הפרלמנט של רמת אלמוגי. בכיוון השעון: סמדר גוטמן, אלי שמול, ניל אלכסנדרון, יערית שושן סבג (צילום: רונן פדידה)
הפרלמנט של רמת אלמוגי. בכיוון השעון: סמדר גוטמן, אלי שמול, יערית שושן סבג (צילום: רונן פדידה), ניל אלכסנדרון,

"האוכלוסייה כאן טובה. השכונה מאוד נקייה"

הפרלמנט השבועי התכנס: ארבעה תושבי רמת אלמוגי מסבירים למה הם כל כך אוהבים את השכונה שלהם ולא מתכוונים לזוז מכאן

פורסם בתאריך: 14.10.21 13:40

"זרימת האוויר מגיעה ממערב"

אלי שמול, "רימקס פמילי", מרכז חורב: "מי שגר ברמת אלמוגי הן בעיקר משפחות. הדירות שם גדולות והן מתאימות בעיקר למשפרי דיור ולזוגות צעירים בעלי יכולת כלכלית. למשל, כאלה שמחפשים בית שטוח עם מעלית. לפני כחמש שנים נפתח המרכז המסחרי שהעלה את ערך הדירות בשכונה. נפתחו בתי קפה, מרכז רפואי נוסף וסופרמרקט שהביאו לא מעט לקוחות לשכונה. התחבורה הציבורית היא די נגישה, אמנם זה לא מרכז אחוזה, אבל רוב התחבורה הציבורית כן מגיעה לשם. הצד הצפוני של השכונה פונה לבתי הזיקוק וישנם לקוחות שיראו את הנתון הזה כחיסרון. אני לא רואה חיסרון בעובדה הזו, הנוף הוא פתוח ויפה. זרימת האוויר מגיעה ממערב, ומי שאמור כביכול לסבול מזיהום האוויר הם תושבי כפר חסידים וטבעון שממוקמים מזרחית לבתי הזיקוק. בשכונה נבנים בימים אלה שלושה פרויקטים, ומכירת הדירות מעידה על הביקוש העולה למגורים בשכונה".

"תושבים חמים ומפרגנים מאוד"

ניל אלכסנדרון, הבעלים של "בליקר בייקרי": "הגעתי לשכונה לפני חמש שנים כשפתחתי את הבליקר, מספיק זמן כדי להכיר אותה ברמת הרכילויות. השכונה מאוד משפחתית, רוב החבר'ה שגרים בה, גם מרכז החיים שלהם שם, אם זה בתי הספר, הסופרמרקט ובית הקפה השכונתי. לאורך התקופה יצא לי לגדול עם התושבים. לדוגמה, אם היה מגיע אלינו נער בליווי הוריו, ליווינו אותו בבגרויות, בגיוס, בשחרור, לטיול של אחרי צבא וגם בחזרה ממנו. זה קטע. ההיכרות שלנו עם התושבים היא אישית, הם כולם אנשים חמים, מפרגנים מאוד, ויש ערבות הדדית. בתקופת הקורונה לקוחות היו מתקשרים אליי לברר ולשאול לשלומי. כשנולדה לי ילדה לפני שנתיים, הם שלחו ברכות וקנו לה מתנות, זה מרגש ומחמם את הלב. יש אווירה שיתופית, את ימי ההולדת הם חוגגים אצלנו, מזמינים קייטרינג לאירועים קטנים, כך שאנחנו איתם בכל השמחות, וזה כיף".

 

 

"כל מפרץ חיפה פרוש לפנינו"

סמדר גוטמן, מאמנת כושר ותזונה: "אנחנו גרים בשכונה 22 שנים ואני לא מוכנה להחליף אותה לעולם. ראשית, הנוף עוצר הנשימה שיש לי ממרפסת ביתי. זהו הנוף הכי יפה בארץ, כל מפרץ חיפה פרוש לפנינו. שנית, הנוחות ששווה המון עבורי. יש מרכז מסחרי גדול, קופת חולים, סופר ודואר, בית קפה והכל בהישג יד והכל דקה מהבית. לשכונה יש כמה יציאות וכניסות, כך שאין פקקים אף פעם, הכל נוח וקרוב. הילדים שלי למדו ביסודי באיינשטיין ובתיכון באליאנס והיו מאוד מאושרים מחיי החברה, כי כולם גרים באותו האזור, פחות או יותר. ישנם כמה גני משחקים מדהימים ומטופחים, שנתנו מענה מדהים במיוחד בתקופת הקורונה. בקיצור, שכונה מדהימה מטופחת וכיפית".

"אזור שמתאים לילדים ולמשפחות"

יערית שושן סבג, בעלת משרד הפרסום The Brand House:  "אני גרה בשכונה מכיתה ז', כבר שנים. אחרי שהתגוררתי בתל אביב, החלטתי לחזור להתגורר בה, מכיוון שזה אזור שמתאים לילדים ולמשפחות. החינוך פה מצוין, יש כאן את בתי הספר איינשטיין ואליאנס. גם האוכלוסייה כאן טובה. השכונה מאוד נקייה. בתקופה של יהב היא הייתה השכונה הכי נקייה, וגם היום היא די נקייה. יש פה חזירי בר, וזה נורא, אמנם זו תופעה שאופיינית לכל חיפה, אבל פה זה עצום. מבחינת תחבורה ציבורית יש בה נגישות, וגם נוף מדהים יש בה. מבחינת החסרונות, מתחילה להיות כאן צפיפות של מכוניות והיציאות מהשכונה נעשו פקוקות יותר. יש גם מחסור בחנייה, אמנם לכולם יש חנייה פרטית, אבל למי שיש שתי מכוניות, זו בעיה. הבנייה המטורפת יוצרת צפיפות אוכלוסין. גם בתי הזיקוק שנמצאים מולנו זה חיסרון. אני קמה בבוקר ועומד לי ענן על הראש. הזיהום פה זה הדבר הכי קטסטרופאלי שיש".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר