הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של נווה דוד: "כמו משפחה אחת גדולה"

"אתה בא הביתה בלילה, ומחכה לך חזיר בכניסה, מה אתה עושה?" • שלומי אוחנה, אלי קרנדי, חגית עמר וטלי משולם-איטח סובלים מחזירי הבר, אבל אוהבים את השכונה שלהם

פורסם בתאריך: 9.12.21 14:11

"השכונה הולכת לשנות את פניה"

שלומי אוחנה, "קבוצת נכסים": "מה שהולכים לעשות בשכונה זה להרוס את כל הבניינים הישנים ולבנות בה מגדלים. חברות בונות בשכונה כמה פרויקטים, וזו הכפלה של שווי הנכס. נכסים שהיו עולים 800-700 אלף שקלים, היום מגיעים לאזור מיליון השקלים באזורים שבונים בהם. אנשים יכפילו את ההשקעה שלהם. מי ששם שקל יקבל שקל שבעים. תהיה עליית ערך מטורפת, אבל היא לא תיתחם רק בנווה דוד אלא לאורך כל קו החוף. המחירים בנווה דוד ורמת הנשיא יהיו גבוהים יותר מאלה של קרית אליעזר. אמנם קרית אליעזר קרובה לים, אבל היא לא ממש על הים, כי צריך לעבור את בת גלים. בנווה דוד אתה ממש חוצה את הכביש ואתה בחוף הכרמל. יש אפילו גשר שמקשר. כרגע הבתים בשכונה מאוד ישנים, מתפוררים, לא בטוחים. עזובה מזעזעת. אבל השכונה הולכת לשנות את פניה, על אותו המשקל כמו נאות פרס ורמת הנשיא. כל קו החוף מקרית אליעזר ועד נאות פרס הולך להיות קו של מגדלים".

"כל ערב החזירים מגיעים"

אלי קרנדי, יו"ר ועד השכונה: "אני אוהב את האנשים הצנועים בשכונה. אני גר באותו הבלוק שבו נולדתי. ההורים שלי הגיעו לשכונה בשנות ה-50 כשעוד היו אוהלים. אני רואה הרבה משפחות חדשות, האוכלוסייה התחלפה. מחיר הדירות עלו מאוד בגלל הפינוי-בינוי. לא האמנתי. קשה להשיג כאן דירות, והשכירות גם כן עלתה בהתאם. אתה יודע כבר כמה שאלו אותי אם שמעתי על דירות למכירה? יש בשכונה בעיית חזירים, הם הגיעו עד אליי הביתה, וזה לא היה קודם. בוא תראה מה הם עשו בגינה שלי. כל ערב הם מגיעים. הכביש המוביל לבית העלמין הוא קטסטרופה, צריך להרחיב אותו ואני לא יודע מתי זה יהיה. הפחד שלי הוא שעכשיו בונים בניין רב קומות בסמוך וכשיאכלסו את הבניין המצב בכלל יחמיר".

 

 

"זה הכי כיף, כמו בית"

חגית עמר, בעלת המכולת השכונתית: "השכונה היא כמו משפחה אחת גדולה, וכולם עוזרים ונרתמים האחד למען השני. כמו בשכונות של פעם. המכולת בבעלותי זה 11 שנה, היא הייתה של אחותי. אני אוהבת את השכונה, ואני מכירה את כל האנשים שנכנסים לקנות, וזה הכי כיף, כמו בית. החיסרון של השכונה זה תופעת חזירי הבר. הם גרים איתנו. זו תופעה חדשה יחסית של שלוש השנים האחרונות, וזה מפריע. אתה בא הביתה בלילה, ומחכה לך חזיר בכניסה, מה אתה עושה? גם הנושא של הכבישים, והצמחייה והתאורה דורש טיפול".

"שכונה עם אופי מיוחד במינו"

טלי משולם-איטח, חברת מועצת העיר לשעבר: "נולדתי בשכונה. גדלתי בה בשנות ה-80 וגם אחרי שההורים שלי עברו מכאן, כשהייתי בת 14, המשכתי ללמוד באותו בית הספר ולבקר כאן. כל הילדות שלי הייתה כאן. אחרי שהתחתנתי חזרתי לגור בשכונה. מה שאני אוהבת בשכונה זה שיש לה אופי מיוחד במינו. יש בה שירותים נרחבים בסביבה הקרובה במרחק הליכה, הקרבה לים, גישה תחבורתית, הן פרטית והן ציבורית, ללא פקקים. הכל קרוב לי ויש בה הכל מהכל. התושבים חמים ותמיד יש מישהו לעזרה בסביבה בכל תחום שעולה במוחי. השכונה זקוקה לשדרוג במגוון היבטים, שאותם מציעה התוכנית להתחדשות עירונית שאושרה במועצת העיר –  שדרוג הבניינים וחיזוקם, שדרוג החצרות הפרטיות ויצירת אחידות מינימלית ופרופורציונלית בין הבתים במראה החיצוני".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר