שלומי אוחנה (צילום: הלד צלמים)
שלומי אוחנה (צילום: הלד צלמים)

"החיפאים מפונקים, מחפשים מעליות באזור הכרמל"

איפה הכי כדאי להשקיע בעיר, איפה מתגוררים הלקוחות העשירים, איך מתמודדים עם המתחרים ומדוע, כרגע, השוק די תקוע • בית פתוח עם שלומי אוחנה מ"קבוצת נכסים"

פורסם בתאריך: 28.10.21 13:27

רזומה: 15 שנה בענף, גם בתחום של השבחת דירות וגם בתיווך.

מוטו: החברה שלי עובדת בשונה משאר חברות התיווך. אנחנו לא מתעקשים על בלעדיות, לא תמיד נתעקש על 2 אחוז עמלה. בצורה הזו אני מצליח לגייס המון דירות. המוטו שלנו זה לזרום עם הלקוחות ולא להתעקש.

כמה עובדים במשרד? אנחנו ארבעה סוכנים.

באילו שכונות אתם מתמקדים? בעיקר בכרמל הצרפתי, בשדרות הנשיא, ברחוב הנטקה.

מהן ההעדפות של הלקוח החיפאי? החיפאים מפונקים, מחפשים מעליות באזור הכרמל, עם נוף למפרץ או לכיוון דרום מערב, שיהיו דירות מרווחות, אבל זה הכל מאוד תלוי בתקציב.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? אין דבר כזה – קשה למכור. זה מתחלק בין אנשים שמחפשים דירות למגורים לבין אנשים שמחפשים דירות להשקעה. זה הכל עניין של מחיר. כל דירה במחיר הנכון, תימכר.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? אם אתה משקיע, בכרמל אתה לא תגיע לתשואה של 3 אחוזים. אבל בקו החוף יש פוטנציאל אדיר לפינוי-בינוי.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך הן ישפיע על שוק הנדל"ן? אני לא חושב שיש לכך השפעה על שוק הנדל"ן. זה אולי טוב לפתור מצוקה זמנית למי שאין לו כרגע כסף לרכוש דירה ומעדיף לשכור ולא להתחייב למשכנתה של שנים. אני לא רואה בכך השפעה על השוק.

דירה למכור או לקנות, אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? למתווך יש מאגר לקוחות מאוד גדול. המוכר יזכה לחשיפה אדירה. אדם פרטי לא יודע בדרך כלל מהו שווי השוק, מה המחיר למ"ר, מה נמכר באזור שלו. ההסבר שלנו לרוכשים הוא יותר מקצועי, אנחנו נותנים ליווי משפטי כולל הנחה לשני הצדדים, וגם משיגים משכנתה זולה יותר, בגלל הקשרים שיש לנו בבנקים.

מתחרים: יש לי קבוצת וואטסאפ עם 175 מתווכים. כל דירה שאני מקבל, אני חושף אותה מהיום הראשון לכל הקבוצה וכולם מוזמנים להביא את הלקוחות שלהם. בצורה הזו המוכר מקבל הרבה יותר לקוחות פוטנציאליים.

כסף: תמיד טוב שיש. כסף הוא אמצעי לאיכות חיים, אבל הוא לא הכל בחיים. מעבר לכסף צריך להקפיד על ערכים ועל הגינות.

רכב: קדילאק 2019 ATS.

 

עסקה שלא תישכח: כל עסקה שנסגרת זה כיף. הגמול הכספי זה כיף. דירה זה הדבר הכי משמעותי שיש לאדם בחייו. גם המוכר וגם הקונה, כשהם חותמים על החוזה, שניהם מאושרים וזה הכי כיף, זה הסיפוק, מעבר לגמול הכספי.

לקוח מיוחד במינו: יש לי לקוחות שהם אנשי הייטק, מאוד אמידים. אחד שיש לו וילה ביפה נוף ששוויה 14.5 מיליון שקל, אחר יש לו וילה ברמת התשבי ב-16 מיליון שקל, והשלישי יש לו וילה ב-29 מיליון שקל. אלה לקוחות מיוחדים, אוליגרכים.

בקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח: אין לי כאלה דברים, הכל דברים מאוד ברורים.

ההזדמנויות של חיפה: לדעתי, משקיע שיצליח לשים יד על דירה בקו החוף במחיר אטרקטיבי, אחרי שיהיה שם פינוי-בינוי, ירוויח 70-60 אחוז על ההשקעה שלו.

בועה: מה שקורה כרגע בחיפה, מאחר שלא בונים ויש די קיפאון בגלל עיריית חיפה, אז כל עוד לא יפשירו אדמות לבנייה ולא יהיה היצע גדול, המחירים יעלו. כל עוד העירייה לא תעודד בנייה, וזה מה שלצערי הרב קורה כרגע, ולא משיקולים כלכליים, אלא בגלל שהיא תקועה. המועצה מנטרלת את ראש העיר ופחות מקדישים לפיתוח. יש הרבה יזמים שמרגישים חסרי אונים, כי דברים עומדים ולא זזים“.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר