בית פתוח עם דני זומרשטיין מ"סיטי דן נכסים" (צילום: דורון גולן)
בית פתוח עם דני זומרשטיין מ"סיטי דן נכסים" (צילום: דורון גולן)

"לא ירחק היום שדירות בשכונות החוף יעלו יותר מהדירות היקרות בכרמל"

"בבת גלים ובנאות פרס כבר עכשיו שמאי לא יכול לקבוע את מחירי הדירות, כי הוא משתנה משבוע לשבוע, מעסקה לעסקה" • בית פתוח עם דני זומרשטיין מ"סיטי דן נכסים"

פורסם בתאריך: 25.11.21 13:00

רזומה: אני בתחום מסוף 2008. עבדתי כשלושה חודשים אצל אסי אלגריסי ב"רימקס", ואחר כך עברתי למשרד אחר לעוד שלושה חודשים, אבל אז הגעתי למסקנה שאני יכול לפתוח משרד משלי.

כמה עובדים במשרד? אנחנו ארבעה: נלי, עומר, מריק ואני.

באילו שכונות אתם מתמקדים? אנחנו עובדים בכל חיפה, אבל המומחיות שלנו היא בנאות פרס, הדר, רמת הדר וכל הכרמל. נאות פרס ורמת הדר הן ברמה שאני מכיר כמעט כל דירה בהן.

מוטו: אנחנו מקצוענים ברמה הכי גבוהה. ברמה של פתרון בעיות, אם זה משפטיות בין עורכי דין. אני לא עוזב עסקה בלי לפתור בעיות. המומחיות שלנו היא להגיע לשורה התחתונה, לא משנה באילו בעיות ניתקל בדרך. אנחנו מקצועני-על, הגונים וישרים ברמה הגבוהה ביותר, וככה מכירים אותנו.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? הלקוח החיפאי רוצה דירה בבניין חדיש, אם אין לו יכולת מימון לדירה חדשה, שתהיה לה חנייה, רצוי שתיים. בשביל חניות היום מוכנים לשלם הרבה כסף. הוא רוצה ממ"ד, יחידת הורים, חדרים מרווחים, מרפסת ולראות את הים. חיפה זה נוף לים, אם לא רואים את הים, אז זו לא הדירה.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? הכלל הוא שלא משנה מה המצב במשק, לא משנה שהשוק בירידה, תמיד אפשר למכור דירה בתוך חמש דקות בטלפון, אם המחיר נכון לאותו רגע. אין דירה שאי אפשר למכור אותה בכל רגע נתון, אלא אם כן יש לה בעיות משפטיות או בעיות הנדסיות.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? תלוי את מי שואלים. אם תשאלי בני 40 ומעלה, הם יגידו לך שבכרמל. המשקיעים, ולא משנה בני כמה הם, יגידו לך – שכונות החוף בלבד. אם תשאלי את התל אביבים הם ישאלו למה החיפאים עולים לכרמל, כי הים למטה. העתיד כנראה הוא בשכונות החוף, ולא ירחק היום שדירות שנמצאות בשכונות שחיפאים לא רוצים לגור בהן, יעלו יותר מהדירות היקרות בכרמל. בת גלים ונאות פרס אלו שתי שכונות, שכבר עכשיו שמאי לא יכול לקבוע את מחירי הדירות, כי הוא משתנה משבוע לשבוע, מעסקה לעסקה, על אותה דירה.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? מה שאני ראיתי בטרנד הזה שהוא אמור לפתור בעיה, אז אולי מצד אחד הוא פותר בעיה שיש דירות לשכירות. מצד שני, ככה זה היה בנאות פרס, המחירים המבוקשים היו גבוהים יותר מאשר דירות בשוק החופשי. אז נכון, היו דירות חדשות להשכרה, אבל מצד שני, בוא תשלם לנו את המקסימום שאנחנו יכולים להוציא ממך.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? ראשית, אפשר לקנות ולמכור לבד, השאלה היא מה קורה באמצע. הקונה והמוכר הרי נמצאים בניגוד אינטרסים, הקונה רוצה להוציא כמה שפחות, המוכר רוצה כמה שיותר. המוכר לא מכיר את הקונה, אבל אני כמתווך מכיר את היכולות הכלכליות שלו, אני יכול לשאול אותו כמה כסף יש לו. המוכר לא יכול לשאול את זה. אני יכול לעזור לו לקנות דירה, שהמוכר לא היה יכול למכור לו, גם אם הקונה היה רוצה לקנות ממנו. גם כל האמוציות שיש במשא ומתן, לא קיימות כשיש מתווך שיש לו יכולות של גישור. בשורה התחתונה, כשלקוח משתמש בשירות שלך ומשלם לך את העמלה, עדיין הוא חוסך המון כסף, כי אתה עוזר לו לחסוך וגם מביא אותו לאן שצריך.

מתחרים: זה נחלק לשניים – המקצועיים והאמינים, ואלו שאתה לא רוצה להיפגש או להתעסק איתם. עם הסוג הראשון אין בעיה ועדיף ליצור איתם שיתופי פעולה, לדאוג ללקוחות עם אינטרסים משותפים. הסוג האחר של מתווכים הם אלה שלא מעניין אותם שום דבר מלבד הכסף, ואז הם מוכנים לפגוע בלקוחות שלהם.

כסף: זה אמצעי לחיות ולא המטרה. אם הוא המטרה שלך כמתווך, לא הייתי רוצה להיות לקוח שלך. צריך להתפרנס, אני לא חושב שלא, בשביל זה אנחנו קמים בבוקר. אבל אם אתה רואה רק כסף מול העיניים, לא הייתי רוצה להיתקל בך כמתווך. אני מעריך מתווכים שיודעים לוותר על עסקה, כשהם יודעים שהיא לא באמת טובה למוכר או לקונה ואני לא מדבר על פשרות, כי פשרות תמיד צריך לעשות.

מכונית: לצערי, נהיה פה מצב שמסתכלים על אנשים לפי החליפות, העניבות, השעון והאוטו, וגם מעודדים אותם בצורה הזו כשזה בסך הכל הצגה אחת גדולה ועורבא פרח. עד לפני חודש נסעתי ב"סקודה סופרב" מהדגם הספורטיבי היקר, כי אני חובב רכבים. אתמול הזמנתי "טסלה" ואני עדיין לא באמת סגור שעשיתי את הצעד הנכון.

 

עסקה שלא תישכח: בתקופת הקורונה, נתקעה מכירה של דירת גן ברחוב חמדה בנאות פרס, קו ראשון לים. המוכר רצה למכור, הקונה רצה לקנות, המחיר הוסכם, חוברו עורכי דין, הוכנה טיוטת הסכם שכבר הייתה מוכנה לחתימה, אך המתינו לדוח שמאות שבוצע לדירה ושבלעדיו לא תהיה חתימה. משרד השמאים, אחד המובילים בחיפה, לא מצליח, ולא באשמתו, להתגבר על השלכות הקורונה על משרדי הממשלה, וכך בין היתר לא הצליח להגיע למשרדי הרשויות, ובכלל זה לא הצליחו לאתר את גרמושקת הבקשה להיתר הבנייה. עקב כך, השמאי לא היה מוכן להוציא את השמאות החסרה להשלמת הפאזל לחתימת חוזה המכר בין הקונה לבין המוכר, עורכי הדין לא היו מוכנים לאפשר חתימת חוזה ללא קבלת השמאות, המוכר והקונה היו מתוסכלים במיוחד ואובדי עצות. הקיצר, עבדכם הנאמן ידע על עסקה אחרת בבניין סמוך באותו הפרויקט, חפרתי ואיתרתי מי היה משרד השמאות, שביצע שם שמאות ובידיו אמורים להיות כל המסמכים. ואכן, היו להם מסמכים שהועברו באדיבות רבה לעורכי הדין, וכך נסגרה העסקה ללא עיכוב כאשר המאושרים הגדולים הם גם הקונה וגם המוכר. הערך הנוסף של מתווך מקצועי נתן כאן את חותמו.

לקוח מיוחד במינו שהוא סלב: בשבילי לקוח מיוחד זה או מוכר או קונה שבא ואומר לך "זה רק אתה ורק אני". אלו הלקוחות המיוחדים, אלו שאני אוהב. אני לא מתרגש לא מסלבים, לא מעשירים, אני לא במקום הזה. אני במקום של מקצוענות, של נפש נקייה, או שילוב של שניהם ביחד.

ההזדמנויות של חיפה: קו החוף. לדעתי, לפני שנה או שנתיים לא היה מושג כזה שכונות החוף. בת גלים פצצה, או לאלו שגדלו בה, יצאו ממנה ועכשיו הם מנסים לרכוש שם דירות בכל מחיר, או לתל אביביים שקונים בה. איפה יעלו המחירים בעתיד? בכל מקום שיש בנייה חדשה, אנשים ירוצו לשם, כמו גבעת זמר שתהיה שכונה מבוקשת.

בועה: הנבואה ניתנה לשוטים. מצד אחד, כל חיפאי אומר שלא יכול להיות שאלו המחירים. מצד שני, באזור המרכז ובתל אביב, מוכרים בין 50 ל-120 אלף שקל למ"ר. פה כשאומרים 20 או 22 אלף שקל למ"ר, אנשים נעמדים על הרגליים האחוריות. מי שצריך לקנות דירה שיקנה, שלא ימתין. מי שמוכר דירה צריך לדעת מה הוא עושה עם הכסף, כי המחירים ממשיכים לעלות והם ימשיכו לעלות. אם זו בועה? אם זה היה מקום אחר בעולם, אז כנראה שכן, תלוי איפה. פה בגלל שכל כך צפוף ויש פה ריבוי טבעי והכל כל כך מתמלא, ובנוסף, אנחנו עם, שמה שמבקשים ממנו הוא משלם, אז אני לא חושב שזו בועה. יכול להיות שיגיעו ימים שעוד נתגעגע למחירים של היום.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר