למעלה מימין: או-רן פיאל, ג'יני חכמון; למטה מימין: שרון שטיינבוק, יעל שנער (צילומים: טל חפץ, עפרה מוסקוביץ)
למעלה מימין: או-רן פיאל, ג'יני חכמון; למטה מימין: שרון שטיינבוק, יעל שנער (צילומים: טל חפץ, עפרה מוסקוביץ)

"בבת גלים יש קסם מיוחד שלא נופל מהחופים של מקסיקו או זנזיבר"

הפרלמנט השבועי התכנס. ארבעה תושבי בת גלים מספרים למה הם מכורים לשכונה שלהם

פורסם בתאריך: 2.9.21 12:49

"יש פה קטע נוסטלגי מטורף"

או-רן פיאל, הבעלים של קפה "מילהאוס": "הגעתי לבת גלים לפני שבע שנים, וההתאהבות בשכונה הובילה אותי לפתוח בית קפה. הסתובבתי המון ברחובות, קראתי וחקרתי על השכונה, ומהמקום הזה הרגשתי שמשהו חסר לי, ולא רק לי. זו הייתה הרמת כפפה, ממש מאהבה לשכונה ומסיפורים שהייתי שומעת על בת גלים של פעם. יש פה קטע נוסטלגי מטורף, והיה לי נורא חבל להסתובב ברחובות ולא לראות את מה שהיה קיים בסיפורים ובפנטזיות של אנשים. עד היום מדברים על הפוטנציאל הגדול שיש כאן, וזה ממש עבר לי בבטן, הרצון לממש, לעשות משהו כאן ועכשיו, יחד עם הקסם שיש בשכונה. את 'מילהאוס' פתחתי ב-2017 בבניין היסטורי קטן על השדרה. הוא מחובר גם בשם שלו לכל מה שמהווה את בת גלים של היום, עם קריצה לעבר. 'מילהאוס' זה למעשה קיצור של 'בית מילי', שזה הבניין הנטוש ליד, שהיה הראשון שנבנה בשדרה. במבנה המקורי בשנות ה-50 פעל קיוסק שגם הוא היה שייך לאישה בשם צילה חד-נס. החיבור הנוסטלגי שלי לשכונה מאוד עמוק, למרות שלא גדלתי, בה וזה פשוט ממכר".

"לתפוס את הכיוונים של הבריזה"

שרון שטיינבוק, אדריכל, מדריך סיורי אוכל ופעיל חברתי: "הגעתי לשכונה עם אשתי יעל בראש השנה לפני עשור, כי רצינו לגור ליד הים. במונחים של בת גלים זה משהו באמצע, כי יש פה ותיקים מאוד ויש את הגל החדש שמורכב מצעירים ומשפחות צעירות שהגיעו בשלוש-ארבע השנים האחרונות. יש לדירות הוותיקות, להבדיל מהבנייה החדשה, איכויות של כיווני אוויר, תקרות גבוהות של שלושה מטרים, חלוקת חללים טובה. שיפצתי ועיצבתי לא מעט דירות בשכונה, ומהדירות הישנות אפשר להוציא דברים מאוד יפים. לא מעט משפחות שנכנסות עכשיו, לא קונות בפרויקטים החדשים, בגלל המחיר ובגלל החלוקה הפנימית, שפחות מתאימה למשפחות. מה שמקובל היום בבנייה, מבחינת גודל של חדרים, פחות מדבר אליהם. יש הרבה אנשים שאני מלווה אותם בשיפוץ ואנחנו מתאימים את הדירה לצורכי המשפחה, אבל שומרים על האיכויות שיש לבית. נורא חשוב בבת גלים, שזו שכונה חמה ולחה מאוד, לא רק ביולי-אוגוסט, הוא נושא הרוח, זרימה ופתחים, אחרת אתה 24 שעות ביממה עם מזגן. לתפוס את הכיוונים של הבריזה זה קריטי, וזה מאוד נחמד בקומות העליונות".

 

 

"כאן מסתובבים יחפים ונושמים ים כל הזמן“

יעל שנער, חברת מועצת העיר: "בת גלים, שחוגגת השנה 100 להיווסדה, ניצלה מהגורל של יתר שכונות החוף בחיפה שמנותקות מהים על ידי הרכבת. כאן מסתובבים יחפים, ונושמים ים כל הזמן. אני אוהבת בשכונה את הקהילתיות והתחושה המשפחתית ואת אווירת החופש שהים נותן לנו, יחד עם הנוף של הכרמל הירוק. טיילתי ביותר מ-30 מדינות בעולם, ובבת גלים יש קסם מיוחד שלא נופל מהחופים היפים של מקסיקו או זנזיבר. אבל סוף מעשה במחשבה תחילה – צריך לשמור על איזונים, כך שהבנייה החדשה לא תחריב את החן הקיים ותפגע באיכות החיים, ובמקביל לטפח ולטפל במפגעים שישנם בטיילת, ברחובות המסחריים ובגנים של השכונה, כך שנוכל להמשיך וליהנות מהבית שלנו".

"פנינה שרק צריך ללטש"

ג'יני חכמון, מתווכת ויועצת נדל"ן, חברת top level: "היתרון של בת גלים הוא שהיא כמו חצי אי. שום דבר לא מפריד בינה ובין הים. יתרון נוסף הוא שהיא מישורית. יש מסביבה כל מה שצריך מבחינת תחבורה ציבורית, הכל במרחק הליכה גם למי שרוצה לנסוע מחוץ לעיר. בגדול, מבחינת האזור עצמו, קיימת התפתחות מאוד גדולה. אחרי שהשכונה הייתה מוכרת כשכונת סלאמס, הרבה קבלנים ויזמים פתאום הבינו שיש פה בעצם פנינה שרק צריך ללטש. רואים את העלייה במחירים בצורה מאוד דרסטית. בכל עיר מתוקנת, אם נסתכל על ערים אחרות בארץ ובחו"ל, מה שנמצא ליד הים הוא במחירים מאוד גבוהים, ודווקא בחיפה זה התהפך. אבל עכשיו יש בבת גלים פרויקטים מסוימים שהמחיר למ"ר בהם גבוה מהמחיר למ"ר באזור שהוא מאוד יקר בכרמל".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איל

    גם בקריות יש את רחוב אח״י אילת שלא נופל מהשדרה החמישית בניו יורק 😀

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר