ליאורה שלוש - צוות נדל"ן
ליאורה שלוש - צוות נדל"ן

"אין לי מתחרים, יש לי רק קולגות"

"אני יודעת שהקולגות שלי מעריכים את השם הטוב שלנו ומכבדים את השיטה שבה אנחנו עובדות במשרד. אנחנו שותפות" • ליאורה שלוש פותחת את משרד הנדל"ן הכי נשי בעיר ומספרת על העסקה המוזרה שבה המוכר והקונה התחלפו בדירות

פורסם בתאריך: 9.12.21 14:35

רזומה: כ-40 שנה בתחום. התחלתי כסוכנת שכירה, וב-1990 פתחתי משרד עצמאי. כבר 40 שנה ונהנית מכל יום עבודה.

כמה עובדים במשרד? הסוכנות שעבדו באותו המשרד עזבו ובאו לעבוד איתי. אנחנו ארבע עובדות, כבר שנים רבות. הן עובדות איתי ולא אצלי.

באילו שכונות אתן מתמקדות? אנחנו עובדות רק בכרמל, אחוזה ודניה. מתמקדות בבתי יוקרה.

מוטו: המוטו של המשרד הוא שלכל סוכנת יש את האזור שבו היא מתמחה ואין ערבוב בין הסוכנות, אלא רק שיתופי פעולה. לכל אחת יש את התחום שלה, וזה מבדיל אותנו מכל המשרדים האחרים. אנחנו משרד בוטיק, וכל סוכנת מקצוענית באזור שלה, לכן יש לה בלעדיות בנישה שלה. הסוכנות למעשה הן שותפות שלי. אני לא מוכרת, רק הן מוכרות. גם אם אני מטפלת בלקוח שהן לא ראו אותו אפילו, הסוכנת שהעסקה נעשתה באזור שלה, תקבל את העמלה. אני לא מתחרה בהן, ואת זה אין באף משרד אחר בחיפה.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? בחיפה ספציפית זה דירות שטוחות. מאחר שאנחנו גרים על הר, עם תנאים טופוגרפיים של עליות וירידות, בשנות ה-70, ה-80 וה-90 נבנו פה קוטג'ים, כדי להוסיף מקסימום חדרים במינימום שטח. היום המגמה משתנה. עדיין קשה למצוא דירות שטוחות, אבל בפרויקטים החדשים הדירות ברובן הן שטוחות ומאוד נגישות.

באיזו שכונה הכי קשה למכור, או שבמחיר הנכון הכל יימכר? אנחנו פועלות בשכונות שאין בהן קושי למכור דירה. אנחנו עושות מאמץ להשביע את רצון הרוכש והקונה, אבל אין ספק שבמחיר הנכון, מאוד קל למכור.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? לדירות על הרכס עם הנוף לים יש ערך נדל"ני גבוה יותר, אבל זה משתנה. הדירות שפונות לים הן גבוהות יותר והן לא מרכזיות. האוכלוסייה המבוגרת יותר רוצה את הדירות המרכזיות. האמת, גם וגם, אין עדיפות לאחד יותר מאשר לשני.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? אני לא מרגישה שיש טרנד כזה, להיפך. נראה לי שהיום הטרנד הוא דירות בשכירות Airbnb. יש לנו הרבה ביקוש להן, בגלל האוכלוסייה שמגיעה למת"מ, כמו מהנדסים מחו"ל. גם למפעלים בחיפה רבתי מגיעים עובדים שמחפשים דירות משופצות ומרוהטות להשכרה לטווח קצר.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? למתווך יש הכישורים לסגור את העסקה בצורה שתשביע את רצונם הן של המוכר והן של הקונה. בלי המתווך הצדדים מתקשים להגיע לעמק השווה. למתווך יש את הכישורים להביא את הצדדים להבנה, והכישורים טומנים בחובם ניסיון, קצת גישה פסיכולוגית, קצת גישה אנושית, הרבה גישה עסקית שאין לכולם.

 

 

מתחרים: לא נראה שיש לי מתחרים, יש לי קולגות. אני יודעת שהקולגות שלי מעריכים את השם הטוב שלנו ומכבדים את השיטה שבה אנחנו עובדות במשרד. זו שיטה שהוכיחה את עצמה, אנחנו שותפות. לא תשמעי קולגה שיגיד עלינו מילה רעה, ואת זה אני שומעת מלקוחות.

כסף: היום, כשאני נשואה באושר, אמא לשלושה וסבתא לעשרה נכדים, הכסף זו לא המטרה. עובדה שאני ממשיכה לעבוד בגילי, 72. מילת המפתח בהתנהלות שלי היא העבודה עם אנשים, השירות המקצועי, ההגינות וההערכה שאני מקבלת. זה מה שדוחף אותי להמשיך לעבוד, לא הכסף.

מכונית: לסירוגין – ב.מ.וו וג'יפון של טויוטה.

עסקה שלא תישכח: הייתה לנו עסקה מאוד מעניינת בתקופת הקורונה. טיפלנו בדירת יוקרה בסביוני דניה, מאוד מודרנית עם תכולה חדישה. בעלי הדירה מאוד רצו למכור, אבל לא היה להם תאריך פינוי. הבאנו קונים פוטנציאליים, כל אחד רצה לקנות, אבל אי אפשר היה להגיע להחלטה, כי למוכרים לא הייתה דירה חלופית. ואז הגיע קונה שמאוד רצה לקנות, אבל הייתה לו בעיה משל עצמו. הוא לא מכר את הדירה שלו שהייתה במיקום מבוקש, אבל נזקקה לשיפוץ. לקצר את הסיפור, הסוכנת זרקה הצעה יצירתית והם עשו חילופין. הם התחלפו בדירות.

לקוח מיוחד במינו שהוא סלב: כל הלקוחות שלנו מיוחדים. אנחנו מוכרים בתים ב-14 מיליון ודירות ב-1.2 מיליון. אנחנו עושות את אותה העבודה ומשקיעות בכל בית ודירה אותה עבודה.

ההזדמנויות של חיפה: זה ממש קשה, היום אין כל כך הזדמנויות בעיר חיפה. אני מתכוונת לאזור שבו אני מתמקצעת. יש רחובות שפחות נחשבים והמחירים שם יותר זולים, כמו כבאביר, קדימה, רחוב הרופא, למרות שיש להם נוף מרהיב לים. הדירות שם זולות יותר, אבל זו לא ממש הזדמנות. אולי זו הזדמנות לרוכש תל אביבי שלא יודע שאפשר לקנות דירה ארבעה חדרים ב-1.3 מיליון שקל. זו לא הזדמנות, זה פשוט המחיר הנכון לדירה עם הרבה מדרגות או שבאזור צפוף מאוד. פעם היו הזדמנויות וקנינו הרבה דירות במשפחה, השבחנו אותן, אבל כבר חמש שנים שאין פה הזדמנויות. אם היו, אני הייתי קונה.

בועה? אין בועה. המחירים הגיעו לרמה שהיו צריכים להגיע אליה כבר מזמן. אין התחדשות בנייה מסיבית, אבל יש התחדשות. קבלנים בונים בתמ"א ובפינוי-בינוי, והמחירים בהתאם. הם גבוהים מאחר שהנתונים השתנו. מדד תשומות הבנייה מאוד עלה, לכן זו לא בועה. הכל עלה מסביב, כמו חומרי הבנייה, ההובלות. יש מחסור בכוח אדם. המחירים לא הולכים לרדת, לכן זו לא בועה. הבנקים נוחים במשכנתאות, השקל יציב מאוד, לא נראה לי שתהיה עלייה בריביות. לא נראה לי שהנדל"ן בחיפה הוא בועה.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר