אייל לוי, בעלים ומנכ"ל משותף של "נופי רוממה"
אייל לוי, בעלים ומנכ"ל משותף של "נופי רוממה"

אייל לוי מחלק לכם טיפים

והשבוע: שיחה עם אייל לוי, בעלים ומנכ"ל משותף של "נופי רוממה"

פורסם בתאריך: 26.8.21 01:20

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום?
"המחירים בחיפה שפויים, זה לא דומה למה שקורה במרכז הארץ, ולכן עדיין יש אטרקטיביות, גם למי שמחפש לרכוש דירה למגורים וגם למי שמחפש דירה להשקעה. יש התחדשות עירונית באזורים שעדיין לא פרצו קדימה, כמו בהדר תחתון, ליד שוק תלפיות ובאזורים הנמוכים של מורדות נווה שאנן. אני צופה עליית מחירים בשנתיים-שלוש השנים הקרובות. כל עוד המדינה לא יודעת להזרים ולהוציא מכרזים שיספקו את צריכת האוכלוסייה, המחירים יעלו. כמובן שהיזמים נכנסו לתחום של פינוי-בינוי, והשאיפה היא להכניס בכל הארץ מלאי דירות גדול מפרויקטים אלו".

זה ימתן את עליית המחירים?
"אם המדינה תשכיל ותעשה מהלך שיוכל לקצר את ההליכים של מיזמי הפינוי-בינוי הגדולים של היזמים, באופן שבו נוכל לעקוף את כל הוועדות – וזה צריך להיות בעידודם של מהנדס העיר ושל ראש העיר – כמובן שזה ימתן את המחירים בשוק באופן משמעותי. נכון להיום, לפי מצב השיווק של המינהל לעומת שנה קודמת, אני לא רואה התמתנות של המחירים, לצערי. ועדות התכנון מדשדשות, ובסופו של יום זה פוגע בכיס של כולם".

משבר הקורונה השפיע על שוק הנדל"ן?
"הקורונה לא השפיעה על שוק הנדל"ן. מה שהשפיע על המחירים זה שהוועדות לא עבדו, ולא הייתה מספיק אמביציה לקדם פרויקטים. הרבה פרויקטים לא יוצאים לפועל בגלל העיכובים האלה, לכן המחירים עולים בהתאמה".

מה הקושי של יזם בחיפה?
"העירייה מנסה לקצר הליכים, אבל הייתה פה בעיה עם ההנהגה החדשה שהתחלפה. עינת קליש רותם ניסתה לעשות סדר מסוים, או לדבריה, מדיניות חדשה. המדיניות הזו הכניסה את כל היזמים וגם אותנו לחוסר ודאות, ואז כמובן שהכל התעכב והכל נתקע. נכון להיום יש ודאות. אנחנו יודעים היום איפה העירייה יכולה לקדם ואיפה לא, אבל עדיין יש בעיה, כי הפכו כמעט את כל חיפה לאתר שימור, ואז כל פרויקט מתעכב בגלל דוח שימור. ויש עוד כל מיני הליכים שאנחנו מתמודדים איתם ביום-יום שמעכבים את אישור התוכניות".

 

 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה נותן למי שמחפש לרכוש דירה בחיפה?
"בחיפה אפשר להסתכל על השכונות הישנות, כי כולן בסופו של יום יגיעו לפרויקטים של בינוי-בינוי. לכן כדאי ללכת ולבחון בנייני רכבת בשכונות שעדיין לא הוחלט לגביהן, אבל יש סיכוי גדול שהם יילכו לפינוי-בינוי. אם זה לא יקרה עכשיו, זה יקרה בשנים הקרובות וזה יניב תשואה יפה למשקיע".

מה הפוטנציאל הגדול בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?
"כל האזור של הדר תחתון ואזור נווה שאנן, בשיפולים התחתונים שלו, קרוב לנווה יוסף, שכונת נווה פז. אלו אזורים שכולם יעברו התחדשות עירונית. יש מקומות אחרים בנווה שאנן, שהתשואה בהם תהיה פחות אטרקטיבית, אבל עדיין תהיה, כמו הבתים שקרובים לטכניון, רמות רמז. הם די מימשו את עצמם, אבל עדיין קיים בהם פוטנציאל".

אילו פרויקטים יש לכם בעיר?
"יש לנו פרויקט מאוד גדול ברחוב אינטרנציונל ברמות רמז. אנחנו מפנים את בניינים 52-24 ובונים בניינים חדשים. כחלק מהפתרון הסביבתי, תכננו את פתיחת רחוב פיכמן (חד סטרי) לצומת אינטרנציונל-רמת אלון. במסגרת הפרויקט אנחנו בונים גנים חדשים, הורסים את המרכז המסחרי הישן ובונים מרכז חדש עם חנייה ללקוחות. יהיה שם עירוב שימושים, חמישה בניינים למגורים ומשרדים. יהיה גם פיתוח נוף אדיר וחיבור בין המגרשים על ידי שבילים נטועים. זה פרויקט בשיתוף עיריית חיפה ובעידוד אורנה מור, האחראית על מחלקת התחדשות עירונית ,ואוטוטו אנחנו נכנסים לוועדה, לקראת סוף השנה. פרויקט אחר שלנו נקרא 'T תלפיות' ברחוב שפירא 5, שיהווה חלק ממתחם השוק".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר