כחול אופטימי. טולמנ'ס דוט (צילום: יח"צ)
כחול אופטימי. טולמנ'ס דוט (צילום: יח"צ)

לא תאמינו איזה צבעים מתכננים לנו לסתיו 2021

אוטוריטת הצבעים "פנטון" בחרה בשמונה גוונים חמים ונעימים שיסמלו את הסתיו הקרוב בעיצוב הבית. אחרי הכל, כשבחוץ משתוללת מגפה, חוויית ליווינג משמעותית ועוטפת היא הפתרון המושלם

פורסם בתאריך: 26.8.21 01:42

אחרי הזרחניים של שנות ה-70, צבעי הנירוסטה של שנות ה-90, המונוכרומטיים של שנות ה-2000, תור הזהב, הניוד ו-50 גוונים של אפור, אחת המגמות המעניינות לתקופה הנוכחית היא חזרתם של הגוונים החמים והעל-זמניים אל עיצוב הבית. מדובר בסקאלת צבעים בוגרת יותר ובת-קיימא המתחברת למגוון סגנונות עיצוב.

השקט שבאפור ובניוד. טולמנס (צילום: יח"צ)

השקט שבאפור ובניוד. טולמנס (צילום: יח"צ)

יש הקושרים את פלטת הצבעים לרוח התקופה, שבה אנו ממשיכים במסלול של חוסר ודאות לצד תסיסה חברתית גוברת לנושא הקיימות. פלטת צבעים ניטרלית וחמה בעיצוב הבית, יכולה להיות כל מה שאנחנו צריכים.

נגיף הקורונה השפיע גם על עיצוב הבית, אך לטובה. בין אם מתוך צורך בתעסוקה ובין אם מתוך תחושת מיצוי מהתפאורה הביתית הקיימת, נראה כי בקרב יותר ויותר אנשים חלה התעוררות במוטיבציה ל"צביעת" המרחב שבו הם חיים. לא מדובר בהכרח בצביעת קירות הבית, כי אם בהכנסת פריטי עיצוב שיעטפו בחום, יטעינו את מצב הרוח ויתוו את הדרך קדימה.

צהוב חרדלי וכתום קלאסי. RENBY (צילום: יח"צ)

צהוב חרדלי וכתום קלאסי. RENBY (צילום: יח"צ)

האם יש צבע שהוא מעל האופנות והגימיקים? שיהיה גם על-זמני וגם שיכניס אופטימיות?

על פי אוטוריטת הצבעים "פנטון", לא מדובר בצבע אחד, כי אם בפלטת צבעים עשירה, הכוללת שמונה גוונים ומהווה סמל לעתיד בהיר שעוד עומד לפנינו.

ירוק מקיים. קוסנטינו (צילום: יח"צ)

ירוק מקיים. קוסנטינו (צילום: יח"צ)

פלטת הצבעים מדגישה מצד אחד את השקט שבאפור ובניוד, ומצד שני את ההשפעה הדרמטית של זיווג קלאסי זה כאשר הוא כולל צהוב חרדלי, ורוד מעושן, פטל מענג וירוק מקיים. תוספת לחיות תגיע בזכות כתום וכחול קלאסיים אשר נכונים לכל תקופה והלך רוח. פלטת צבעי עיצוב הבית לסתיו 2021 מציגה חזית אופטימית המגלמת תחושה של נינוחות.

 

 

לדברי בני מורן, מבעלי RENBY, כל שצריך לעשות הוא לבצע פעולות סטיילינג במקומות הנכונים. מורן: "קירות לבנים מייצרים מעטפת בטוחה, לעומת זאת קירות עם טפטים צבעוניים מכניסים צבע ואווירה. כריות נוי, וילונות, שטיחים וכל אותם אובייקטים, שמספרים סיפור בשפה מדויקת, מכניסים לבית פונקציונליות איכותית ואסתטית".

פטל מענג על פי קוסנטינו (צילום: יח"צ)

פטל מענג על פי קוסנטינו (צילום: יח"צ)

לדברי מומחי "פנטון", בגוונים הנבחרים ניכרת שלווה מדיטטיבית ונעימה לצד שקט מהדהד, "המזמנים אותנו לחקור את שולי הדמיון שלנו".

מומחי "טולמנ'ס דוט" סבורים, כי פלטת הצבעים הזו משתלבת היטב עם  מגמת הקוקונינג (Cocooning) – מונח שהוטבע בתחילת שנות ה-80 על ידי פיית פופקורן, טרנדולוגית ויועצת שיווק אמריקנית. פופקורן זיהתה את העייפות והשחיקה מאורח החיים הראוותני וגילתה שיותר ויותר אנשים מתכנסים בביתם במטרה להתרחק מהשיטפון הצרכני. כך גדלה הכמיהה למצוא מפלט בבית, בו האדם יכול להירגע ולהתמקד קצת בעצמו. מגמה אשר בהחלט הולכת יד ביד עם התקופה האחרונה.

צבעי הסתיו על פי האוטוריטה ”פנטון"

צבעי הסתיו על פי האוטוריטה ”פנטון"

גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר