יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן - התחדשות עירונית (צילום: ראובן כהן)
יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן - התחדשות עירונית (צילום: ראובן כהן)

"כל עוד ההיצע לא יעלה על הביקוש, אין סיכוי שהמחירים יירדו"

והשבוע: שיחה על שוק הנדל"ן בעיר עם יוסי כהן, מנכ"ל נקסט אורבן - התחדשות עירונית

פורסם בתאריך: 7.10.21 12:47

איך אתה מנתח את מצב הנדל"ן בחיפה היום?

"הנדל"ן בחיפה די תקוע אבל הוא לקראת התפרצות. במהלך השנים האחרונות בנו בחיפה בממוצע 600 דירות בשנה – כמות המתאימה לעיירת פיתוח ולא לעיר השלישית בגודלה. עיקר הבנייה התמקדה בפרויקטים של תמ"א 38 בכרמל, מהלך שלרוב ייצר ביקורת. בשנים הקרובות, עיקר הבנייה תתמקד במתחמי פינוי-בינוי בשכונות הוותיקות, ומהלך זה יביא לעלייה משמעותית בהיצע הדירות בחיפה.

האם המחירים עוד יעלו או שאנחנו לקראת התמתנות?

"כל עוד ההיצע לא יעלה על הביקוש, אין סיכוי שהמחירים יירדו. כידוע, הביקוש במדינה גדל והולך, ואין הלימה בין כמות הדירות הנבנות בשנה במדינה לבין הביקוש. כמות הקרקעות לבנייה אוזלת, והביורוקרטיה בקידום הליכי התחדשות עירונית מעכבת קידום פרויקטים והוצאת היתרי בנייה. לכן, המחירים יוסיפו לעלות".

 

 

מה עשתה הקורונה לשוק?

"הקורונה גרמה ללא מעט אנשים לרכוש דירות. אם בתקופות רגילות אנשים הוציאו כספים על מסעדות, רכבים חדשים, טיולים לחו"ל וכו', בתקופת הקורונה ההוצאות הללו כמעט שלא היו קיימות. אנשים ניצלו את הכספים, שלא ׳בוזבזו', לרכישת דירה, כאשר מהצד השני היו לא מעט אנשים שהקורונה הכניסה אותם ללחץ תזרימי, והם החליטו למכור את דירתם. עיקר הביקושים בעקבות הקורונה היה לדירות גן או דירות עם מרפסת בשל הרצון של האנשים לשהות מחוץ לבית".

מה הקושי העיקרי של יזמים בחיפה?

"הקושי העיקרי של יזמים בחיפה הוא חוסר ודאות ותקשורת לקויה מול עיריית חיפה. בכל עיר מתוקנת מקבלי ההחלטות מבינים כי מי שיוציא אל הפועל את התוכניות העתידיות של העיר הם אך ורק יזמים. יתרה מכך, ראשי ערים קוראים ליזמים להגיע ומנסים לסייע להם בכל דרך ולהסיר חסמים ביורוקרטיים. בחיפה, לצערי, לא כך הדבר, אין דלת פתוחה ליזמים, ואף גרוע מכך – יזמים לעיתים נחשבים לחזירים, שמה שמעניין אותם זו רק שורת הרווח. עד שהתפיסה הזו לא תשתנה ומקבלי ההחלטות לא ישכילו להבין כי ללא יזמים אין עתיד לעיר ובטח ובטח לא יהיו הכנסות לעיר, חיפה תישאר הרחק מאחור".

אילו אזורים, לדעתך, יעשו את המקפצה הגדולה ביותר בחיפה בשנים הקרובות ומה הפוטנציאל הגדול ביותר בחיפה שעדיין רחוק ממימוש?

"האזורים שיעשו את המקפצה הגדולה ביותר הם השכונות הוותיקות כדוגמת שכונות החוף, רוממה ונווה שאנן, בהן מקודמות תוכניות משמעותיות להתחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי. הפוטנציאל הגדול ביותר טמון בשכונות החוף שבמשך שנים נשכחו מאחור ועתידות להפוך את חיפה לריוויירה. ההבנה, כי חייבים לשלב בשכונות עירוב שימושים של מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וחיבורם לחופי הים תהיה ה"גיים צ'נג'ר" של העיר".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נקסט אורבן בנו משהו?

    נותנים להם במה כמעט בכל מקום אפשרי אבל בתכלס האם לחברה הזו יש בכלל בנין אחד בנוי? שאלה אמיתית שמחכה לתשובה..
    העירייה בתוכניות האב בשנה האחרונה כבר הסתייגה מכל המכפילים האלה בשכונות החוף שיזמים כאלו ואחרים הציעו,אז למה להמשיך את פסטיבל ההתחדשות אם זה לא אקטואלי בכלל

  2. ערן

    אבל בחיפה לא יעלו המחירים…כי יש עודף של דירות שנבנו בתמ"א.. עשרות בתים עם שלטים "דירות אחרונות למכירה".. חחחחחחח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר