בכיוון השעון: חגית כהן, אייל מגד, נינה שלו, רחל שפירא (צילומים: אמיל סלמן, סבינה פישמן)
בכיוון השעון: חגית כהן, אייל מגד, נינה שלו, רחל שפירא (צילומים: אמיל סלמן, סבינה פישמן)

"דניה היא מקום המגורים האידיאלי להעביר בו את ימי המגפה"

הפרלמנט השבועי התכנס: ארבעה תושבי דניה מספרים מה הם אוהבים בשכונה שלהם (ומה הם פחות אוהבים)

פורסם בתאריך: 16.9.21 20:30

"זוויות נופיות משובבות נפש"

אייל מגד, סופר: "דניה היא מקום המגורים האידיאלי להעביר בו את ימי המגפה. היא לא רק ניחנה בזוויות נופיות משובבות נפש, אלא גם במסדרונות אקלימיים בל ייאמנו. אצלנו בגינה, למשל, מנשבות רוחות סתיו כל הקיץ. עולי הרגל המגיעים הנה מהמרכז הנחשק נדהמים ממזג האוויר. הבעיה היא הנוף האנושי, לצערי. לצד אנשים צנועי הליכות, שנשארו מעידן נכחד, שוכנים גם פראי אדם, שגסות הרוח שלהם מתבטאת בעיקר בנהיגה פראית על מסלולי המרוץ הנחשבים בטעות לאזורי מגורים. את גינוני הנהיגה הנלוזים האלה צריכות הרשויות לבער".

"שכנות נהדרת עם משפחות ערביות"

חגית (ריג'י) כהן, בעלת בוטיק "גרדרובה": "אני מתגוררת בשכונה מגיל 16. הוריי עדיין כאן, וכמשפחה, עם בעלי שלומי ושלושת ילדינו, אנחנו גרים כאן כבר 11 שנה. לפני שבע שנים פתחתי את "גרדרובה" במרכז המסחרי דניה ב', וזה היה לגמרי טבעי לי לפתוח את הבוטיק דווקא פה. זו שכונה מאוד מגוונת, יש בה הכל מהכל, אם זה מבוגרים, ולאחרונה נוספו המון צעירים. אנחנו גרים פה בשכנות נהדרת עם משפחות ערביות שהצטרפו לשכונה. דניה היא שכונה נעימה, ירוקה, סוג של כפר בתוך העיר. השכונה בנויה על ההר, משקיפה אל הים, מה שמשקף לגמרי את חיפה. בסך הכל כיף לנו פה, אנחנו אוהבים את השכונה מאוד. הבוטיק שלי הוא מוקד משיכה להמון לקוחות מתוך השכונה. הוא קודם כל בוטיק שכונתי, אך יש לי הרבה לקוחות גם מחוצה לה. מה זה אומר בוטיק שכונתי? גם אם מתקשרות אליי בשעות 22:00-21:00 ואומרים לי 'בואי', אני באה. היחס האישי פה משחק תפקיד. לא הייתי עוזבת את השכונה לטובת אף מקום אחר, היו תקופות שכן חשבתי על כך, אבל אני כל כך רגילה לדניה, אני לא מכירה משהו אחר. אז למה להחליף, בעצם".

 

 

"שכונה נהדרת עם איכות חיים גבוהה"

נינה שלו, "נינה שלו נכסים": "הגעתי להתגורר בשכונה לפני 28 שנים. אני עובדת כמתווכת בכל רכס הכרמל, והתמקצעתי בעיקר בשכונת דניה. דניה היא שכונה של בתים צמודי קרקע, שכונה נהדרת עם איכות חיים גבוהה. השכונה שקטה. טובלת בירוק. רוב הבתים פונים לנוף של יערות הכרמל ונוף הים. בשכונה פזורים גני שעשועים, בוטיקים, קופת חולים, בית מרקחת, סופרמרקט, קונדיטוריה, מועדון ספורט עם מגוון חוגים ובריכת שחייה. כל מה שנחוץ כדי לנהל חיי קהילה".

"יש הרבה מאוד חזירים שהופכים את הפחים"

רחל שפירא, תושבת השכונה: "בדניה יש הרבה מאוד חזירים שהופכים את הפחים ואתה יוצא לרחוב, ובא לך גועל נפש. הכל מפוזר בבוקר, שזה דבר איום ונורא. דבר שני – יש הרבה מאוד דרכים שהן מלאות בורות שאי אפשר לנסוע, וזו שכונת יוקרה, אתה מבין? אני חושבת שהגיע הזמן גם להחליף את כל התאורה בדניה, כי התאורה בשכונה היא של שכונת מצוקה, לא של שכונה שגרים בה אנשים ברמה סוציו-אקונומית גבוהה. יש אנשים טובים ורוצים שיהיה הכל טוב, אבל לא נעשה כלום בשכונה".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. האמת על דניה

    דניה היא שכונה מרוחקת מכל העיר. למי שיש ילדים הוא גוזר עליהם בדידות או על עצמו להיות נהג כל הזמן. הארנונה מטורפת, כמעט כולם עם יחידות דיור לא חוקיות שמעמיסות על תשתיות השכונה ורוב הבתים ישנים ומצריכים השקעה אדירה לשיפוץ.

    למי שיש כסף לרכוש בית בדניה, עדיף לקנות פנטהאוז בכרמל או ליד הים וליהנות מאיכות חיים הרבה יותר גבוהה, נגישות תחבורתית ושירותים במרחק הליכה.

  2. דין דין

    מאז ומתמיד תושבי דניה חשבו שהם משתייכים לאזרחים הנושמים אויר פסגות. השריפות האחרונות הוכיחו שדניה היא שכונה עם סיכון .היתה גם תקופה שדניה רצתה להפרד מחיפה ולהפוך לישות עצמאית .היום ישנה האפשרות לדניה להסתפח לנשר ולהנות מארנונה סבירה.

  3. גלעד

    אין לי מושג מה מיוחד בדניה, האמת תמיד רחמתי קצת על התושבים, שכונה מבודדת, לא בטיחותית, מרוחקת, מיושנת ומנוכרת.
    יוקרה זה קיסריה, בחיפה יש אזורים טובים הרבה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר