מעבר הולכי רגל ואופניים מעין הים לחוף (הדמיה: אדר' פרופ' אירית צרף נתניהו) 
מעבר הולכי רגל ואופניים מעין הים לחוף (הדמיה: אדר' פרופ' אירית צרף נתניהו) 

סוף עידן התמ"א: מעתה יש לומר – תוכנית כלל עירונית להתחדשות בניינית

תמ"א 38 עתידה להתבטל במחצית שנת 2022. העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמות תוכנית הוליסטית חלופית, שתשים דגש על עירוב שימושים ושילוב של בנייה מרקמית עם בנייה גבוהה

פורסם בתאריך: 1.12.21 11:38

העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מקדמות, לראשונה, תוכנית כלל עירונית להתחדשות בניינית, שנועדה להחליף את תמ"א 38, שעתידה להתבטל במחצית 2022.

התכנון ההוליסטי מהווה בסיס תכנוני לכל מתחם נקודתי להתחדשות בשכונה, וקידומו נבחן על פי עמידה בעקרונות התוכנית השכונתית. בכל תוכנית מושם דגש על עירוב שימושים – תעסוקה , מסחר ושירותי ציבור, שילוב של בנייה מרקמית עם בנייה גבוהה, יצירת עירוניות באמצעות פרישת רשת תנועתית רחבה הכוללת שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל, תוך שמירה על השטחים הירוקים ועל עצים בוגרים, שימור מרקמים היסטוריים ומתן מענה משמעותי לצורכי ציבור.

התחדשות עירונית בנווה דוד (הדמיה: אדר' פרופ' אירית צרף נתניהו)

התחדשות עירונית בנווה דוד (הדמיה: אדר' פרופ' אירית צרף נתניהו)

בסך הכל משקיעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית 10 מיליון שקלים בהכנת תוכניות אב ומתאר שכונתיות להתחדשות עירונית בחיפה. התוכניות, אותן יזמה עיריית חיפה, זכו בקול קורא של הרשות.

מהעירייה נמסר, כי התוכניות משקפות את מדיניות העירייה, שבה מושם דגש על תפיסה תכנונית כוללנית, הרואה בשכונה את מרחב התכנון הראוי, בניגוד לעבר, אז קודמו בעיקר מתחמי פינוי-בינוי ועיבוי נקודתיים. השכונות, שהתחדשותן מקודמת במסגרת זו על ידי העירייה, במימון וליווי הרשות הממשלתית, הן שכונות החוף, קרית אליעזר וקרית אליהו, קרית חיים מערבית וקרית שפרינצק – רמת שאול.

בנוסף, הקצה משרד הבינוי והשיכון כ-3.2 מיליון שקלים לקידום תוכנית להתחדשות עירונית בוואדי ניסנאס, אותה מקדמת העירייה בשיתוף מחוז חיפה של המשרד. מדובר בתוכנית ייחודית, שנועדה לשפר את איכות החיים של התושבים, תוך שמירה קפדנית על אופייה וצביונה המיוחדים של השכונה. את התוכנית מובילה העירייה, בשיתוף התושבים והסוחרים. מדובר בתוכנית בניין עיר מפורטת, שתאפשר להוציא מכוחה היתרי בנייה. התוכנית מסדירה את הבינוי הקיים ומאפשרת מימוש זכויות בנייה קיימות וכן לשפץ ולמגן את המבנים ולהוסיף בנייה מבוקרת תוך התחשבות בעקרונות השימור של השכונה.

 

חיפה היא גם אחת משתי ערים בארץ, שזכו בקול קורא להתחדשות חברתית של הרשות הממשלתית. המתחם שנבחר בחיפה הוא מתחם רוטשילד, שזכה בתקצוב של 16 מיליון שקלים לפיתוח פיזי, חברתי וכלכלי של המתחם הנמצא בתחום תוכנית האב לקרית אליעזר-קרית אליהו.

מהעירייה נמסר עוד, כי העדיפות הניתנת להתחדשות השכונות הוותיקות יצרה התעוררות יזמית משמעותית, שהביאה למספר שיא של 118 הצעות תכנוניות יזמיות לתוכניות פינוי-בינוי, המקודמות בשכונות אלה על ידי יזמים פרטיים, בהתאם לעקרונות תוכניות המתאר השכונתיות, אותן התוותה העירייה.

במקביל לכל אלה, השקיעה הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית כ-24 מיליון שקלים בהכנת תוכניות בניין עיר לפינוי-בינוי ועיבוי שזכו בקולות קוראים למתחמי פינוי-בינוי ועיבוי במסלול רשויות מקומיות.

כ-20 מיליון ש"ח נוספים מושקעים בימים אלו בפיתוח תשתיות ושטחי ציבור. עד כה נבנו במסגרת מסלול זה חניון ציבורי ופארק מרכזי ברחוב חביבה רייך, ובימים אלה מקודמים במתחם מח"ל בקרית חיים מערבית שני חניונים במסגרת פרויקט העיבוי הכולל גם הטמנת קווי חשמל; במתחם פינוי-בינוי בברל כצנלסון בנווה שאנן מבוצע פיתוח גנים ושטחים ירוקים ציבוריים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר