קמין חשמלי מוסיף המון (עיצוב: הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר)
קמין חשמלי מוסיף המון (עיצוב: הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר)

אזעקת טרנד: הכינו ביתכם לחורף

איטום הגג, חימום המרחב הביתי, האלמנטים העיצוביים, ולא פחות החשוב - התאורה. איך תהפכו את ביתכם-מבצרכם למקום הכי מפנק לשרוץ בו בחורף הקרוב וכמה זה יעלה לכם?

פורסם בתאריך: 14.10.21 14:03

החורף ממש מעבר לפינה, והדבר הראשון שיש לעשות, כדי לעבור אותו בשלום, הוא לעלות אל הגג ולוודא מה מצב האיטום. "כדי למנוע הצפות, יש לבדוק שהמרזבים פתוחים ואינם סתומים, שניתן להזרים מים בצורה מבוקרת ולראות שהם לא עולים בחזרה. אם יש רטיבות בקומה העליונה, צריך לקלף את הגג ולאטום אותו מחדש", אומרת ברברה ברזין, בעלת בית ספר לעיצוב פנים, "בשוק קיימים כיום חומרים מאוד איכותיים, כמו סיקה, שמתאימים גם לאיטום בריכות, וחומרים של 'מיסטר פיקס' לאיטום גגות. אחרי שעשיתם את כל זה, הציפו את הגג במשך שלוש יממות. אם אין רטיבות בחדרים, המשיכו בתהליך: צפו את הגג בפרימייר ורצפו אותו מחדש".

לדברי ברזין, כמו בכל עבודת שיפוץ, חשוב גם במקרה הזה להיעזר בבעלי מקצוע מהמעלה הראשונה. "לא משנה כמה החומר איכותי, אם היד המיישמת היא איננה יד מקצועית חבל על האנרגיה והכסף. צריך לזכור שהמים הם חמקמקים וסודיים, הם נכנסים במקום אחד ויוצאים במקום אחר", דברי ברזין.

כמה זה יעלה לכם? עבודת איטום גג – 105 שקלים למ"ר בממוצע, ולרוב תקבלו עליה 10 שנות אחריות.

ברזין מוסיפה: "המקומות המועדים לפורענות במדינת ישראל הם אלה בדרום-מערב, שהוא האזור הכי פגיע לגשם. אם יש לכם חלונות גדולים או מפתחים גדולים, יש סיכוי גדול שהמים יזחלו דרך החלונות האלו. לכן, כל שנה צריך למרוח חומרי אטימה ולדאוג לגגונים שיעזרו לחסום את זעפו של הגשם".

זמן חימום

אחרי שהבעיות מחוץ לבית טופלו, כדי לחשוב איך מחממים אותו מבפנים. לדברי ברזין, "הרוב יעדיפו חימום שהוא גם יפה וגם פונקציונאלי, דרכי חימום שנסתרות מהעין וגם אלמנטים מחממים שהופכים את החלל להרבה יותר מרשים. חימום תת רצפתי, למשל, מהווה אופציה פופולארית, שיותר ויותר אנשים בוחרים בה בשנים האחרונות. זו דרך נפלאה לחמם את החלל, להסתובב במהלך החורף עם חולצה קצרה וליהנות מחימום שאינו מייבש. מה גם שאת החימום התת רצפתי אפשר ליישם רק בחללים ספציפיים, כמו חדרי שינה, אמבטיה וכו'".

שטיח מבודד קור (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כלף ל-שטיחי RUGS)

שטיח מבודד קור (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כלף ל-שטיחי RUGS)

חימום תת רצפתי מבוסס על שתי אופציות: מים או חשמל. מהי האופציה העדיפה והמשתלמת? האדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות": "העלות הראשונית של חימום תת רצפתי מבוסס מים היא גבוהה יחסית, אבל הצריכה השוטפת חסכונית ונמוכה. זהו פתרון נעים וכלכלי, ומתאים בעיקר לבתים בבנייה חדשה. לבתים ישנים יותר, עדיף חימום תת רצפתי מבוסס חשמל, שכן כדי להתקין אותו לא חייבים להרוס את התשתיות ואפשר גם  למקם אותו מתחת לפרקט. יש לקחת בחשבון שההוצאה החודשית תהיה גבוהה יותר".

כמה זה יעלה לכם? חימום תת רצפתי על בסיס חשמל יעלה כ-150 שקלים למ"ר, ועל בסיס מים כ-300 שקלים למ"ר.

האדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין מ-REMA אדריכלות מציעה פתרונות חימום נוספים: "קמין, למשל, הוא אלמנט מאוד יפה, שתורם לחמימות הבית גם בפן העיצובי. אם המיקום שלו מספיק מרכזי, הוא בהחלט יכול לחמם קומה שלמה. הקמין הרווח הוא קמין גז, שקל לעשות בו שימוש. הוא מחמם בצורה נעימה ומבוקרת. האפקט של היופי משמעותי. הוא מתאים לרוב הבתים הפרטיים ולדירות גג".

אפשרות נוספת היא קמין ביואטנול, הפועל על בסיס נוזל, בעל בעירה טבעית, שמחמם את הסביבה הקרובה ואינו מצריך ארובה. רכטר רובינשטיין: "ישנם קמינים שהם פרי סטנדינג וניידים. זהו פתרון מאוד אסתטי, גם לדירות וגם לבתים. לעומת זאת, הקמין החשמלי נראה כמו קמין בילט-אין. הבעירה שלו היא חיקוי של אש אמיתית. החימום עצמו דומה לחימום של מפזר חום גדול. פתרון טוב לדירות, לא יקר ומעניק אווירה נעימה לחלל".

הקמינים מוצעים בטווח רחב של מחירים, החל מ-20 אלף ועד 100 אלף שקלים ואף יותר.

 

 

אל תוותרו על השטיח

לדברי תמיר כהן, מנכ"ל רשת "צמר שטיחים יפים", קשת הסגנונות והחומרים מהם עשויים השטיחים כיום היא רחבה, ולמעשה כולם אידיאליים ליצירת מראה חמים. שטיחי צמר נחשבים למומלצים במיוחד היות שהם מבודדים היטב מחום ומקור. שטיחי קילים, למשל, על אף היותם דקים, נחשבים לבעלי יכולת בידוד מצוינת.

צבעים חמים (עיצוב: סטודיו יפרח בן צבי, צילום: שי אפגין)

צבעים חמים (עיצוב: סטודיו יפרח בן צבי, צילום: שי אפגין)

טווח המחירים נע בין מאות שקלים בודדים לשטיחים קטנים בגודלם ועד אלפי ועשרות אלפי שקלים לשטיחי אספנות או לשטיחים שנארגו בידי אמן.

ויהי אור רך

מזג האוויר האפרורי ושעות החושך המוקדמות משפיעים על כמות האור גם בחללים שמטבעם נחשבים למוארים. לדברי חיים בן זקן, מנכ"ל "מחסני תאורה", מומלץ להשתמש בגופי תאורה בעלי אור חזק יותר שישווה לחלל החדר אווירה שמחה, למרות האפרוריות שמקיפה אותנו.

אור צהוב רך ועוטף. מחסני תאורה (צילום: יח"צ)

"אפשר לחלק את נושא התאורה לגוני אור – חם, ניטרלי או קר, ובפרט בחורף ההמלצה היא לעבוד עם נורות בגוון צהוב חם (3000K), שיקנו לחלל מראה רך, נעים ועוטף. ככלל, התאורה הלבנה מומלצת רק באזורים שדורשים התמצאות ומיקוד כמו המטבח. שם לא נשנה גם בחורף את גוון התאורה. כדאי לשלב גם גופי תאורה ניידים כמו עששיות ומנורות צד כדי שתוכלו להאיר בתאורה נוספת היכן שיש צורך".


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר