שולחן קטן ונמוך עם פינת ישיבה בגובה ספת סלון (מעצבת: ימית סוריגון, בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין; צילום: רותם פריפר)
שולחן קטן ונמוך עם פינת ישיבה בגובה ספת סלון (מעצבת: ימית סוריגון, בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין; צילום: רותם פריפר)

אזעקת טרנד: צובחוץ

לא רק שהיא הפכה להיות MUST בפרויקטים חדשים, היא אף הפכה להיות גדולה ורחבה יותר, כך שאפשר לארח בה כמה שיותר אנשים וגם למקם בה מטבח חוץ מעוצב ומאובזר. קבלו את הכוכבת הבלתי מעורערת: המרפסת

פורסם בתאריך: 16.9.21 20:30

בענף הנדל"ן המרפסת היא מצרך מבוקש. הישראלים, מתברר, רוצים בית עם מרפסת, ומגמה זו אף צברה תאוצה וקיבלה חיזוק בימי הקורונה. לפי דיווחים של חברות בנייה, בימי המגפה נרשמה התעוררות של ממש בביקושים לדירות גן או לכל הפחות לדירות עם מרפסת.

המרפסת, אם כן, היא הכוכבת הבלתי מעורערת. לא עוד חלל בבית, אלא ה-חלל. בדיוק כמו פינת העבודה, המרפסת הפכה להיות MUST בדירות ובפרויקטים חדשים, ולכן המרפסות שנבנות כיום הן גדולות ורחבות ומתאימות לאירוח של משפחות גדולות.

חלל גדול לאירוח (מעצבת: יסכה סטו בורשטיין, בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין; צילום: אלעד גונן)

חלל גדול לאירוח (מעצבת: יסכה סטו בורשטיין, בוגרת ביה"ס לעיצוב ברברה ברזין; צילום: אלעד גונן)

מעצבת הפנים אריאלה עזריה-ברקוביץ מנדבת המלצות חשובות לרענון המרפסת, על מנת לתת לה נופך אישי-משפחתי, להוסיף לה ירוק (כי זה חשוב לעיניים), לדאוג לפן הבטיחותי ולהפוך אותה למקום מפלט שנעים להסתלבט בו ולא פחות חשוב – למקום שכיף לארח בו. "מצד אחד, תנאי מזג האוויר בארץ מאפשרים לנצל את המרפסת", אומרת עזריה-ברקוביץ, "ומצד שני, שטח הדירות לרוב אינו גדול. אלו הם שני פרמטרים שהופכים את המרפסת לחשובה ומשמעותית".

לדברי עזריה-ברקוביץ, הקו העיצובי של המרפסת צריך להתמזג עם העיצוב בפנים הבית. "אם ההעדפות הן עיצוב קלאסי בתוך הבית, נמשיך באותו הקו גם בחוץ. בדרך כלל ההמלצה היא לא להעמיס ברהיטים, על מנת לתת תחושה של חלל מאוורר ולא צפוף. במרפסות קטנות של דירות, מומלץ למקם שולחן קטן ונמוך עם פינת ישיבה בגובה ספת סלון. מכיוון שלרוב המרפסת סמוכה לסלון, חשוב להקפיד על ריהוט שלא יסתיר את הנוף בעת ישיבה בסלון.

"אם אתם מתכננים ארוחה גדולה, כדאי לרכוש שולחן קטן שנפתח לכמה גדלים. שולחן כזה יהיה פונקציונאלי בעת אירוח וקטן וקומפקטי לאורך שאר ימות השנה. בנוסף, אם המרפסת מספיק גדולה, אפשר ומומלץ להוסיף לה רהיטים, כמו כיסאות נדנדנה, ערסלים ומרבצים".

ריהוט עמיד בכל מזג אוויר (עיצוב: יפרח בן צבי, צילום: שי אפגין) 

ריהוט עמיד בכל מזג אוויר (עיצוב: יפרח בן צבי, צילום: שי אפגין)

בבחירת ריהוט למרפסת, יש לתת את הדעת לחומרים מהם עשוי הריהוט. עזריה-ברקוביץ: "חשוב לבחור בחומרים שעמידים בכל תנאי מזג האוויר, ושיהיו גם קלים לתחזוקה. אם בעבר היה נהוג לרכוש ריהוט מקש או מראטן, כיום, בשל ההתחממות הגלובאלית והתנודות במזג האוויר, החומרים האלו כבר לא נחשבים עמידים. יש היצע רחב של ריהוט מפלסטיק קשיח, המדמה קש או ראטן. באשר לריפוד, מומלץ לבחור בבד 100 אחוז סינתטי, עם אחוז גבוה של ניילון והכי חשוב – כזה שנשלף לכביסה".

 

 

אחד הלהיטים בתחום המרפסות, שרבים לא מוותרים עליו, הוא המטבח החיצוני. לדברי יעל מוסקוביץ, מנהלת שיווק ב"ניגא שף FOR HOME", מטבחי החוץ חוזרים למרכז הבמה והם מאובזרים, מעוצבים ואפקטיביים מדי פעם. מוסקוביץ: "חשוב שמטבח החוץ יהיה עשוי נירוסטה גם מבפנים וגם מבחוץ, כדי שיהיה קל משקל וניתן יהיה לשנע אותו. מומלץ לאבזר אותו במגירות ובתוספות מודלוריות לאחסון, בבלוק בוצ'ר, שתוכלו לעשות עליו שואו לאורחים, ואלמנטים משלימים כמו טאבון, גריל גז, פלאנצ'ה, מקררים ליינות ולשתייה קלה. כך את כל ארוחת החג תוכלו לבשל בחוץ בלי להפוך וללכלך את הבית".

מבשלים בחוץ (צילום: איתי אבירן ל"ניגא שף FOR HOME")

מבשלים בחוץ (צילום: איתי אבירן ל"ניגא שף FOR HOME")

"עיצוב המרפסת וחלל החוץ בקו אחד עם פנים הבית הפך בשנים האחרונות לפופולארי ביותר", אומרת אורלי גוהר בן הרוש, מעצבת הבית של "אליתה ליוינג", "גם המותגים הכי יוקרתיים והכי מובילים בעולם כבר הבינו שיש לעצב קולקציות תואמות לפנים ולחוץ, כך שהחוץ ימשיך את ההרמוניה שנוצרה בתוך הבית וישתלב איתה. ההמשכיות הזו שנוצרת גם בחוץ משלימה את העיצוב השלם של הבית, כך שגם אם אתם פותחים שולחן לאורחים בחוץ תרגישו כמעט בתוך הבית".

גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר