תחושה מרווחת בחלל (עיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין, צילום: עמית גושר)
תחושה מרווחת בחלל (עיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין, צילום: עמית גושר)

אזעקת טרנד: שטיח, גבירותיי ורבותיי, שטיח

מחוגי השעון, שהוזזו בתחילת השבוע שעה אחת אחורה, בישרו רשמית על בואו של החורף. וכשהטמפרטורות צונחות, אין מפנק ומלטף יותר משטיח רך ונעים. לרגל העונה הקרה, איך תבחרו את השטיח המושלם ומה הם הטרנדים הבולטים

פורסם בתאריך: 4.11.21 13:18

שטיח הוא פריט מעוצב ואופנתי עם אופי, שלו תפקיד חשוב בקביעת האווירה והטון בחלל. כיום, השטיח הפך לפריט חובה, לא פחות מהספה ומכריות הנוי. אמנם החורף בארצנו קצר, אך לשטיחים "חיים" ארוכים, מה שמעיד כי הצורך בהם הוא לא רק אסתטי ומחמם, אלא גם פסיכולוגי. לבד מהיותם משטח נעים ורך, בולמי זעזועים ואקוסטיקה, הם עוזרים לתחום ולהגדיר את חללי הבית השונים, מאפשרים להדגיש פינות מסוימות, וכאמור, בעזרת גוון, טקסטורה וסגנון – להציע טאץ' סופי לחלל הנבחר.

לדברי תמיר כהן, מנכ"ל ומבעלי רשת "צמר שטיחים יפים", הטרנד החזק ביותר בישראל כיום הוא השטיח הסקנדינבי. "אם בעבר היו מפחדים משטיחים לבנים ובהירים, היום כבר נראה אותם מככבים בבתים. שילוב מוקפד של חומרים טבעיים, כמו כותנה וצמר, לצד פריטים סרוגים ואלמנטים גיאומטריים יחמיאו לסגנון הסקנדינבי וישדרו מראה זורם, נינוח ומזמין. גם השטיחים בדוגמאות ברבריות מסורתיות בקליעת צמר או אריגה שטוחה אהובים מאוד על הישראלים".

טרנד בולט נוסף הוא שטיחי קילים שמאופיינים בצבעי פסטל עדינים. "שטיחים אלה נחשבים לפרקטיים ועמידים וקלים לניקוי ולתחזוקה, חרף דקיקותם וקלות משקלם. הקולקציות השונות מציעות שטיחים אופנתיים מחומרים סינתטיים לצד שטיחים איכותיים במיוחד, העשויים 100 אחוז צמר בעבודת יד,  אומר כהן ומזכיר גם את השטיחים המרוקאים. "הם היו עימנו עוד לפני הסכם השלום עם מרוקו, כשהגיעו לארץ בתיווכה של מדינה שלישית. הם מאופיינים בשפה גיאומטרית עם תבנית חוזרת פשוטה ונקייה ובצבעים ניטרליים של קרם וקווים בשחור".

בחדר השינה כדאי למקם את השטיח מתחת למיטה (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

בחדר השינה כדאי למקם את השטיח מתחת למיטה (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

המעדיפים את המראה הטבעי יבחרו קרוב לוודאי בשטיחי החבל, שחלקם נארגים בעבודת יד מחבלים שעשויים חומרים טבעיים, וחלקם עשויים חומרים סינתטיים. הם מציעים קו נקי בגוני הבז' המסורתיים, וגם בשחור ובאפור, ואינם רק עגולים. שטיחים אלו מתאימים גם במחיר וגם במראה לסגנון הבוהו-שיק הלא-מתאמץ, והם אהובים במיוחד בחדרי הילדים בזכות היותם קלים ופשוטים לתחזוקה.

לדברי כהן, גם שטיחים בדוגמת חלוקי נחל אהובים מאוד על הישראלים. "אלו שטיחים בעבודת יד שמגיעים מהודו, העשויים פקעות של צמר המדמות חלוקי נחל. שטיחים כאלו יופיעו בחללים הציבוריים של הדירה ולא מתחת לרהיטים כדי שיוכלו לראות את העושר שלהם".

ואילו בבתי העשירים בולטת נוכחותם של שטיחי וינטג' קרמן (עיר בפרס שבה הם מיוצרים), שבמרכזם נראית מדליה. שטיח כזה עובר תהליכים רבים של גזיזה ושטיפה, כך שנוצר שטיח במראה מוקפד ומיוחד. ניתן גם לומר, כי הבתים בישראל גדלים והולכים עם השנים, ואיתם גם גדל הביקוש לשטיחים ענקיים בגודל של 3 על 4 מטר, בעלי איכויות גבוהות ובעבודת יד. שטיחים אלו ימוקמו לרוב מתחת למיטה בחדר השינה או בסלון רחב ידיים כדי להגדיר את החלל.

"אם פעם שטיח היה מוצר שקונים לשנים רבות, והשטיח המשפחתי היה עובר בירושה מהסבתא, היום המגמה היא להחליף שטיח כל שנתיים-שלוש. כך ניתן לייצר מראה חדש בקלות לכל חדר, בעלות שאינה יקרה ובלי שבירות, שיפוצים והחלפות", מסכם כהן.

 

איך בוחרים שטיח?

חשוב לבחור בשטיח בגודל פרופורציונלי לממדי חלל. גודל השטיח האידיאלי הוא נגזרת של כמות הפריטים בחלל והשטח שהם תופסים, וכמובן בהתאם לגודל החלל כולו.

שטיח גדול ובהיר יעניק אשליה של מרחב ואווריריות. מקבץ שטיחים קטנים, רצוי עגולים, יתאים להדגשת פינות מיוחדות בבית, וישדר מראה מזמין.

לחדר המגורים כדאי לבחור בשטיח גדול, שעליו יונחו רגלי הספה הקדמיות והכורסאות. הדבר מעניק תחושה מרווחת יותר בחלל.

גם בחדר השינה כדאי למקם את השטיח מתחת למיטה, כדי להעניק תחושה של עושר ומרחב.

מי מפחד משטיחים בהירים? (עיצוב: אורית כוכבי, צילום: עידן גור ל"צמר שטיחים יפים")

מי מפחד משטיחים בהירים? (עיצוב: אורית כוכבי, צילום: עידן גור ל"צמר שטיחים יפים")

נסו להשתמש בשטיחים בצורות שונות. שטיחים עגולים יתאימו במיוחד לחדרים א-סימטריים, מכיוון שהם מטשטשים את הפרופורציות ויוצרים קשר יפה בין פרטי החדר השונים.

גם אזור פינת האוכל יכול להיות מוגדר בקלות ולהפוך ליוקרתי ולאלגנטי על ידי הוספת שטיח. שטיח מלבני יתאים לרוב שולחנות האוכל, עגולים או מרובעים. בבחירת מידות השטיח קחו בחשבון את מידות השולחן, כולל בעת הפתיחה.

ההמלצות באדיבות מומחי שטיחי RUGS


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר