ומבנים הרוסים למגדלים, עם דירות חדשות, מרפסות ומעליות תיתן את הבוסט לחיפה לחזור להיות עיר של צעירים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר