תוכנית "בת גלים" (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)
תוכנית "בת גלים" (הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות)

במקום בה"ד חיל הים: שכונה תיירותית בבת גלים

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית "בת גלים" להקמת שכונה חופית תיירותית עם כ-1,300 יחידות דיור במקום בסיס ההדרכה של חיל הים שיתפנה. במסגרת התוכנית יוקמו מבני מגורים של ארבע-שבע קומות ומבנים של 22 ו-25 קומות בעירוב שימושים עם חזית מסחרית

פורסם בתאריך: 28.3.24 10:32

תוכנית "בת גלים" שיזמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בשיתוף עם עיריית חיפה להקמת שכונה חופית תיירותית עם כ-1,300 יחידות דיור אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. התוכנית תוקם במקום בסיס ההדרכה של חיל הים שיתפנה בשכונת בת גלים, והיא מתפרשת על פני 162 דונם – בין שכונת בת גלים לשטח הקריה הרפואית רמב"ם. גבולות התוכנית הם קו החוף מצפון, רחוב עפרון ומתחם הקריה הרפואית רמב"ם ממזרח, רחוב העלייה השנייה מדרום ורחוב שרל לוץ ממערב.

במסגרת התוכנית תוקם שכונת מגורים עם כ-1,300 יחידות דיור בצפיפות של 27 יחידות דיור לדונם נטו. 20 אחוז מהיחידות יהיו דירות קטנות, כ-200 יהיו חדרי מלון וכ-250 יהיו דירות של דיור מוגן. הבנייה תהיה מרקמית – ממבני מגורים של ארבע-שבע קומות בממשק עם שכונת בת גלים המשתלבים בבינוי הקיים, ועד לבנייה גבוהה של 22 ו-25 קומות בממשק עם מתחם רמב"ם ובית הספר לרפואה.

השכונה החדשה מוצעת בעירוב שימושים עם חזית מסחרית לאורך השדרה הראשית המובילה לים ולאורך חזית הים. התוכנית כוללת כ-12,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה, כ-12,500 מ"ר לתיירות, כ-80,000 מ"ר למבני ציבור ובהם אשכול גנים, בית ספר יסודי ובית ספר על יסודי, ושטחים ציבוריים פתוחים ובהם גנים ציבוריים בתוך השכונה וטיילת חוף עם פארק חופי חדש לאורכו.

רוב המבנים הצבאיים בשטחה של התוכנית ייהרסו, למעט מבנים חדשים שישרתו את הציבור בעתיד. כמה צריפים מנדטוריים השוכנים בשטח התוכנית מיועדים לשימור כמבנים היסטוריים של הבסיס הצבאי שהוקם במקום עוד מתקופת המנדט.

 

 

התוכנית תוכננה על ידי משרד דרמן ורבקל אדריכלות, ועל ניהול הפרויקט הופקד משרד א. הורוביץ מהנדסים בשיתוף עם מתכנן מרחב חיפה ברמ"י ניר בן סימון.

עינב רינגלר, מנהלת אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברמ"י: "התוכנית מהווה דוגמה לניצול קרקע מיטבי. המתחם יחבר בין בת גלים, רמב"ם וחוף הים באמצעות תשתית רחובות מוטת הליכה ותחבורה ציבורית ענפה".

יו"ר הוועדה המחוזית חיפה רותי שורץ: "התוכנית מאפשרת את פינוי המחנה הצבאי בבת גלים ומציעה את פתיחת השכונה אל רצועת הים, תוך יצירת מרחב עירוני חי ותוסס עם עירוב שימושים ציבוריים ומסחריים ראוי".

מתכנן מחוז חיפה במינהל התכנון רונן סגל: "התוכנית מהווה בשורה של ממש לחיפה, והיא תאפשר להקים שכונת מגורים איכותית לצד הארכה והרחבה משמעותיות של חזית הים העירונית לטובת כל תושבי העיר והאזור. השכונה תהנה מקרבה למוסדות ציבור, משטחים ציבוריים פתוחים ומנגישות רבה לתחבורה ציבורית".

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר