חיפה (צילום: מיכה בריקמן)
חיפה (צילום: מיכה בריקמן)

טיפה בים: 344 דירות חדשות בלבד החלו להיבנות בחיפה בשלושה רבעונים

לשם השוואה, באור עקיבא שאוכלוסייתה קטנה משמעותית מאוכלוסיית חיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, החלו להיבנות 1691 דירות חדשות. יו"ר ארגון הקבלנים במחוז חיפה, חיים פייגלין: "נוצרה בחיפה אווירת נכאים נדל"נית"

פורסם בתאריך: 29.12.21 15:55

בשלושת הרבעונים של 2021 החלו להיבנות בחיפה 344 דירות חדשות – כך עולה מניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבוצע בארגון קבלני מחוז חיפה. לשם השוואה, בכל שנת 2020 החלו להיבנות בחיפה 475 דירות בלבד, כך שמסתמנת ירידה בכמות התחלות הבנייה בסיכום השנה כולה.

בפילוח לפי גודל הדירות, ניתן לראות שעיקר התחלות הבנייה התרכזו בדירות של ארבעה-חמישה חדרים: מתחילת 2021 החלו להיבנות 208 דירות של ארבעה חדרים, עוד 116 דירות של חמישה חדרים, 15 דירות של שישה חדרים וחמש דירות של שני חדרים. דירות שלושה חדרים או דירות חדר אחד לא נבנו כלל.

חיים פייגלין (צילום: יח"צ)

חיים פייגלין (צילום: יח"צ)

במחוז חיפה כולו החלו להיבנות מתחילת השנה 4618 דירות חדשות לעומת 4812 בשנת 2020 כולה. באור עקיבא לשם השוואה, שגם היא נמנית עם ערי מחוז חיפה, החלו להיבנות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה 1691 דירות חדשות, כמעט פי חמישה מהתחלות הבנייה בחיפה חיפה, אלא שאוכלוסייתה של חיפה גדולה פי 15 מזו של אור עקיבא.

 

 

 

יו"ר ארגון הקבלנים במחוז חיפה, חיים פייגלין: "הירידה בהתחלות הבנייה בעיר חיפה נמשכת גם ברבעון השלישי של השנה אחרי ירידה בכל 2020. 344 דירות בשלושה רבעונים זו כמות מזערית ביותר לעיר השלישית בגודלה בישראל, ובה כמעט 300 אלף תושבים, טיפה בים. נוצרה בעיר אווירת נכאים נדל"נית וחברתית, כאשר גם יזמים רבים הפסיקו לראות בחיפה יעד להשקעות לאור המצב בעיר, מצב המביא גם למחירי דירות נמוכים המפגרים אחרי שאר המדינה ואפילו אחרי מחוז חיפה עצמו. יחד עם ההיצע ההולך וקטן של דירות בחיפה, גם הביקוש הולך וקטן על רקע עזיבת תושבים את העיר ובעיקר עזיבת צעירים, והשוק כולו מדשדש".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר