הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)
הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)

הפרלמנט של נאות פרס: "יש לי שכנים טובים ושכונה טובה. אז מה עוד צריך?"

איתמר צ'יזיק, אלי שחרית, ניצן מרציאנו ודני זומרשטיין מסבירים למה הם כל אוהבים את נאות פרס

פורסם בתאריך: 30.12.21 14:54

"הלוקיישן הכי טוב בארץ"

איתמר צ'יזיק, מנכ"ל חברת האצטדיונים חיפה: "גרתי בתמרת, בבית גדול עם הרבה דשא. הילדים עזבו את הבית והחלטנו לעבור לעיר. אני יליד חיפה ואני אוהב את חיפה. חיפשנו בחיפה מקום שנקים בו את הבית שלנו, למרות שיש לי מגרש בגבעת העיזים. חיפשתי משהו כמו שהבן שלי אומר 'לפני הכל – לוקיישן'. אין לוקיישן יותר טוב בארץ, שלא לדבר על חיפה, מנאות פרס. כי אתה דקה מכביש חיפה-תל אביב, דקה מהים, דקה ממרכז חורב, חמש דקות מהצ'ק פוסט, הכביש הישן ותחנת הרכבת. תראה לי מקום בחיפה שלכל מקום אתה מגיע ממנו בחמש דקות.

"בנוסף יש בשכונה שני קניונים – קניון עופר וקניון קסטרא; יש את מרכז הקונגרסים שאפילו לפסטיגל הולכים ברגל, יש את זאפה שהוא שני מטר ממני. תראה לי מקום אחד בארץ שיש לו כל כך הרבה דברים במרחק הליכה של שתי דקות.

"והדבר הכי חשוב, זה שיש לי תצפית לים מכל הכיוונים, ויש לי שכנים טובים ושכונה טובה. אז מה עוד צריך? כולם אומרים שבאתי להתגורר בשכונה בגלל האצטדיון, אבל זה לא בגלל האיצטדיון, זה גם בגללו כי זה שתי דקות ברגל.

"החסרונות בשכונה הם שאין בה מספיק פיתוח. הייתי רוצה לראות בה מסעדה שאפשר לרדת אליה ולא ללכת במיוחד לקניון. עכשיו בנאות פרס ב' מתכננים את זה".

"מי שבא לגור כאן עשה צעד חכם"

אלי שחרית, מבעלי "סינטה בר" ו"מיסטר באן בורגר": "החלטתי להוריד את 'סינטה בר' מהכרמל לנאות פרס ב-2019, ובמקביל לפתוח לידו את 'מיסטר באן בורגר', מכיוון שראיתי לאן העתיד הולך. האזור הזה הוא אזור חדשני, שכונות חדשות, דור צעיר, אנשי הייטק, הרבה זוגות צעירים, יש בו חנייה בשפע ופיתוח עתידי מדהים. כל הרצועה הזו מטירת כרמל עד בת גלים הולכת להתפתח מאוד. בעתיד ייבנו בשכונה עוד מאות יחידות דיור, וכל האזור פה יושב על ציר תנועה מעולה של כביש 2, כביש 4, מנהרות הכרמל, ומי כמוך יודע כמה זה נכון לשבת במסעדות שיש להן גישה.

"גם האצטדיון בוודאי שהיה שיקול. כשיש משחק זה מביא לנו הרבה קהל. אלינו באים במיוחד, אבל כשיש משחק כדורגל, אז אתה מקבל אלפי לקוחות למשחק, וזה חושף אותך ברמה הארצית. כידוע, בכרמל השארתי עוגן חזק כמו 'ששון בר' ו'סינטה בר אקספרס' ו'ממבו מילאנו'.

"בנאות פרס לא השקעתי בנדל"ן הפרטי, וחבל, כי אם הייתי רואה בפרטי את מה שראיתי בעסקי, היום הייתי עם כמה דירות במחיר שקפץ לשמיים לעומת מחיר הקנייה ההתחלתי. כל מי שהצטרף לנאות פרס עשה צעד מאוד חכם".

 

 

"כמעט שאין בשכונה דירות להשכרה"

ניצן מרציאנו, מנכ"לית הקסטרא: "נאות פרס נבנתה בצמוד לאצטדיון סמי עופר ובשכנות למרכז קסטרא. פעולה ראשונה שנעשתה בשילוב כוחות של עיריית חיפה, השכונה והמרכז הייתה שביל גישה שנסלל מתוך השכונה ישירות למעבר חצייה וכניסה דרך השער הדרומי לתוך המרכז. השכונה בנויה בשטח מישורי, שמהווה יתרון גדול למשפחות צעירות לטיולי ילדים בעגלות ואופניים וכן למבוגרים להליכה נעימה ולספורט נוח בשכונה.

"מוקד משיכה נוסף הוא גני הילדים החדשים ובית הספר היסודי, למרות שעדיין מורגש חסרונם של חטיבת ביניים ותיכון. משחקי הכדורגל בסמי עופר יוצרים אווירה שמחה, אבל פוקקים את השכונה וגם הרעש בסיום מפריע לחלק מהתושבים.

"במרכז קסטרא הוקמו עסקים הפונים לקהל השכונתי כמו קופות חולים, קליניקות של רפואת מומחים, משרד תיווך, חנות צעצועים ומשחקייה ייחודית בחינם, מסעדות וסופרמרקט שעובד שבעה ימים ועד שעות מאוחרות. בקרוב יוקם בית כנסת לרווחת התושבים. כיום כמעט שאין בשכונה דירות להשכרה, מה שאומר שהיא טובה ונוחה למגורים״.

"נאות פרס נחשבת לשכונה ירוקה"

דני זומרשטיין, "סיטידן נדל"ן": "מאזור נטוש ששימש לקליטת העלייה האתיופית בחיפה במילניום הקודם הפכה השכונה מבוקשת בקרב כל סוגי האוכלוסייה מחיפה ומחוצה לה. מיקומה של השכונה במערב חיפה מול מת"מ הוא מצוין, ממש על הצירים, והנגישות לכבישים הראשיים, כביש 2, כביש 4, מנהרות הכרמל, כביש הגישה לאחוזה (פרויד) – היא מעולה. אפרופו כביש פרויד. נראה כי דברים מתחילים לזוז גם בשכונת רמת גוראל. השכונה קרובה מאוד לקניון עזריאלי חיפה, לקניון קסטרא, לרכבת ולחוף הים.

"נאות פרס נחשבת לשכונה ירוקה. נבנו בה מבנים של שש-שמונה קומות וכן מגדלי דירות של 17-14 קומות, כאשר בכל קומה בדרך כלל שלוש-ארבע דירות, למעט קומות הפנטהאוזים. לכל הדירות יש גישה נוחה ללא מדרגות, חנייה פרטית (אחת לפחות) מחסן, מרפסת שמש, ממ"ד ויחידת הורים.

"גם תמהיל הדירות מגוון משלושה עד שישה חדרים, אם כי אין הרבה דירות של שלושה חדרים. בשכונה נמכרו פנטהאוזים מסוגים שונים במחירים של החל מ-1.6 מיליון שקלים. פנטהאוז איכותי, הפונה לים, יכול להימכר ביותר מ-3 מיליון שקלים ואף צפונה מכך. יש ביקושים גבוהים, עם זאת "לא עומדים בתור לשלם".

"האוכלוסייה בשכונה מגוונת, מכל המגזרים, אנשים שרוצים את הים קרוב אליהם, הורים שבאו בעקבות בניהם לגור בשכונה וגם מסביבותיה של חיפה והצפון היותר רחוק באים לגור כאן.

"בשכונה יש גן ילדים ובית ספר יסודי, ורבים מילדי השכונה לומדים בבתי ספר מחוצה לה ותלויים בהסעות. מסוגים שונים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר