בכיוון השעון: רפי לוי, אפי נצר (צילום: חגי פריד, אלי רייזברג, שירלי קרשובר
בכיוון השעון: רפי לוי, אפי נצר (צילום: חגי פריד), אלי רייזברג, שירלי קרשובר

"תופעת החזירים בוודאי שמפריעה, אבל זה לא רק בכרמליה"

הפרלמנט השבועי התכנס: ארבעה תושבי כרמליה מספרים מה הם אוהבים בשכונה שלהם (ומה הם פחות אוהבים)

פורסם בתאריך: 30.9.21 16:54

"משפחה אחת גדולה"

רפי לוי: "הגעתי לכרמליה לפני 20 שנה ופתחתי בה את פאב הסטלה, לאחר שהמקום עבר גלגולים קודמים רבים. בתור אחד מהעסקים הכי ותיקים בשכונה, חשוב לי לציין שאחד הדברים הכי בולטים בכרמליה, זו העובדה שהיא שכונה משפחתית מאוד. לי מאוד נעים לארח את תושביה, שמרגישים בפאב כמו בבית, ונוצרה פה מעין משפחה אחת גדולה, גם כי כולם מכירים את כולם. משפחות שלמות, עם ילדים בכל הגילאים, מגיעים לארוחת ערב מוקדמת, לפני שמתחיל הבלגן של חיי הלילה. כיום אני מארח דור שני של תושבי השכונה, והתחושה היא של כיף גדול. חשוב להמשיך לקדם ולתת יד לעסקים בשכונה ובעיר חיפה".

"'שמע ישראל' ביחד ביום כיפור"

שירלי קרשובר: "כרמליה זו שכונה שהיא קיבוץ. כולם מכירים את כולם, ואפילו יש בה קבוצת וואטסאפ וקבוצת פייסבוק לעדכונים. אף אחד מבחוץ לא באמת נכנס לשכונה, אם איננו זקוק. מכיוון שהשכונה ׳סגורה׳ ומרגישה כמו קיבוץ, קל לייצר כאן אירועים ולעדכן את כולם. כך יוצא שבכל יום שישי מתקיים יריד אוכל בארגון ועד השכונה, יש מכירות חצר, אירועי חגים שאותם מקיימים הצופים, ולעיתים גם חב"ד מקיימת טקסים ואירועים בגן אבשלום סמוך לבית הכנסת. זוהי שכונה שחיים בה יחד ובשלום דתיים וחילונים, ואפילו אומרים 'שמע ישראל' ביחד ביום כיפור ברחבת בית הכנסת. בית הספר הרצל הוא מהמובילים בעיר, יש בו צוות מדהים ומנהלת שמובילה אותו ביד רמה. הכל מאוד קרוב, הילדים יכולים להסתובב כאן בחופשיות ולבקר האחד את השני, ללא הסעות של ההורים. יש כאן חזירים בשפע, יש כאן לא מעט פרויקטים של תמ"א, אבל לעולם לא נרצה לעזוב מקום שמצד אחד הוא כל כך מרכזי, ומצד שני כל כך שקט. אני לא ילידת השכונה, אבל מרגישה הכי שייכת".

 

 

"שכונה שמתאימה לכולם"

אפי נצר: "אני נהנה מאוד לגור בשכונה הזו. אני גר בה 45 שנים. אני יודע שיש בה אנשים נחמדים. יש רק חיסרון אחד גדול מאוד, וזה שיש לה רק יציאה אחת. יש הרבה מכוניות, ויציאה אחת מעכבת את התנועה, וזה גם מסוכן. אבל בסך הכל, אני נהנה לגור בה. מבחינת תחבורה ציבורית, איני יכול לחוות דעה משום שאני לא משתמש בה, אבל לדעתי יש בה תחבורה ציבורית בסדר גמור ולא שמעתי אנשים שמתלוננים על הנושא הזה. תופעת החזירים בוודאי שמפריעה. זה לא מוסיף לאף אחד שום דבר. אתה רואה פח זבל הפוך, זה לא נעים, וזה גם לא נעים לראות אותם. אבל זה לא רק בכרמליה, זה בכל הכרמל. השכונה מתאימה לזוגות צעירים עם ילדים. אני גר ליד פארק, ובפארק הזה כל הזמן יש ילדים, וזה עושה לי תענוג מאוד גדול לשמוע אותם, וגם יש לי שכנים בבניין עם ילדים, ואני חושב שזו שכונה שמתאימה לכולם".

"שכונה איכותית לגדל בה ילדים"

אלי רייזברג: "כרמליה בנויה על הציר המערבי של רכס הכרמל ונחשבת לשכונה עם רמת זיהום נמוכה יחסית, רחובות קטנים ושקטים. היא עשירה בזוויות נוף ים בחלק מאזורי השכונה. ערוץ נחל שיח יוצא מהשכונה לכיוון מערב. משפחות רבות רואות בכרמליה שכונה איכותית לגדל בה את ילדיהם. יש בה מוסדות חינוך טובים (גני ילדים ובית ספר יסודי), שבט צופים, גני משחקים ציבוריים, ריאות ירוקות לרווחת התושבים, בתי כנסת, סופרמרקט ומכולת. בשנים האחרונות כרמליה התאפיינה בתנופת בנייה, בעיקר תמ"א, מה שיצר צפיפות ובעיות חנייה. מעת לעת נוצרים עומסי תנועה, בעיקר בשעות הבוקר. אנו, במשרד כבירי את רייזברג יועצי נדל"ן משכנתאות ופיננסי, מציעים לכם חוויית מכירה או קנייה מקצועית ומבוססת ניסיון רב שנים, ששוכללה שוב ושוב והשאירה את לקוחותינו עם טעם של עוד והמלצות שעוברות מפה לאוזן".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יעקב

    כרמליה,הגיע הזמן לפתוח את כרמליה לכיוון חוף הכרמל,לא הגיוני שמי שרוצה לצאת מהעיר לכיוון החוף צריך לעלות לכרמל בשביל לרדת בדרך הים או בפרויד,צריך לשחרר פקקים,אני לא מבין למה מחכים,כדאי גם לפתוח את יתר השכונות ולסלול כבישים לכיוון החוף.

  2. איימי

    תופעת מטרד הכלבים המרעישים מחרבנים ומשתינים בכל פינה היא הכי מטרידה, נמאס. חזירים לא מפריעים לי

  3. מקס

    תופעת החזירים אכן לא יחודית לכרמליה. החזירים נמצאים גם בבניין העיריה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר