תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם סטרומה (הדמיה: HQ ארכיטקטים)
תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם סטרומה (הדמיה: HQ ארכיטקטים)

אושרה להפקדה תוכנית ענק להתחדשות עירונית בשפרינצק

התוכנית, שמתפרשת על פני כ-65 דונם בקרית שפרינצק, כוללת 2,400 יחידות דיור ב-20 מבני מגורים של 35-9 קומות, כאשר כ-500 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות. התוכנית כוללת גם תשעה דונמים המיועדים למבני ציבור, ובהם בית ספר יסודי חדש, ו-2,400 מ"ר של שטחי מסחר

פורסם בתאריך: 19.3.24 10:56

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה אישרה להפקיד תוכנית ענק להתחדשות עירונית של הרשות להתחדשות עירונית וחברת ICR התחדשות עירונית במתחם סטרומה. התוכנית, שמתפרשת על פני שטח כולל של כ-65 דונם, ממוקמת בשכונת קרית שפרינצק, מצפון לדרך צרפת, מדרום לרחוב ז'ורס וממזרח לרחוב יציאת אירופה.

התוכנית כוללת 2,400 יחידות דיור שיוקמו ב-20 מבני מגורים של 35-9 קומות, כאשר כ-500 יחידות דיור יוקצו לדירות קטנות. כיום מצויים במתחם 557 יחידות דיור ב-19 מבנים של ארבע קומות. התוכנית כוללת גם תשעה דונמים המיועדים למבני ציבור, ובהם בית ספר יסודי חדש, ו-2,400 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו בחזיתות מבני המגורים לאורך רחוב ז'ורס. הפארק בלב השכונה, ובו עצים רבים לשימור, יישמר.

 

 

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון רונן סגל: "זוהי התוכנית המשמעותית הראשונה להתחדשות עירונית בקרית שפרינצק אשר נותנת מענה למספר רב של דירות קיימות. מעבר לפיתוח של מבני המגורים, התוכנית מספקת את המענה הנדרש לשטחים פתוחים ולשטחי ציבור, בין אם במגרשים ציבוריים שבהם ניתן להקים בית ספר ובין אם מבני ציבור שישולבו במבני המגורים".

מנהל אגף בכיר תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית גורי נדלר: "התכנית שאושרה מציעה פתרון מוצלח לאתגרים המורכבים של השכונות המערביות של חיפה – חידוש המתחם ויצירת שטחי ציבורי ומבני מגורים איכותיים, תוך שמירה על האיכויות הקיימות, על הצמחייה ועל הנוף".

התוכנית נערכה על ידי ארז אלה, HQ ארכיטקטים.

 

תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם סטרומה (הדמיה: HQ ארכיטקטים)

תוכנית ההתחדשות העירונית במתחם סטרומה (הדמיה: HQ ארכיטקטים)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יאן טיפארזי

    איך אלה מקבלים אישורים ולקראת הוצאת התוכנית לפועל כאשר בדיוק מתחת למתחם הזה, בשער העליה, נקסט אורבן לא מסוגלים להניע שום מהלך? העיקר דיבורים בתקשורת והאשמות.
    כל שכונת שער העלייה זקוקה להתחדשות – כבר יש תוכניות עבות כרס ומצגת מרשימה עד רמת המטר והשביל – אז למה זה לא מתחיל?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר