אלי שמול (צילום: יח"צ רימקס)
אלי שמול (צילום: יח"צ רימקס)

"אין לי מתחרים, כולם קולגות"

הדירה ברמת אשכול שנמכרה בדקות הראשונות שהוצעה למכירה, הלקוח שנכנס למשרד, השאיר מפתח, אמר שהוא מבקש על הדירה שלו 200 אלף דולר וטס לו לחו"ל • בית פתוח עם אלי שמול, הבעלים של "רימקס פמילי חיפה"

פורסם בתאריך: 4.11.21 12:01

רזומה: 18 וחצי שנים. התחלתי ב'רימקס', זה בית הספר הטוב ביותר שיש ללימוד נדל"ן, בפור על כל המשרדים. רוב המתווכים המצליחים שאני מכיר, כנראה שהם בוגרי 'רימקס'. אני בעליו של 'רימקס פמילי' במרכז חורב, ויש לנו עוד שני משרדים בקריות והם של הילדים שלי – בקרית מוצקין ובקרית ביאליק.

כמה עובדים במשרד: בשלושת המשרדים יש לנו 40 סוכנים.

מוטו: להשקיע, ללמוד, להחכים. מילה זו מילה, אין פה קונצים. כשאתה עובד עם אנשים, אתה צריך להיות הכי ישר בעולם. אני סבור שחייבים להשקיע בחניכות, בהדרכות.

באילו שכונות אתם מתמקדים: בעיקר ברכס הכרמל בגלל מיקום המשרד בחורב. אבל יש לנו גם סוכנים שעובדים בקרית אליעזר, שפרינצק, נווה שאנן.

מהן ההעדפות של הלקוח החיפאי: מכיוון שחיפה בנויה על הר, ההעדפות הן לנוף, גישה נוחה וחנייה. זה בעיקר. יש כל מיני סוגים של קונים, וכך נוהג החיפאי הממוצע. משפרי הדיור רוצים בעיקר בתים גדולים, קרובים לבתי ספר וגנים. מצמצמי הדיור מעדיפים סלון, מטבח וחדר אוכל גדולים, כי הם מארחים הרבה, חנייה, גישה נוחה, מעלית, מרפסת ונוף. הם מוכנים לשלם סכום גבוה יחסית עבור נכס כזה.

באיזו שכונה הכי קשה למכור: אין שכונה שקשה למכור בה. אם המחיר הוא נכון ואם יש מוטיבציה, אין בעיה למכור. מה שלי חשוב, כשאני מגייס נכס לשיווק, מעבר למחיר שהוא חשוב, זה המוטיבציה. כמובן שעם 40 פעולות שאנחנו עושים כדי לשווק נכס, אין לי ספק שאנחנו יודעים להביא את התוצאה הכי טובה.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס: מי שאוהב קור, אז למעלה, על ההר, הטמפרטורה נמוכה ב-3-2 מעלות מאשר בהדר ובקרית אליעזר. אבל זו לא אינדיקציה לכלום, כל אחד והעדפות שלו והיכולות שלו.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן: בחיפה לא בונים, אבל אם יבנו יותר, זה יעזור.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך: כשאתה מוכר דירה באופן עצמאי, אפשרויות הפרסום שלך מוגבלות. אתה יכול לפרסם ב'יד 2', אולי לתלות שלט על הבית. אנחנו יודעים לעשות 40 פעולות שיווק. דבר נוסף, כשאדם מוכר דירה ומפרסם אותה, הוא מוציא אותה לשוק ומחכה לקונים. לנו יש מאגר קונים גדול, ועוד לפני שאני מוציא את הדירה לשוק, לפרסום, יש סיכוי שאני אמצא את הקונה.

מתחרים: אני לא קורא להם מתחרים, אלא קולגות. אני תמיד מעדיף להיות איתם הכי פייר וישר, כי יש סיכוי שאעשה איתם עסקים גם מחר. גם מתווכים שאני לא מת עליהם, אם יש להם את הקונה המתאים, אז 'תפאדלו, תביאו אותו'. אני עושה שיתופי פעולה. ברגע שגייסתי נכס, מעבר לפעולות השיווק שאני עושה, אני פותח אותו גם למתווכים אחרים, כדי להרחיב את מעגל הרוכשים הפוטנציאליים.

כסף: כסף זה אמצעי ולא המטרה. הוא עוזר כשיש לך וזה באסה כשחסר לך. אני כל בוקר אומר לאלוהים תודה רבה על מה שנתת לי. ברוך השם הכל בסדר וטוב שיש עבודה.

רכב: טסלה, וזה אחלה. מטוס קטן. בעצם, אופנוע קטן.

 

עסקה שלא תישכח: הוצאתי למכירה דירה ברחוב אלברט שוויצר ברמת אשכול. לאחר כמה דקות, התקשר אליי מישהו ושאל באיזה בניין ממוקמת הדירה. מסתבר שזה היה בבניין לידו. הוא ואשתו באו, ראו וקנו על המקום ועוד בסכום שהיה יחסית גבוה – 5 מיליון שקלים והייתה עמלה יפה. זו הייתה עסקה חמודה וכיפית. המוכרים עוד התפנקו עליהם, הכל היה כל כך מהיר ובהפתעה, הם ביקשו מהקונים 'תנו לנו יום לחשוב', אבל הם לא קיבלו אפילו כמה שעות.

לקוח מיוחד במינו או לקוח שהוא סלב: יש לנו כל כך הרבה לקוחות ולא קופץ לי בראש מישהו.

בקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח: יום אחד נכנס למשרד אדם, אמר שהוא מבקש על הדירה שלו 200 אלף דולר. הוא השאיר מפתח ואת פרטי עורך הדין שלו, ואמר לפני שיצא שאין לו זמן לדיבורים. הוא נוסע לחו"ל. ביקש ממני ללכת לדירה, להסתכל עליה ולראות אם המחיר מתאים. באותו היום התקשרתי אליו שיש לי קונה. הייתה לי גם עסקה, שבה הכנתי ללקוח סיור וירטואלי, והוא רכש את הדירה בלי שביקר בה קודם לכן.

ההזדמנויות של חיפה: בת גלים חזקה, היא עדיין לא מוצתה. אני חושב שבית המיועד לתמ"א 38 הריסה יכול לעזור.

בועה: ענף הנדל"ן לא בבועה. המחירים באזורי הביקוש ימשיכו לעלות. באזורים בהן הגישה לא נוחה ואין נוף, המחירים לא יעלו.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר