בכיוון השעון: דורון וינברג, כרמל עדה, רני בנדר, רני קאושינסקי (צילומים: יקיר ברבי, יניב ביטון)
בכיוון השעון: דורון וינברג, כרמל עדה, רני בנדר, רני קאושינסקי (צילומים: יקיר ברבי, יניב ביטון)

לגור בעיר, להרגיש בכפר

הפרלמנט השבועי התכנס: ארבעה תושבי הכרמל הצרפתי מספרים מה הם הכי אוהבים בשכונה שלהם

פורסם בתאריך: 9.9.21 08:00

"השכונה הכי שווה בחיפה"

רני בנדר, מנכ"ל סיטי סנטר: "הגעתי לשכונה עם משפחתי לפני כשש שנים מתל אביב, ומהר מאוד התחברתי לתושבים, המשלבים חיים משותפים של יהודים וערבים. היתרון המשמעותי על פני כל שכונה אחרת בחיפה ובישראל זה הנוף. הזריחה המלווה את האוניות היוצאות מהנמל והאוויר הנעים הנובע מגובהה של השכונה הם ייחודיים, ואפשר לראות אותה יום אחרי יום בהתפעלות.
אחת מההנאות שלי היא טיול אחר הצהריים ברחובות השכונה. בכל פעם אני מוצא בנייני באוהאוס מרהיבים וכנסיות יפות, והסמיכות לגן הפסלים והגנים הבהאים מהווה יתרון משמעותי. אחד הדברים המופלאים ביותר בשכונה, שרבים אינם מכירים אותו, כולל תושבי השכונה, הוא אובליסק יפהפה בגובה של כ-12 מטר, המסמן את המקום בו יוקם בית התפילה הבהאי. הוא נמצא מול בית הספר טשרניחובסקי וניתן לראות מעט ממנו מציץ מבעד העצים. זוהי נקודת ציון בינלאומית ונדירה. השכונה מאוד מתאימה לילדים – החל מבתי ספר מצוינים, מגרשי כדורסל וכדורגל ושטחים ירוקים. בתקופת הקורונה הילדים לקחו אותי לטייל באזורים המיוערים וגיליתי עולם חדש. את הקפה אנו שותים בהנאה ב'היינה כרמל צרפתי' ולא מוותרים על הלחמים של מאפיית הכרמל. בקיצור, השכונה הכי שווה בחיפה״.

"בתי ספר מצוינים"

כרמל עדה, סוכנות הנדל"ן כרמל סנטר: "היתרון הראשון של השכונה הוא הקרבה לים, הנופים והאוויר. יש בה מינימום זיהום אוויר במונחים של חיפה. יש בה המון תוכניות גדולות של התחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי. דבר נוסף, שהוא גם יתרון, הוא שיש בה מגוון רב של דירות בניגוד לשכונות אחרות, שבהן יש רק קוטג'ים גדולים או רק שיכונים. בכרמל הצרפתי יש מנעד רחב, החל מדירות שיכון ועד דירות שיכון משודרגות שניתן להרחיב ולבנות עליהן ועד לאזור דרייפוס-סטפן וייס, שם יש קוטג'ים ווילות ספרדיות. עם זאת, מדובר בשכונה ישנה, ויש בה מעט מאוד בנייה חדשה. השכונה בהחלט מתאימה לזוגות צעירים עם ילדים, כי יש בה בתי ספר מצוינים – ליאו באק נחשב לאחד מבתי הספר המצוינים בחיפה אם לא בארץ כולה, וכמובן בית הספר טשרניחובסקי. יש בה הרבה פארקים וריאות ירוקות, שזה גם נהדר למשפחות וזוגות צעירים“.

 

 

"התחושה היא שאני נכנס למעין כפר"

דורון וינברג, מנהל בית הספר טשרניחובסקי: הגעתי לכרמל הצרפתי עוד כילד קטן. גדלתי ברחוב ברכה חבאס. היינו חבורת ילדים, ומעת לעת, היינו עולים דרך ההר לכיוון המלונות בשדרות הנשיא ומטיילים ברגל לרחובות סמוכים. אהבנו לרדת לגן הפסלים ולבתים העתיקים שמסביב. זכור לי שבאחת הפעמים הרחקנו לכת והגענו לאזור שלא היה מוכר לי כלל וזה היה הכרמל הצרפתי. לא ידעתי אז שאחזור לשכונה ב-2006 כמנהל בית הספר בשנתו הראשונה. במידה מסוימת די קשרתי את גורלי מאז בגורל השכונה, ויחד עם צוות המורים הצלחנו להפוך להיות משמעותיים בסוגיות חשובות, כמו סגירת בית הספר מעלה הכרמל, שרוב תלמידיו בחרו בטשרניחובסקי. אנחנו קלטנו גם את לוח הנופלים של בית הספר והצבנו אותו במבואה שלנו. סוגיה נוספת שהייתה מאוד משמעותית הייתה כשליאו באק פתח בית ספר יסודי פרטי, והיינו צריכים לתת מענה ציבורי איכותי, ולאורך השנים אני שמח מאוד שהצלחנו. אני מאוד גאה שהחזרנו לפה את שבט הצופים, לאחר שבמשך כמה שנים הוא הפסיק לפעול וחידש את פעילותו מתוך שטח טשרניחובסקי. בכל פעם כשאני מגיע לכאן בבוקר, התחושה היא שאני נכנס למעין כפר, שלתושביו מנטליות מאוד מיוחדת, מאוד חמה״.

"אנשים מכירים האחד את השני"

רני קאושינסקי, הבעלים של בית הספר "חוכמת ההתנהגות" – אגרוף תאילנדי וטכניקות התנהגות: "הדבר הטוב בשכונה הוא שיש בה את כל המקומות החיוניים, כמו סופרמרקט, מרכז קניות, בית כנסת וכו'. ישנה בשכונה אווירה שכונתית ואנשים מכירים האחד את השני. הדברים הפחות טובים זה החזירים שמשתוללים פה באזור. בתור בעלים של בית ספר, ישנם ילדים שמגיעים עם אוטובוסים ואני לא נתקל בקושי שלהם להגיע בתחבורה ציבורית במובן הזה. גם מהכרמל מגיעים, גם מאחוזה, מכל האזור. יתרונות נוספים שניתן למנות הם שיש כאן בתי ספר, גני ילדים, חורשה. זו שכונה שממנה אפשר להגיע בקלות לכרמל או לעיר התחתית. כך שלדעתי היא יכולה להתאים גם לזוגות צעירים. יש כאן את כל האלמנטים הדרושים עבורם. ולא לשכוח שבזוויות מסוימות אפשר לראות את הנוף עם הים“.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר