מימין לשמאל: יעקב שטרית, אבי רחמים, אילן שטרית (צילום: מיכה בריקמן), רמי כהן
מימין לשמאל: יעקב שטרית, אבי רחמים, אילן שטרית (צילום: מיכה בריקמן), רמי כהן

"העירייה חייבת להתחיל להשקיע בנו"ש"

הפרלמנט השבועי התכנס. ארבעה תושבי נווה שאנן מספרים למה הם אוהבים את השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 26.8.21 00:25

"הכי טבעי לי לעבוד היכן שגדלתי"

אילן שטרית בעלים של תיווך "משכן נכסים": "כיליד ותושב שכונת נווה שאנן, היה לי ברור  שהכי טבעי לי לעבוד בשכונה שבה גדלתי ושאותה אני מכיר, וזה מה שאני עושה ב-23 שנים האחרונות. נווה שאנן היא שכונה מישורית ופסטורלית, ובזכות היתרונות האלה, קהלים רחבים מחפשים לרכוש בה דירות. חלקם קונים להשקעה בשל הקרבה לטכניון, וחלקם משפרי דיור. במשרדנו מאגר גדול של דירות, הן להשקעה והן למשפרי דיור. בימים אלה אנו יוצאים בשיווקו של פרויקט  תמ"א 38 ברחוב התיכון 52, שבו מוצעים למכירה דירות חמישה חדרים ופנטהאוז. בשנה הקרובה נתחיל בפרויקט פינוי בינוי בחניתה 57 ו-59, שבו יוצעו למכירה דירות שלושה, ארבעה וחמישה חדרים עם מעלית. כדאי לעקוב".

"לגור בעיר, להרגיש מחוץ לעיר"

יעקב שטרית, יו"ר ועד נווה שאנן: "שכונת נווה שאנן היא היחידה שנמצאת ברובה על מישור, ולכן הופכת את החיים בה למאוד-מאוד כיפיים. כי היא מאגדת בתוכה יופי, פסטורליות, מסחר, חיי חברה וקהילה, תרבות וספורט. להיות תושב השכונה זה אומר שאתה נמצא בעיר, אבל מרגיש מחוץ לעיר, בגלל הירוק שהשכונה טובלת בו. אם זה בגנים והפארקים שפרושים לאורכה ולרוחבה, מגרשי ספורט שנמצאים כמעט בכל פינה, המסחר שמותאם לצורכי התושבים, האוכלוסייה המאוד מגוונת והקהילה התומכת. כיף לגור בנווה שאנן, והיא לא סתם מאוד מבוקשת. כאשר רואים את האוכלוסייה ואת ההרמוניה שסביב, זה דבר שובה לב".

 

 

"הרמוניה של אוכלוסייה מעורבת מאוד מעניינת"

רמי כהן, הבעלים של "שני אספרסו בר – קונדיטוריה": "כשהגעתי לנווה שאנן, לפני 22 שנים, כולם סביבי הרימו גבה ושאלו מי יגיע לבית הקפה. ההתייחסות לנווה שאנן הייתה כאל שכונה נידחת. לשמחתי, זה ממש לא ככה. המקום עבד יפה מההתחלה, ועם השנים אני רואה את ההתפתחות של הפאבים ובתי הקפה. אחד הדברים שאני אוהב בשכונה זה שהיא מישורית, נגישה וקל להסתובב בה, יש חנייה ותחבורה ציבורית לכל מקום. דבר נוסף זו האוכלוסייה המעורבת – הרבה סטודנטים, חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. אליי מגיעים כולם, מלבד החרדים שלא מבלים בבתי קפה. אני לא רואה התחרדות יוצאת דופן או שינוי משמעותי מאז שהגעתי. יופי של שכונה, בסך הכל אנשים נחמדים וטובים, קנאים לשכונה שלהם ופטריוטים. יש בשכונה הרמוניה של אוכלוסייה מעורבת מאוד מעניינת".

"צריך להשקיע בחידוש התשתיות"

אבי רחמים, בעלים ויו"ר קבוצת אבי רחמים: "אנחנו אוהבים את נווה שאנן, גם כתושבים בה. המיוחד בה שהיא מלכדת בתוכה את כל סוגי האוכלוסייה – מזרחים ואשכנזים, דתיים וחילוניים, כל המינים וכל הסוגים, וזה מה שיפה בה. זה בא לידי ביטוי גם בפעילויות של המסחר וגם במתנ"סים ובתי הכנסת. בכל החוגים אתה רואה פעילות משותפת. זו שכונה מאוד הטרוגנית. המיקום שלה מבחינה טופוגרפית הוא מעולה. היא נגישה ויש בה תחבורה ציבורית, ולכן היא נוחה מהבחינה הזו. חשוב לציין שלא מספיק מעניקים לה תשומת לב בכל מה שקשור לשטחי מסחר ופיתוח של שטחים ציבוריים. הבעיה היא שאין בה שטחים מיותרים. באותה הזדמנות שעושים התחדשות עירונית, צריך למנף את זה ולמצוא פתרון לדברים שחסרים בשכונה. אני קורא לעירייה להשתדל להשקיע. השכונה צפופה ועמוסה, ולכן צריך להשקיע בחידוש התשתיות ובריענון מערכות הכבישים, המדרכות וכו‘".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר