הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של שער העלייה: "הסטיגמה הרעה דבקה בשכונה ללא סיבה"

"דירות בקו ראשון לים נמכרות במחירים של 20 אלף שקלים למ"ר ואף יותר" • עו"ד רון ברנט, בן מלכה, דוד דומב ודוד מגן מאמינים בשכונה וצופים לה עתיד מזהיר

פורסם בתאריך: 4.11.21 12:42

"שער הכניסה שחיפה ראויה לו"

עו"ד רון ברנט: "שכונת שער העלייה במערב חיפה הייתה במקור יישוב קליטה ומחנה מעבר לעולים שהגיעו לעיר דרך הים עם קום המדינה. שם נרדף למעברה. לא רבים יודעים, אך היישוב שער העלייה צורף לחיפה רק בשנת 1958. השכונה אכלסה עולים גם בגלי העלייה מצפון אפריקה, ולאחר מכן מברית המועצות ומאתיופיה. כפועל יוצא מכך, מדובר באוכלוסייה שברובה מוחלשת.  חוזקה של השכונה הוא בקרבתה לים, וכיום חברת 'נקסט אורבן', המיוצגת על ידי משרדנו, מקדמת בה תוכניות התחדשות עירונית. ההתקדמות התכנונית המשמעותית והעובדה שרוב בעלי הדירות כבר חתמו על חוזים גררו עליות מחירים משמעותיות. דירות בקו ראשון לים נמכרות במחירים של 20 אלף שקלים למ"ר ואף יותר, מחירים שאינם מביישים את הטובות שבשכונות הכרמל. התכנון המודרני והמהפך הצפוי לשכונה יהפכו אותה לשער הכניסה שחיפה ראויה לו. החיבור לים יהפוך אותה לאחת השכונות המוצלחות, המבוקשות והמודרניות בעיר".

"משקיעים אוהבים את השכונה"

בן מלכה, הבעלים של משרד התיווך א.ב. בנדל"ן: "אחד היתרונות הגדולים של שער העלייה הוא מיקומה באזור מישורי, בלי עליות וירידות, וקרוב מאוד לים. כך שלחלק מהבתים, בעיקר ברחוב הרותם, יש נוף ישיר לים. תוכניות ההתחדשות העירונית בשכונה מקפיצות את מחירי הדירות. בשל היותה מישורית, היא נוחה מאוד גם למבוגרים, ובנוסף, היא נגישה מאוד לתחבורה ציבורית. בכביש הראשי ובכביש הפנימי יש אוטובוסים שמגיעים כמעט לכל מקום. השכונה גם אידיאלית לזוגות צעירים ממעמד סוציואקונומי לא גבוה. ביחס לחיפה, המחירים בה עוד שפויים, אפשר למצוא בה דירות במחירים של 700 אלף שקלים עד מיליון שקלים. משקיעים אוהבים את השכונה, הן בשל המחירים והן בשל תוכניות ההתחדשות. יש בה דירות מכל הסוגים – שני חדרים, שניים וחצי, שלושה וארבעה חדרים, כך שכל אחד יכול למצוא בה דירה בהתאם לצרכיו. החסרונות של השכונה הם בהיעדר כמות מספקת של גני שעשועים לילדים, אין בה חטיבת ביניים ותיכון, והתלמידים נאלצים לנסוע לבתי ספר בשכונות אחרות".

 

"הגן הקהילתי בשכונה הוא אחד היפים בארץ"

דוד דומב, יו"ר ועד השכונה: "שכונת שער העלייה הייתה בימי קום המדינה מחנה הקליטה הגדול ביותר של עולים שהגיעו לישראל. שמו הרשמי של היישוב היה 'בית עולים שער העלייה', אך רבים קראו לו במשך שנים רבות 'סנט לוקס'. בשנת 1958 צורף שטח היישוב לחיפה, והשכונה הוקמה ב-1973 כדי לתת מענה בעיקר לאוכלוסיות מוחלשות. בשכונה יש בית ספר יסודי, חופית, ומרכז לטיפול בילדים פגועי מוחין. המרכז הקהילתי בית קפלן נכשל מיום הקמתו. לפני שבע שנים הקמתי, ביחד עם מתנדבים, את הגן הקהילתי 'גינת שמש' שהוא הצלחה כבירה ואחד היפים בארץ. כמובן שהשכונה לא חפה מבעיות. הבניינים ברחובות סעדיה פז והרותם רעועים ומתפוררים. יש בעיית אזבסט שהעירייה לא לקחה אחריות עליה. לאחרונה השכונה עברה סוג של מתיחת פנים קלה. להערכתי, מתגוררים בשכונה כ-5000 תושבים״.

"פריים לוקיישן. המקום המושלם למגורים"

דוד מגן, תושב השכונה: "שער העלייה בעיניי היא פריים לוקיישן. המיקום מול הים ומול הטיילות הכי שוות בחיפה, טיילת הכט וטיילת חוף הכרמל, הופך אותה למקום מושלם למגורים. יש פארקים רבים לילדים ולסתם פיקניקים, יש נוף מהמם, אוויר טוב, נגישות נוחה ברכב פרטי וגם בתחבורה ציבורית למרכז הכרמל, למושבה הגרמנית ולעיר התחתית, ובמרכז המסחרי של רמת הנשיא, שנמצא במרחק הליכה קצר, יש הכל – קופת חולים, סופרמרקט ובית מרקחת. יש גם יציאה נוחה לכביש 2 ומנהרות הכרמל, וכשצריך להגיע לתל אביב, יש מטרונית שמובילה לתחנת הרכבת ומת"מ, כך שאין צורך ברכב. לשלילה אציין את הסטיגמה הרעה שדבקה בשכונה, לדעתי, ללא סיבה!".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר