פינת עבודה בעיצוב יפרח בן צבי (צילום: שי אפגין)
פינת עבודה בעיצוב יפרח בן צבי (צילום: שי אפגין)

אזעקת טרנד: ברוכים הבאים למשרד הביתי

ההתפתחות המואצת של הגלובליזציה והטכנולוגיה ומגפת הקורונה שינו את הרגלי התעסוקה מקצה לקצה. המעסיקים חוסכים בהוצאות תפעול, והעובדים, שכבר לא נאלצים לעמוד בפקקים אינסופיים, עולים על נעלי בית ומעבירים את יום העבודה שלהם במרחב הביתי  איך תהפכו את חדר העבודה שלכם לכזה שכיף לעבוד וליצור בו?

פורסם בתאריך: 21.10.21 16:26

במהלך העשור השני של המאה ה-21 חלו תמורות ושינויים בלא מעט מתחומי החיים. לבטח אחת הבולטות שבהם הייתה ההתפתחות המואצת של הגלובליזציה והטכנולוגיה ששינתה את עולם התעסוקה מקצה לקצה. אם עד לפני עשור רוב מקומות העבודה היו כאלה שאליהם נדרשו העובדים להגיע מדי יום, הרי שבפתחה של שנת 2020 אפשר בהחלט לומר שהמגמה השתנתה וכיום, עובדים רבים קמים, עולים על נעלי בית ומעבירים את יום העבודה שלהם במרחב הביתי. וכן. גם הקורונה הייתה טריגר משמעותי בשינויים בהרגלי העבודה.

עובדים בסטייל. אליתה ליוינג (צילום: יח"צ בונטמפי)

עובדים בסטייל. אליתה ליוינג (צילום: יח"צ בונטמפי)

בפרספקטיבה לאחור, העשור שהסתיים לא מכבר שינה במובנים רבים את חיינו. אחד השינויים הבולטים הוא נושא התעסוקה. אנחנו עובדים שעות ארוכות מאי פעם, המשימות היומיומיות הופכות ליותר ויותר מאתגרות ואנחנו נמדדים על פי היקף ההצלחות בקפידה יתרה. אבל יש גם חדשות טובות. המעסיקים, שנדרשים לחסוך בהוצאות התפעול, בוחרים לצמצם את היקף המשרדים ומאפשרים לעובדיהם לעבוד מהבית. כל זה לא היה מתאפשר אלמלא הגלובליזציה והעובדה שאחוז גבוה של המשרות כיום דורש בסך הכל מחשב, אינטרנט וטלפון נייד.

כפי שזה נראה כרגע, התופעה רק תלך ותתרחב. העובדים מודל 2022 יזכו לעבוד במשרות גמישות יותר, שיאפשרו להם לעמוד הרבה פחות בכבישים ויאפשרו להם לאזן טוב יותר בין הקריירה להתפתחות האישית וחיי המשפחה, וכל זאת בסביבה הביתית והחמימה.

פינת עבודה ביתית בעיצוב מיה יפה טל ובטי יעקובסון, בוגרות ביה"ס לעיצוב של ברברה ברזין (צילום: שירן כרמל)

פינת עבודה ביתית בעיצוב מיה יפה טל ובטי יעקובסון, בוגרות ביה"ס לעיצוב של ברברה ברזין (צילום: שירן כרמל)

מעצב הפנים יוסי שאול: "לאורך השנים האחרונות בוצעו לא מעט מחקרים שקבעו באופן גורף, כי העבודה במשרדים מעוצבים ונעימים מעלה את יעילות העובדים ואת תפוקתם ואין הדבר שונה כשמדובר במשרד הביתי. גם שם נדרשים חשיבה יצירתית וקצת השקעה על מנת להפוך את פינת/חדר העבודה למרחב פרקטי ונעים גם יחד. עוד דבר שחשוב לזכור שמאחורי ההשקעה במשרד הביתי, יש גם מסר של רצינות והתחייבות לכל העולם אבל קודם כל לנו".

 

 

שאול מוסיף: "כדי להגיע לתוצר המיטבי יש ליצור פינה שקטה ופרטית שתאפשר לנו לעבוד בנחת ובאינטימיות גם כשבני הבית נמצאים בסביבה. אם אין חדר פנוי, אותו ניתן להסב למשרד, אפשר ומומלץ לשקול להשתמש במחיצה ניידת, מעוצבת ואקוסטית שתוכל לבלום רעשים. לאחר שבחרנו בפינה המתאימה, מומלץ להכין תוכנית עקרונית של העמדת ריהוט, כזו שתאפשר לנו למקם את האלמנטים בצורה האולטימטיבית, להתנהל בנינוחות ולהותיר את החלל כמה שיותר פתוח ואוורירי. לטובת העניין חשוב לבנות פרוגרמה, שתעלה את כל תרחישי העבודה והצרכים הנלווים. מה אני צריך פרט לשולחן עבודה וכיסא משרדי? מדפי אחסון ותיוק, ארון, התקנים לתפעול מחשב או אולי אביזרים נלווים שונים לגמרי. הכל תלוי באופי העבודה".

וינטג' רומנטי. אליתה ליוינג (צילום: יח"צ בונטמפי)

וינטג' רומנטי. אליתה ליוינג (צילום: יח"צ בונטמפי)

מעצבת הפנים ענבל ברקוביץ: "עיצוב חלל העבודה צריך להתאים לרוח העיצוב הכוללת של הבית. הארגונומיה גם היא חשובה. היא זו שתהפוך את העבודה לנוחה ואפקטיבית יותר. לטובת העניין,  יש לבחור תאורה נכונה, ממוקדת ופונקציונלית, וכן תאורת אווירה, כיסא מתכוונן עם התאמה אישית למשתמש וכן שולחן מחשב או שולחן מנהלים המותאם למידות המשתמש. חשוב מאוד לארגן פתרונות אחסון רבים לחומרי העבודה ולבדל אותם משאר האלמנטים המאוחסנים שקשורים לבית. חנויות העיצוב מציעות שלל אלמנטים ייעודיים לאחסון נייד ונגיש. אני ממליצה בחום לזכור לאורך כל התהליך שעומס בעיניים אינו מיטיב עם העבודה והוא עשוי להסיח את הדעת. כל פרט צריך להיבחר בקפידה. יחד עם זאת, בכל סגנון עיצוב שנבחר, המשרד הביתי צריך לשדר חום, לכן מומלץ לשלב בו אלמנטים חמים כמו עץ, טקסטיל כמו וילונות רכים, שטיחי צמר, ריפוד עשיר וכמובן תמונות ועציצים. אביזרים בעלי נופך פרסונלי כמו אוספים, תמונות משפחתיות או אביזרים סנטימנטליים גם הם מבורכים".


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר