רועי בן שלוש (צילום: עודד קרני)
רועי בן שלוש (צילום: עודד קרני)

רועי בן שלוש על שוק הנדל"ן בחיפה

והשבוע: שיחה עם רועי בן שלוש, בעלים משותף בסלע בראל

פורסם בתאריך: 2.9.21 13:53

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום?

"בחיפה המצב לא שונה מאשר בכל הארץ. זה מצב של עליית מחירים שבא בעקבות חוסר בהיצע, עם ציפייה ברוכה לפרויקטים ולמכרזים חדשים".

האם המחירים עוד יעלו או שאנחנו לקראת התמתנות?

"אין שום כיוון להתמתנות, אלא להיפך. את התקווה היחידה שהייתה, כמו 'מחיר למשתכן', איבדנו, כי הממשלה החדשה ביטלה את הפרויקט. נשארנו עם שוק של כל מספר זוכה. מי שחיכה לירידת מחירים – התבדה. בנוסף, עלויות הבנייה מתייקרות. מדד תשומות הבנייה בהתייקרות מטורפת השנה, וזה רק מביא לעליית מחירים".

הקורונה השפיעה במשהו על השוק?

"כן, תלוי מאיזה צד אתה. אם אתה קבלן, היא היטיבה איתך. ללקוחות – לא בטוח. מכיוון שנותר להם כסף, כי לא היה חוץ לארץ, הם רצו לכיוון של נדל"ן בתור השקעה, או לחילופין, הם היו סגורים בבית, וגילו שהחדר קטן מדי, והם רוצים מטבח יותר גדול, מרפסת, דירה יותר מוארת. זה הגדיל את הביקושים, וכבר הזכרתי את ההיצע הנמוך, מה שניפח את המחירים".

מה הקושי המרכזי של יזמים בחיפה?

"הראשון זה נושא הרישוי והיחס ליזמים, בטח עם כל מה שקורה במאבקי הכוחות העכשוויים. בשלוש השנים האחרונות הייתה נסיגה, ומעכשיו אפשר רק לעלות. הקושי השני הוא נושא המימון. גם הבנקים וגם הגופים החוץ בנקאיים מסתכלים על חיפה כפריפריה, למרות שאנחנו מזמן לא כאלה".

 

 

מה הטיפ הכי חשוב שאתה יכול לתת למחפש דירה בחיפה?

"לקנות. ועכשיו. לא להתלבט".

ומה הפוטנציאל הגדול ביותר בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"ברגע שהעירייה או העומדת בראשה יבואו עם חזון ויממשו את הפוטנציאל של העיר, כי יש לה פוטנציאל, עם מתחם תעסוקה טוב ואנשים עם כסף, אין שום סיבה שאנחנו לא נהיה תל אביב. אין שום סיבה שחיי הלילה לא יהיו מפותחים, וברגע שזה יקרה, חיפה תוכל להתחרות בתל אביב מבחינת מחירים. כרגע אנחנו נמצאים רחוק מאוד. בתל אביב דירה עולה 4 מיליון ובחיפה 2.5“.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. סמי שנפלד

    כהמשך לעליות מחירי הדיור בחיפה
    והאחיות הקטנות בקריות ממהרות גם
    אך בקצב מואץ

  2. רועי

    מסכים עם כל מילה למעט המשפט האחרון ההשוואה לתל אביב אינה נכונה היחס על פי אותה הרמה של הנכס הוא במקרה הטוב 1 ל2.5 בין חיפה לתל אביב בהתאמה והייתי עדין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר