פרלמנט זירת הנדל"ן (צילום: Dubova / depositphotos.com)
פרלמנט זירת הנדל"ן (צילום: Dubova / depositphotos.com)

הפרלמנט של רמת ספיר: "הילדים יכולים להסתובב פה ללא פחד מכבישים ראשיים"

"היא טובה למשפחות, משום שהיא לא על כביש ראשי ויש בה הרבה פארקים וגנים ציבוריים וסופרמרקט בתוך השכונה" • איריס גרוסמן, עידו מורג אלי ייני ואורן גריפל מספרים על רמת ספיר

פורסם בתאריך: 25.11.21 13:26

"משב רוח תמידי ונעים בכל עונות השנה"

איריס גרוסמן, מנהלת תוכנית "מלידה לבגרות" בעיריית חיפה: "נולדתי וגדלתי בשכונת רוממה. בתחילת שנות ה-80 הוקמה שכונת רמות ספיר, הנושקת לרוממה, ואנו, כילדים, היינו מטיילים בין גבעות הכרמל משכונה לשכונה. המגורים בשכונה גורמים לי לתחושת שייכות וביטחון, מזכירים לי את השטחים הירוקים והנוף האורבני של מחוזות ילדותי. כאישה גרושה בחרתי לגור ברמות ספיר, מהסיבה שרוב תושביה בעלי רקע חברתי-כלכלי בינוני-גבוה, בעיקר משפחות. השכונה סגורה ושקטה, ואני נהנית ממיקום מרכזי ואטרקטיבי וגישה נוחה למרכז זיו, לגרנד קניון ולמנהרות הכרמל ומשלמת תעריף ארנונה בהתאם לאזור ב'. יתרונות נוספים של השכונה הם המרחב הציבורי המגוון והרחב והמרכז המסחרי ובו שפע שירותים: סופר שכונתי, בית מרקחת, מספרה, פיצרייה ועסקים נוספים. סביב המתנ"ס השכונתי, הגינה הקהילתית וגן המשחקים המרשים בכניסה לשכונה נוצרו חיי קהילה עשירים. משהו מופלא שקיים רק בשכונה היפה שלי הוא משב רוח תמידי ונעים בכל עונות השנה״.

"מכרנו פנטהאוז במחיר שיא לשכונה"

עידו מורג, מנכ"ל ובעלים של מורג נכסים: "היתרון של השכונה הוא שהיא שכונה סגורה, יש פרטיות וביטחון מבחינת משפחות צעירות וילדים. לכן, למשפחות צעירות היא אידיאלית. בגלל היותה סגורה, ההורים יכולים לתת לילדים להסתובב בה ללא פחד מכבישים ראשיים. היא טובה למשפחות, משום שהיא לא על כביש ראשי ויש בה הרבה פארקים וגנים ציבוריים וסופרמרקט בתוך השכונה. החסרונות שלה הם הבנייה הישנה משנות השבעים, וכמעט שאין בנייה חדשה ומודרנית עם ממ"דים. חלק מהדירות הוסיפו ממ"דים באופן עצמאי. לא מזמן מכרנו שם פנטהאוז במחיר שיא לשכונה – 2.230 מיליון שקלים בפרויקט שנקרא 'פסגת ספיר'. מבחינת תחבורה ציבורית, יש אוטובוסים על הכביש הראשי וגם קו שנכנס לתוך השכונה. הכל נמצא בה במרחק הליכה – מכולת, חנות דגים וכו'״.

 

"היתרון הגדול של השכונה הוא המיקום שלה"

אלי ייני, סוכן ביטוח: "היתרון הגדול של השכונה הוא המיקום שלה – יציאה לכביש המנהרות והקרבה לגרנד קניון. השכונה עצמה היא שכונה שקטה, אין בה מקרי אלימות, ומצבה הסוציואקונומי הוא בינוני פלוס. יש בה הרבה ריאות ירוקות, ובנוסף מתנ"ס שכונתי, סופרמרקט, אוויר טוב ונוף. מבחינת תחבורה ציבורית, אני מניח שהיא יחסית טובה, יש תחבורה ציבורית בתוך השכונה, אבל אנחנו משתמשים ברכב פרטי, כך שנושא זה פחות נוגע אליי. הילדות שלי אמנם כבר גדולות, אבל מבחינת חינוך יש גנים וצהרונים, והילדים הולכים לבית הספר היסודי הבונים שהוא בית ספר טוב. שבט ׳אפיק׳ של הצופים הוא מרכיב מאוד חשוב בשכונה למרות שהוא יושב ברמז, ורוב הילדים הולכים לשם. החיסרון בשכונה הוא המחירים היקרים יחסית בסופרמרקט, וגם חסרים שם מוצרים״.

"30 שנה בחנות הדגים בשכונה"

אורן גריפל, הבעלים של חנות "דגי הקיבוצים רמת ספיר": "אני כבר 30 שנה בחנות הדגים בשכונה. אני אמנם לא גר בשכונה, אלא בנשר, והבחירה לפתוח חנות בשכונה היא סיפור ארוך, עוד מהימים שהשתחררתי מהצבא. תמיד אהבתי את המקום והאמנתי בו, וגם הספקתי לקנות את המבנה פה. המיקום שלי הוא מיקום טוב, אני האמנתי במיקום הזה עוד אז. הוא קרוב לכל מקום ויושב בין לבין. רוב הלקוחות שלי הם משכונות אחרות כמו רוממה, אחוזה, דניה – באים מכל הכיוונים. אפילו מטבעון באים אליי. היציאה והכניסה לשכונה הן הכי נוחות בעולם, מכל הכיוונים. גם המרכז המסחרי הוא נוח. יש בו חנייה, אנחנו על כביש ראשי ומרכזי, יש פה סופר, רופא שיניים, ספר… מקום נחמד ומעולם לא חשבתי לעבור למקום אחר. יש פה את כל השירותים, רק דואר אין פה, שזה חסר, אבל הדואר סגר סניפים בהרבה מקומות. אני אוהב את המקום הזה״.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר