מטבח אלגנטי במראה תעשייתי (אדריכל: עמיר צורף, צילום: איתי אבירן לניגא שף FOR HOME)
מטבח אלגנטי במראה תעשייתי (אדריכל: עמיר צורף, צילום: איתי אבירן לניגא שף FOR HOME)

אזעקת טרנד: המטבחים של האלפיון

משטחי עבודה עמידים שיישארו אלגנטיים גם אחרי שתחתכו עליהם ותניחו עליהם סירים רותחים, איים זזים, מוצרי חשמל שלא מביישים מטבחים של מסעדות יוקרה, מסכים שעולים ויורדים ועוד כיד הדמיון והטכנולוגיה הטובה. הצצה למטבחי העשירים וכמה זה עולה להם

פורסם בתאריך: 7.10.21 13:10

המגמה הקולינרית המתרחבת, שהפכה את המטבח ללב הבית, מורגשת בעיקר בבתי העשירים. לשירלי דן, בעלת משרד לתכנון אדריכלי ועיצוב בתי יוקרה, יש הסבר: "המטבח מהווה חלק מרכזי מתרבות הלייף סטייל שלנו, ובבתי העשירים המטבח הוא מעין כרטיס ביקור או סמל סטטוס. לכן, ההשקעה בו תהיה בהתאם".

טכנולוגיות הייצור, שהתפתחו מאוד בשנים האחרונות, המאפשרות ליצור חומרים תעשייתיים במראה טבעי, באות לידי ביטוי בבתי האלפיון. "במטבחי העשירים החדשים הכל מותר", אומר אייל שימן, המנכ"ל והבעלים של חברת LAMINAM בישראל, "בשנים האחרונות אנו רואים גם בבתים אלו שילוב של חומרים תעשייתיים שתפקידם להתגבר על עניין השחיקה של משטחים מחומרים טבעיים. יש פיתוחים של משטחי גרניט פורצלן שעמידים לחלוטין בפני שריטות, כתמים ונוזלים, הם אינם סופחים, אפשר להניח עליהם סיר רותח או פלטת שבת, בלי שום חשש".

זה לא רק נראה יקר. זה יקר (עיצוב פנים: מזי מיכאל, צילום: שי אפשטיין למטבחי זיו)

זה לא רק נראה יקר. זה יקר (עיצוב פנים: מזי מיכאל, צילום: שי אפשטיין למטבחי זיו)

גיא נתן, סמנכ"ל מטבחי זיו, מוסיף: "חומרי המטבח נקבעים על פי האסתטיקה של הבית, וכשמדובר במטבחים שמושקע בהם הרבה מאוד כסף, השמיים הם לגמרי הגבול. במטבחים המודרניים אנחנו רואים היום שימוש רב בנירוסטה ברמות גימור שונות – החל מגימור משי ועד נירוסטה מוברשת. בולט גם השימוש במתכות כמו פליז, שילוב של חומרים מיוחדים, פורנירים של עץ טבעי ומבוקע ופורמייקה מיוחדת שמיוצרות ברמת טכנולוגיה גבוהה, שלעיתים יקרה יותר מעץ טבעי. בסגנון הכפרי הבסיס הוא עץ טבעי ושילובים של פרופילים מסוגננים ומדויקים. בנוסף, גוברת והולכת הדרישה בישראל למטבחים שמשדרים יוקרה, גם כאלה שתג המחיר שלהם נמוך משמעותית מזה של מטבחי היוקרה המיובאים. המשמעות היא שניתן לתעל את התקציב ולצקת במטבח ערכים מוספים רבים, לשדרג את מוצרי החשמל, המוצרים הנלווים וכו'".

 

 

נתן מוסיף: "יש עלייה של 25 אחוז במחיר המטבח הממוצע. הלקוח בוחר לעשות מטבח יותר גדול, לעיתים 'על חשבון' החדרים האחרים בבית. הדרישה היא לחומרים יותר יוקרתיים ומפותחים טכנולוגית כמו ננו-פורמייקה. ניתן גם לראות עלייה גדולה מאוד בביקוש לאי במטבח כאלמנט עיצובי".

הכוכבת: נירוסטה (אדריכל עמיר צורף, צילום: איתי אבירן לניגא שף FOR HOME)

הכוכבת: נירוסטה (אדריכל עמיר צורף, צילום: איתי אבירן לניגא שף FOR HOME)

אבל מה שווה מטבח, יוקרתי ככל שיהיה, בלי מוצרי חשמל מהמתקדמים בעולם? לדברי יעל מוסקוביץ, מבעלי חברת ניגא שף FOR HOME, המייבאת מוצרי חשמל של מותגי יוקרה, להיבט הקולינרי יש משקל רב בבתי העשירים בתוך הבית וגם מחוצה לו. מוסקוביץ: "במטבחים רבים משולבים מוצרים בעלי יכולות אדירות, שלעיתים אפילו מטבחי השף של מסעדות הגורמה היוקרתיות בעולם אינם מצוידים בהם. בניגוד למטבחים התעשייתיים, המטבחים שמיוצרים למרחב הביתי הם אלגנטיים ובפרופורציות שמתאימות לחלל. בבתים הללו בולטים תנורי combi steamer שמצוידים במערכת חכמה שיודעת להתאים על פי סוג המזון את טכניקת הבישול ולשמור על הערכים התזונתיים של המנה. גם מדיחי כלים מנירוסטה, שפעולתם קצרה במיוחד וכוללים פונקציות מיוחדות לניקוי וחיטוי, מככבים בבתים אלה".

משטחים עמידים לחלוטין מפני שריטות (צילום: באדיבות משטחי למינם)

משטחים עמידים לחלוטין מפני שריטות (צילום: באדיבות משטחי למינם)

על השאלה כמה עולה מטבח שלרובנו לא יהיה, משיב נתן: "השמיים הם הגבול. מחיר ממוצע של מטבח יוקרה יכול לנוע סביב ה-150 אלף שקלים, אבל יש בתים שבהם מחיר המטבח חצה את רף החצי מיליון, כאשר בוחרים חומרים מאוד מיוחדים, מוצרי חשמל טכנולוגיים, מסכים שעולים ויורדים, איים שזזים ומרחיבים את משטח העבודה ועוד".

גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר