הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של רוממה: "שכונה שהיא קצת קיבוץ וקצת עיר"

כינסנו את אופיר ארוצ'ס, ליאור מרום גולדברג, עודד שטראוס ויעל רוזנטל סהר, כולם תושבי רוממה, כדי שיספרו לנו למה הם כל כך אוהבים את השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 28.10.21 12:32

"קבלנים מאוד אוהבים את השכונה"

אופיר ארוצ'ס, "אופיר שיווק, יזום ונדל"ן": "דבר ראשון, רוממה היא שכונה שהארנונה שלה בדרגה ב', שזה מאוד משפיע על הצעירים. דבר שני יש בה מוסדות חינוך איכותיים, ודבר שלישי זה המיקום שלה – היא קרובה למנהרות הכרמל. הקרבה למנהרות הכרמל הופכת את היציאה ממנה למאוד נוחה. בתי הספר שבה הם מאוד טובים, הן בית הספר רוממה והן בית הספר בן גוריון, וזו הסיבה שהיום משפחות צעירות באות אליה. אפשר לראות את כל התמ"א 38 שגדלות שם כמו פטריות, שזה אומר שהקבלנים מאוד אוהבים את השכונה. פועל יוצא מכך הוא המחירים שעלו שם בשנים האחרונות. גם התחבורה הציבורית נוחה, יש אוטובוסים ברחוב הפלמ"ח, וכשאתה יוצא לפיק"א יש לך את כל האוטובוסים שמגיעים לים, לחוצות המפרץ, מרכזית המפרץ… לכל מקום. החיסרון של השכונה, לדעתי, הוא כשיש אירועים בהיכל הספורט, אז נורא צפוף שם ואין חנייה. חיסרון נוסף זה שעדיין רוב השכונה היא בלי חניות פרטיות".

"אהבתי את מה שראיתי, והתמכרתי"

ליאור מרום גולדברג, יו"ר ועד ההורים בביה"ס בן גוריון ופעילה קהילתית: "לשכונת רוממה הישנה הגעתי לפני חמש שנים לאחר שרכשנו בית במסגרת בניית תמ"א שבוצעה באחד הרחובות הראשיים. הייתי כבר אימא לשלושה ילדים, כשהצעיר בהם רק נולד והגדול עלה לכיתה א'. לא הכרתי אף אחד, הייתי אחרי ניתוח קיסרי ולא הבנתי מה זה בכלל בית ספר יסודי ואיך מתנהלים בוואקום הזה של מורים-שיעורים-גן-ילדים. וככה פתאום, מתוך חוסר הידע ואי הוודאות, התחילה לצמוח ליאור חדשה, מעורבת, שאכפת לה, פועלת ועושה, ליאור שמתנדבת לראשונה להיות בוועד הכיתה. אהבתי את מה שראיתי, והתמכרתי. לאט-לאט נוספו עוד ועדים ועוד פעילויות, ושם נולדה האהבה הגדולה שלי לשכונה המדהימה שבה אנו גרים. שכונה שהיא קצת קיבוץ וקצת עיר, שכולם בה מכירים זה את זה, שהילדים בה, מגיל 8 חוזרים הביתה ברגל מבית הספר, ואתה יכול להיות רגוע שהם בטוחים (וגם על הדרך לקבל תמונות בוואטסאפ שלהם צועדים בחבורות הביתה). שכונה יפהפייה, ירוקה ועם נכסים מדהימים כמו ראש מיה וחורשת הבנים שבה נפגשים כולם אחר הצהריים. זו השכונה שלי, הבית שלי, הקהילה שלי, שאני אוהבת וגאה בה על מי שהיא".

 

"זה העורק הכי מרכזי בעיר"

עודד שטראוס, מבעלי רשת המסעדות האיטלקיות "ויוינו": "קודם כל, אני אוהב את השכונה הזו. אני חושב שהיא נמצאת על עורק מאוד מרכזי של העיר הזו, שהוא נגיש וקרוב לכל – למרכז הכרמל, מרכז חורב, העיר תחתית, נווה שאנן, הקריות וכו'. מבחינתנו, זה העורק הכי מרכזי בעיר, ובגלל זה אנחנו גם פותחים את המקום החדש שלנו מול ה'ויוינו', איפה שהיה 'קפה קפה' בהיכל הספורט. יקראו לו 'דלי קפה', ויהיה בו גם שירות המשלוחים החדש שלנו וגם מקום שאפשר יהיה לקחת ממנו קפה, מאפה וכריכים. השכונה הזו מבחינה גיאוגרפית היא הלב של העיר. תוך 10 דקות אתה יכול להיות בכניסה לחיפה, או בקריות או בציר מוריה. נקודה אסטרטגית. כמובן שיש גם את היכל הספורט, שכשהוא פעיל הוא מביא לפה הרבה תנועה. אמנם ל'ויוינו' אנשים מגיעים במיוחד למסעדה, אבל בגדול זה עוד איזשהו משהו שמוסיף קהל. פעם היה פה הפסטיגל, עכשיו יש את המשחקים, כך שיש תחושה של התעוררות".

"נחמד לראות איך שהיא מתחדשת"

יעל רוזנטל סהר: "הגענו לשכונה, בעלי רן ואני, לפני 11 שנים, וישר התאהבתי. הילדים שלי לא למדו פה בשכונה, אבל אני יכולה לספר שזו שכונה מקסימה, שקטה, סולידית ומאוד-מאוד נגישה. יש פה תחבורה ציבורית מכל כיוון ממש, אם זה מהכביש הראשי, מדרך פיק"א ובכבישים הפנימיים. השכונה כל כך שקטה, עד כדי כך, שכשמישהו מפעיל אצלו בבית קריוקי, כולל אנחנו, מיד מקבלים ריקושטים מהשכנים. אבל זה לא מעיב על היחסים, מה עוד שאנחנו משתדלים להתאים את עצמנו לאווירה. אני זוכרת שרן ואני ירדנו ביום כיפור לפני המון שנים לטייל ברגל וכשפגשנו בשכנים אחרים, ציינו כדרך אגב שאנחנו צמים. הביטו בנו בתדהמה, כאילו אנחנו עושים משהו חריג. לקח לי זמן לתרגם שאולי, יכול להיות, האוכלוסייה פה חילונית יותר, ואנחנו היינו החריגים. אני כל כך אוהבת את השכונה, היא כל כך יפה, הבתים פה מאוד מיוחדים. בשנים האחרונות יש פה ממש הרבה תמ"א 38, ונחמד לראות איך שהיא מתחדשת. אני לא יודעת איך זה בשכונות אחרות, אבל כחובבת בעלי חיים, שמתי לב לכמות הכלבים הענקית שמטיילים פה בחוץ עם בעליהם, וזה כיף".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר