שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)
שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

"תוך שנה נשאיר אבק לא רק לרשויות מסביב, אלא גם לערים גדולות"

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג, שמונתה למחזיקת תיק התכנון בעיריית חיפה וליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה מסבירה מדוע הטענות על חוסר האטרקטיביות של העיר אינן נכונות, מבקרת את ההתנהלות התכנונית בקדנציה הקודמת ומאשימה את הוועדה המחוזית שמקדמת "כל דבר שזז". ריאיון אופטימי

פורסם בתאריך: 1.6.24 09:19

תקוות רבות נתלות בחברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג. במסגרת ההסכמים הקואליציוניים עם ראש העיר יונה יהב, היא מונתה למחזיקת תיק התכנון בחיפה וליו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה – תפקידים שחולשים על פרויקטים ועל תוכניות שיעצבו את פני העיר בחמש השנים הבאות.

גולן שטיינברג, ששימשה בקדנציה הקודמת יו"ר איגוד ערים מפרץ חיפה לאיכות הסביבה, רואה במינויים המשך לתפקידה הקודם. "זה היה טבעי שארצה להתקדם לתפקיד גדול ומשמעותי יותר. ברור שהדרך להשפיע על הסביבה הוא בתכנון עתיד חדש למפרץ, וזוהי הסיבה שבגללה ביקשתי את תיק התכנון".

את רואה קווים משיקים בין התפקידים?

"בוודאי. בוועדת המשנה לתכנון ובנייה אנחנו נדרשים לבדוק תוכניות, לאשר ולקדם אותן, כך שאנחנו עוסקים גם בתמ"א 75 שזו התוכנית לסגירת התעשייה הפטרוכימית, בקידום פינוי חוות המיכלים בקרית חיים ובכל הקשור בפיתוח נכון של הנמלים במקביל לפיתוח פארק הקישון".

פינוי המפעלים יקפיץ את חיפה?

"חד משמעית".

"עוד עיר בתוך העיר שלנו"

חיפה מדורגת במקום ה־17 ברבעון הראשון השנה מכל היישובים בארץ במכירת דירות חדשות. בשנת 2023 דורגה במקום התשיעי, וזו העיר השלישית בגודלה בישראל. נראה שהעיר היא לא אטרקציה.

"חיפה היא דווקא עיר אטרקטיבית מאוד, ואנחנו רואים את זה בשטף התוכניות שיזמים מביאים לנו לשולחן. זה אומר יותר יחידות דיור. בקדנציה האחרונה היה קושי בקידום פרויקטים, ולכן מן הסתם נמכרו פחות דירות חדשות. אני דווקא רואה את המוטיבציה של יזמים לקדם פה תוכניות. מנגד, ברור לי שכדי שנחזור להיות גאים להגיד שאנחנו חיפאים, צריך לחזק את החינוך, את התרבות ואת הספורט".

הכל טוב ויפה, אבל למה חיפה מדשדשת במכירת דירות חדשות?

"כי לא היו היתרים שמאפשרים מכירת דירות על הנייר. עכשיו יתחילו להיות יותר היתרים ומכירת הדירות תגדל".

הנתונים מצביעים על כך שדווקא היתה עלייה בתקופתה של עינת קליש רותם.

"לא מספיקה. ראינו עלייה רק בשנה האחרונה של הקדנציה שלה. בתקופת הקורונה, במשך שנתיים ראינו תקיעות. גם המספרים של היתרי בנייה משקפים את זה. אפילו קרית ים עקפה אותנו במספר היתרי הבנייה, ואת זה אנחנו צריכים לשנות. מאז שנכנסתי לתפקיד, ועדת המשנה מתכנסת כל שבוע, ובמקביל אנחנו מקדמים תוכניות שונות ופרויקטים של התחדשות עירונית".

אבל את לא יכולה להתעלם מכך שבערים סביבנו יש פיתוח היסטרי ושחיפאים עוברים להתגורר בהן. את לא חושבת שגם הארנונה הגבוהה בחיפה תורמת לזה?

"מינהל ההנדסה לא עבד במשך חמש שנים. כשנכנסתי לתפקיד גיליתי שמינהל ההנדסה לא מנוהל, שהעובדים ברובם מיואשים ושאין להם גב. לא היתה להם מדיניות סדורה, ואלו דברים שאנחנו מתחילים לשנות. תוך שנה נשאיר אבק לא רק לרשויות הקטנות מסביב, אלא גם לערים גדולות ומשמעותיות כמו נתניה, ראשון לציון וחדרה. לשם הדוגמה – מהיום הראשון אנחנו פועלים לקידום ההיתרים במבואות הדרומיים, ומדובר ב־5,000 יחידות דיור. זה אומר עוד 20,000 תושבים שמצטרפים לעיר. ולכך יש להוסיף את תוכניות ההתחדשות העירונית בשכונות החוף שיביאו עוד 30,000 בתי אב. זה אומר עוד עיר בתוך העיר שלנו".

קליש רותם הצליחה לעצור את עליית הארנונה. גם אתם תבקשו להקפיא אותה?

"אני מבינה שהנרטיב של קליש רותם שהיא הצליחה לעצור את הארנונה השתרש".

אבל זה נכון.

"זה אומר שהיא עבדה יפה, אבל אם תבדוק את ספחי הארנונה בשנים שעברו תראה שחל גידול בארנונה כמו ברשויות האחרות. הארנונה בחיפה היא גבוהה, זו עובדה קיימת. מנגד, צריך לשים לב שחישובי הארנונה בחיפה שונים מאשר ברשויות אחרות. אנחנו לא סופרים שטחי שירות, ורשויות אחרות כן. והשאלה היא מה אתה מקבל בתמורה, וככל שנצליח לייצר רמת שירות גבוהה בתמורה לארנונה, אז התושבים יוכלו לספוג את זה. מה שגורם לאנשים לא לבוא לגור בעיר זה לא הארנונה הגבוהה, זה העובדה שמערכת החינוך לא מחכה לתושבים החדשים אלא הם מחכים למערכת החינוך, שאין מספיק אירועי תרבות כי הם סורסו לאורך כל השנים, שתחום הספורט לא מקודם. אלה דברים שצריך לעבוד עליהם במקביל. אני תמיד אומרת שהתכנון שלנו חייב לייצר חיים קהילתיים".

אז בשורה התחתונה – הסכר של היתרי הבנייה ייפרץ עכשיו?

"הוא כבר נפרץ, אבל באופן חכם. זה אומר שאנחנו עובדים בכל יום על כל הבקשות לתוספות ואישרנו מאות בקשות שהיו תקועות, התחלנו לדון בתוכניות משמעותיות גם של תמ"אות אבל בעיקר של תב"עות (תוכנית בניין עיר). בנושא ההתחדשות העירונית אישרנו בשבוע שעבר את התוכנית לבניין ברחוב חזקיהו 2 בנוה דוד שתושביו פונו בגלל שהוא מסוכן ואת הוצאת ההיתרים שלו. אנחנו עובדים ובאנו לעבוד כדי לייצר יציבות שתאפשר למינהל הנדסה לעבוד באופן תקין. המטרה שלי היא שבעוד שנתיים-שלוש אראה חיי קהילה שנוצרו מתוך תכנון נכון".

מה מצאת כשנכנסת לתפקיד?

"במינהל ההנדסה ראיתי מה שציפיתי לראות – שהוא לא מנוהל, שאין תהליכי עבודה נכונים, שאין הצבת יעדים. הדבר הראשון שעשיתי זה ליצר תהליכי עבודה סדורים. הוועדה המקומית לא היתה מסודרת, היו ויכוחים בין אנשי המקצוע ולא היה תיאום ביניהם. היו בקשות בנות חצי שנה שקודמו ובקשות בנות שנתיים, שלוש וארבע שהיו תקועות. לא היה מעקב אמיתי על מה נכנס ומה מתקדם, והיו תוכניות בנייה שמתאימות למגזרים מסוימים. תוכניות בנייה צריכות להיות מותאמות לכל המגזרים ולא רק למגזר מסוים".

 

שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

שרית גולן שטיינברג (צילום: בועז כהן)

 

 

"לא באתי לחדש בניינים, באתי לחדש מתחמים"

גולן שטיינברג חוזרת ומציינת את הירושה שהותיר לה השלטון הקודם ואת התנהלותו של משרד מהנדס העיר. כזכור, בחודש שעבר פורסם כי מהנדס העיר אריאל וטרמן יפרוש מתפקידו אחרי 19 שנה.

אז ההתנהלות היא הסיבה לכך שהוחלט לסיים את תפקידו?

"מהנדס העיר מבצע את תפקידו כבר 19 שנה, ואני מאמינה שבתפקידים משמעותיים צריך לקצוב כהונה. הוא מסיים את תפקידו בהחלטה משותפת, אבל נשתמש בידע שלו. בהחלטת ראש העיר הוא ינהל את פרויקט חזית הים העירונית".

היית בין המתנגדים הבולטים למיזמי תמ"א בשכונת מגורייך כרמליה.

"לא רק בכרמליה אלא בכל בשכונות הכלואות ברכס הכרמל. לתפישתי, תמ"א 38 זו לא התחדשות עירונית אלא התחדשות בניינית שמזיקה לסביבה הקרובה, מעמיסה בצורה מאסיבית על התשתיות הציבוריות ולא מאפשרת לטפל בהן. לא באתי לחדש בניינים, באתי לחדש מתחמים. כי אם הבניין שלך מתחדש אבל על הדרך הבניינים הגובלים נחרבים, המדרכה והכביש נחרבים ואין שליטה על עירוב השימושים, אז פגעת בקהילה, ואת זה אני רוצה לשנות".

אז את בוודאי מודעת לחשש בקרב היזמים על כך שכעת לא יינתנו להם אישורים לתמ"א.

"אומר בציניות שיזמים כבר אמרו לי שהם כבר לא מתכוונים לבנות בכרמליה. אבל כל בקשה נבחנת ללא משוא פנים, וזה לא קשור רק לשכונה שלי כי את אותה עמדה אני מביאה גם לכרמל הצרפתי ולשכונות אחרות. עם זאת, אני לא מתעלמת מכך שתמ"א 38 ומסמך המדיניות עדיין בתוקף, ואני לא מתעלמת מוועדות הערר. לכן, במקומות שאפשר ונכון לאשר אנחנו נאשר, אבל במקומות שאנחנו חושבים שצריך לתקן את התוכנית נגיד ליזם 'בוא תעשה תיקונים ותלך איתנו'".

איך את מגדירה את היחסים שלך עם יזמים ועם קבלנים?

"יחסים מקצועיים. אין לי יחסים אישיים איתם. הדלת שלי תמיד פתוחה, פתחנו אותה לכולם".

"מי שיעקוף אותנו – יהיה לזה תג מחיר"

אחד מהנושאים שלא נותן לה מנוחה הוא התנהלות הוועדה המחוזית, וגולן שטיינברג לא חוסכת ממנה את שבטה. "היתה מגמה של יזמים שהגישו תוכניות לוועדה המחוזית כדי לעקוף את הוועדה המקומית שלא תפקדה. פעם הוועדה המחוזית היתה שומרת הסף מפני היזמים, וכעת היא מקדמת כל דבר שזז. באתי ליזמים ואמרתי להם 'מי שיעקוף אותנו וילך מעל הראש שלנו – יהיה לזה תג מחיר'. אני לא מוכנה שהוועדה המחוזית תקבע לנו איך העיר תיראה, כי בסוף באים אלינו בתלונות על כבישים פקוקים ועל חוסר במוסדות ציבור. כדי שאני אוכל לתת את כל המענים הציבוריים, צריך לפעול ביחד איתנו".

נראה שבין כל תוכניות הפינוי-בינוי והמגדלים של 27 קומות, המרקם השכונתי הולך ונעלם.

"זה מחזק את דעתי. אין ספק שכדי לקיים התחדשות עירונית, בטח בבנייני הרכבות של קרית אליעזר למשל, צריך לייצר מכפילים גבוהים. זה אומר שיהיו בניינים גבוהים. לכן צריך תכנון נכון שלא מייצר מפלצות בטון אלא משלב קומות מסחריות ומבני ציבור בתוך המתחם".

עדיין מדובר במגדלים.

"אבל המטרה היא ליצור מבנים מעניינים, אייקוניים. אם תשים לב, בהתאם לתכנון שלצערי אושר בקדנציה הקודמת, כולם בונים את אותם רבי קומות מרובעים בשיטת ברנוביץ', שהיא שיטה שמוזילה את הבנייה. לכן כל הבניינים נראים אותו דבר, כולם. את הדבר הזה אנחנו רוצים לשנות כי כשמאשרים בנייה לגובה זה לכל החיים, זו לא בנייה שתעבור התחדשות עירונית נוספת בעתיד. בעוד 50 שנה לא תוכל לעשות התחדשות עירונית לבניין של 27 קומות. לכן הוא צריך להיות ייחודי, אייקוני, כזה שאומר 'הגעתי לכתובת הזו בחיפה' ושכולם ידברו על הבניין הזה. אין סיבה שזה לא יקרה. ואני גם לא מתכוונת להתנצל על כך שזה חשוב גם לראש העיר וגם לי".

איך את רוצה שיזכרו את הקדנציה שלך בעוד חמש שנים?

"אני לא צריכה שיזכרו אותי בעוד חמש שנים כי אני כאן כדי להישאר. אני רוצה לראות את מינהל ההנדסה עובד כמו שצריך, אני רוצה שכמה שיותר מתחמים בשכונות החוף יקודמו להתחדשות עירונית, אני רוצה שנתחיל בנייה משמעותית של בין 20 ל־25 אחוז מתוכניות הבינוי, ואני מאוד רוצה שנקדם את תוכנית האב לתחבורה לעיר".

כולל החזרת מטרונית רכס הכרמל?

"צריך מטרונית לרכס הכרמל. בחלום שלי ובחזון שלי צריך להפוך את כל ציר מוריה שיהיה כמו רחוב יפו בירושלים – למעלה מסחר ומתחת מנהור לרכבים פרטיים. בתוכנית המקורית דובר על מנהור ממרכז חורב למרכז הכרמל, וזו תוכנית מדהימה כי היא מחברת את האוניברסיטה לצד השני של העיר, ואת הירידה מהרכס אפשר לעשות באמצעות הרכבלית או הכרמלית. זה יאפשר לחזק את התחבורה הציבורית וגם הקמת שבילי אופניים. החלום שלי הוא שנתחיל לקדם את הפרויקט הזה, וכמובן שנראה את חזית הים העירונית קמה ושוקקת חיים. עד סוף הקדנציה הזו המטרה שלי שחוות המיכלים של תש"א בקרית חיים תפונה ותיהרס, ושנקדם שם את התוכניות להתחדשות עירונית".

 

מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)

מטרונית (צילום: יח"צ סופרבוס)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגובות

37 תגובות
37 תגובות
  1. חיפאי

    אם באמת רוצים לקדם שינוי בשכונות החוף, צריך להעיף את ראש המחלקה להתחדשות עירונית ולהביא מישהו שמסוגל לדחוף קדימה. ממתינים המון שנים ובקושי יש התקדמות.

  2. שלמה

    שלום שרית
    עשרות מיילים שלחתי לגבי התחדשות עירונית בכרמל צרפתי בדגש על רחוב בית לחם ששם יש בנייני רכבת בני 60 שנה ויותר מבנים מתפרקים ללא ממד וללא מקלטים שהאוכלוסייה שרובה מבוגרת לא יכולה להרשות לעצמה ואין טעם לשפץ אלה רק פינוי בינוי מעבר לזאת חלילה במקרה של רעידת אדמה יקרה אסון כבד הדגש על רחוב בית לחם 5 א-9א ובכלל כל המתחם
    אבקש את התייחסותך לנושא

  3. יהודה

    כול אחד בא ומברבר האם מישהו ראה שמפרקים בניין כדי לחדש פינוי בינוי בכול העיר חיפה או בקריות אין דבר כזה ולא נראה לי שיהיה גם יונה יהב הבטיח שיעשה אבל לא נראה לי מבטיחים לפני בחירות אחרי שנבחרים שמים פס על הבוחרים

  4. עדה

    הארנונה בחיפה הכי גבוהה במדינה וללא שום הצדקה. לפחות עינת קליש הצליחה לעצור את ההעלאה השנתית הגבוהה שהייתה בתקופת יהב.

  5. אריה

    למגיב יהודה: איזה מאה בנינים כבר נהרסו בחיפה ונבנו או נבנים בנינים חדשים במקומם. דוגמאות: קח את גוגל הקלד כתובת שאתן לך ותמצא את תמונת הבנין לפני שנהרס. עכשיו תיסע למקום ותיראה בנין חדש. הנה: שושנת הכרמל 1. רחוב צפרירים עד לוטוס 2 בנינים. יציאת אירופה קרוב לדרך צרפת מגדל ענק. נווה דוד רחוב המלך שלמה. רחוב ברנר וסוף כצנלסון בנווה שאנן

  6. תמיר בן שחר

    שרית בהצלחה,
    מציע בין השאר:
    1. לייצר אסטרטגיה כלכלית ושיווקית לעיר, לתתי שווקים בה ואזורים.
    2. תמא 75 מהווה איום כלכלי על חיפה, היא תחזק את ערי הקריות על חשבון חיפה.
    3. לחזק ולהעצים את המער שבדרום חיפה,
    וגם…
    http://WWw.c-Bs.co.il
    ת

  7. אורנה

    חיפה עיר מתה.
    פעם היא הייתה מטרופולין ושירתה גם ערים סמוכות וזה הציל אותה. המון שנים היא כבר לא רלוונטית לערים אחרות ולכן היא בהתמוטטות מתמשכת. עסקים מתים ובנייני רפאים.
    גרתי בחיפה וברחתי לקריות לפני מספר שנים. זו הייתה החלטה מעולה.

  8. אליהו המביא

    מחלקת הנדסה גוף גרוע והפיקוח והאישורים טיילת לא עושים כלום במשרדים מניסיון עבודה איתם, מהנדס העיר כושל שצריך להעיף ולבדוק מבקר העירייה את המחלקה והמבין יבין

  9. יואב

    כל אלה שזורקים הייט פשוט אוכלים את הלב
    (כנראה פיקטיביים של האופוזיציה)

  10. מקומות עבודה

    סגירת בזן והמפעלים הפטרוכימיים יהפכו את חייפה לעיירת פיתוח. הדבר הכי חשוב בכל ישוב זה מקומות עבודה ופרנסה. תעשייה מייצרת אלפי מקומות עבודה בצורה ישירה וכן במעגל השניוני והשלישי שמשרתים את התעשייה אם זה ספקים או נותני שירות כגון מזון. אסור אבל פשוט אסור לסגור ענפי תעשייה חיוניים שהם מהותיים לעמוד השדרה הכלכלי של העיר. האוכלוסייה החזקה ביותר תעזוב את העיר אחרי מקור הפרנסה וזה יוביל לגל הגירה שלילי מהעיר. אי אפשר לתחזק נדל"ן איכותי ללא מסחר ותעשייה. את תמשיכי את המורשת של קאליש בהריסת העיר במו ידייך. יזכרו אתכן לדיראון עולם.

  11. חיפה מחכה לראש עיר אמיץ שיתן גז ויבנה מרינה, שדה תעופה בינלאומי וחידוש כל השכונות הותיקות במערב ומזרח חיפה מול החופים

    לקריות אין מה להציע מלבד דיור זול בשכונות יהודיות הומוגניות. ברגע שחיפה תציע את אותו דבר בשכונות החוף כל ראשי הערים בקריות בצרה צרורה – התעסוקה כולה בחיפה, הבילוי הפנאי הספורט והתרבות בחיפה – לקריות אין מה להציע. אם הייתה מרינה בבת גלים בכלל פערי המחירים בין חיפה לקריות היו פי 2 – כמו בין חוף תל אביב לשכנות ממזרח.
    חיפה פשוט נתנה מתנה לקריות ולטירת הכרמל בכך שלא אישרה פינוי בינוי בשכונות החוף למגדלים מול הים עם נוף ים וקרוב למת"ם ולחופים. ברגע שההתחדשות המאסיבית תיבנה בחיפה זה יקבור את הביקושים בכל יתר ערי החוף בארץ!! חיפה טובה פי כמה מכל הבת ים והנתניה שאין בהן כלום לא שמורות טבע לא פארק הכרמל לא היי טק ולא גנים בהאים.
    אם יהיה שדה תעופה בינלאומי, מרינה ושכונות חוף חדשות חיפה תעקוף במחירי נדלן את תל אביב.

  12. לא רוצים שתהרסו את חיפה עם עוד 50 אלף תושבים, מה זה ייתן לחיפה?!

    20 כתבות על הקבלנים שלחוצים שיאשרו להם מכפילים מטורפים כדי שיוכלו למכור מהר את הפרויקטים לכל מיני "קנדה ישראל"
    ולעשות רווח מהיר על חלומות על התחדשות שכונות ישנות הרוסות שצריכות השקעה בהכל – ביוב, רחובות, בתי ספר חסרים,
    אוכלוסיות מצוקה, מחסור בחנויות יש שכונות בלי סופרמרקט נורמלי רק איזה מכולת קטנה.
    אתם מנסים בכח להריץ פרויקטים גרועים צפופים סבבה המטרה של הקבלנים ברורה וכנראה שילמו יפה לתקשורת

  13. אלי

    דרך צרפת בניינים ישנים 50 שנה חובה לתמא פינוי בינוי אם תהיה רעידה או מלחמה אין מיגון כלל

  14. בן

    אז מה זה "חידוש מתחמים?
    די אמורפי ולא ברור.
    בלי תכנית ברורה מקבלים הזנחה.

  15. אורלי מנווה שאנן

    איף…איזה קשקשנית. למה נשים מוכשרות ואיכותיות לא מגיעות לעיריית חיפה?

  16. לימור

    בבית שלה היא לא רוצה מגדלים
    אבל אצל האחרים היא עפה על זה
    פשוט חוצפה!
    מגדלים הם בכיה לדורות
    בכל הערים כבר הבינו שמגדלים הם נטל וביטול איכות החיים של התושבים
    עומס על התשתיות ורווח בעיקר ליזמים שכבר בתקופת יהב בנו בניינים ביציאת אירופה , פיל שמקלקל את הפסטורליות החיפאית
    פשוט חצופה וחוצפה
    מקווה שבקרוב מאוד תסיימו את הקדנציה שלכם

  17. לימור

    רוצה לבנות מגדלים מכוערים וענקיים בכל חיפה
    אבל בבית הוריה לא
    חצופה
    תעברי עיר עיר ותראי שבכל הערים קלטו שמגדלים הם רע לערים
    מבחינת תשתיות עומס ועומס על התושבים

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את האזרח מעניין יותר גובה הארנונה מאשר אם יהיה עוד אירוע ספורט או תרבות שאולי מעניין חלק קטן מאד מהאוכלוסיה

  19. חיפאית

    כל ציר מוריה הפך פקק אחד גדול. עוד בניינים רק ירעו את המצב

  20. משה יזדי

    כבוד של חבת מועצה !!
    איזה הבדל בסיגנונות.
    יונה ושרית ימריאו את חיפה לגבהים הראויים לעירנו.
    תמכתי בכם ואתמוך לעד !!

  21. ר

    לפחות בדבר אחד היא דוברת אמת, השקר הכי גדול הוא שקליש עצרה את עליית הארנונה. מאז שקליש בתפקיד הארנונה שלי עולה כמעט כל חודש! כשהיה יונה יהב, הארנונה הייתה עולה פעם בשנה שנתיים וכל השנה נשארת קבועה, לפחות ידעתי כמה אני הולכת לשלם. עכשיו זה הפתעה כל פעם.

  22. ששון ל.

    כותרת המראה כמה היא שחצנית. נכנסת לתפקיד לפני שעה. תשתקי, תעבדי, ובעוד שנה נראה אם עשית משהו או שאת סתם קשקשנית. מעט צניעות לא תזיק לך…

  23. רק סילוק הפטרוכימיה יאושש את חיפה שכל מי שחושב עליה חושב על זיהום אויר

    ללא סגירת בתי הזיקוק והסרת הזיהום לא יהיה פיתוח בחיפה.
    הקריות הצליחו להתרחק מתדמית הזיהום ולהשאיר אותה לחיפה. קרית ביאליק וקרית אתא וקרית ים מפתחות שכונות ענק רחוקות מהצ'ק פוסט כמה שרק אפשר וככה חיפאים עוברים כדי לנשום אויר נקי למקומות שפעם קראו להם "חור".
    חיפה נשארה עם כל המפגעים: חישמול הרכבת דרך החוף שלה, ביטול המרינה שלה, הרס האויר שלה, הנמל במפרץ שהורס את חופי קרית חיים, עיר הנמלים שחוסמת גישה לים – לא תהיה שום חזית עירונית עם נמל חיפה במעגנה וחיל הים ממול, בל נשלה את עצמנו.
    חיפה נותרה מאחור – אף בסיס לא התפנה. אף מפגע לא הוסר.
    תל אביב למשל הסירה את כולם: את כל המפגעים סילקה מהחופים. את כל הבסיסים זוללי השטח כמו שדה דב ומפגעים כמו גלילות היא סילקה. לאן עברו מיכלי הגז מגלילות? לצומת קרית אתא בחיפה. ככה חיפה בלעה עוד ועוד גלולות רעל ויצרה מפגעים במקום לקדם איכות חיים. חייבים לסלק את בז"ן והפטרוכימיה בלי זה אי אפשר להתקדם לשום מקום.
    ככל שעזבה אוכלוסיה חזקה ונכנסה אוכלוסייה נזקקת נאלצו להעלות ארנונה כי בסיס המשלמים הלך וקטן
    חיפה גם סבלה וסובלת מ-20 ועכשיו 25 שנה של ראש עיר כושל והמחלפתו הכושלת. הוא לא מבין כמה הוא לא מבין.
    בסוף מה שנקבל זה המון המון הבטחות, קצת פינוי בינוי צפוף, עוד מלא מזהמים וחישמול לאורך כל קו החוף שימנע גישה לים
    משכונות החוף.

  24. הפטרוכימיה חייבת לעוף מהמפרץ

    בלי סגירת בתי הזיקוק חיפה תישאר עם הגירה שלילית
    אף אחד לא מוכן לחיות בסביבה מזוהמת שמסכנת אותו ואת הילדים שלו
    מי שגר מול בתי הזיקוק או בקרית חיים חי בחשש תמידי ובלית ברירה
    ככה אי אפשר להיות עיר של איכות חיים
    הפרנסה שבתי הזיקוק והמזהמים לוקחים הרבה יותר גדולה מזו שהם יוצרים !!!
    לא סתם תל אביב סילקה את כל המפגעים ממנה כמו שדה דב, גלילות ומפעלים מזהמים
    לאן סילקו את חוות הגז מגלילות? כמובן לצומת קרית אתא בחיפה
    לא מוכנים בעידן של טילים וכתב"מים להיות בכותרות על אסון ענק בגלל בתי הזיקוק!!!

  25. יוסי

    סיימתי לקרוא ונותרתי עם תחושה עזה שהמרואיינת יהירה, מתנשאת, מוכרת בלונים עם אוויר.
    עצוב

  26. חיפאי

    שכונות החוף תקועות כבר שנים – קבלנים רוצים לבנות לפני שהבניינים יקרסו על יושביהם – ולאף קואליציה בעירייה לא מעניין את דחיפות העיניין

  27. יוסי

    אני גרוש ומחפש אישה. אז מה זה בכלל קשור להתחדשות עירונית?:
    בקושי 16% הם יפים/יפות ואנשים פשוט מעריצים ומשכפלים את הכיעור/מראה-בנאלי של עצמם מיזה אלפי שנים וגרמו וגורמים להתפוצצות-אוכלוסין. בערך בשנת 1850 המציאו את הבטון. בתים מבטון מחזיקים בעולם כבר יותר מ 140 שנה! , אם היו מחייבים בחוק את בעלי הדירות לתחזק כראוי את הבניין שלהם , אז לא היו מתי מעט בניינים שמתפוררים. כול יתר הבניינים של פינויי-בינוי ושל תמ"א-38 זו גזילה ופשע של קבלנים ומשכירי דירות והם מתנהגים כמו אחרוני הפושעים תרתי-משמע!
    לא רק שאסור לבצע הגדלת תוספת חדרים לבניין קיים בעלות בעלי הדירות , כי זה פוגע באחוזי הבנייה המותרים אלא שהרבה יותר מיכך , אסור להוסיף לבניין קיים או במקום בניין קיים להוסיף עוד דירות ועוד קומות. הצורך היחידי בכך נובע מהתרבות האוכלוסין(שכאמור , נולדים בעולם עוד אנשים עם תווי פנים מכוערים או סתמיים) , ואין מספיק אדמה בעולם לגדל עוד אוכל לכולם!!!
    הפיתרון היחידי לשני הללו הוא איסור בחוק להולדת יותר מילד אחד לזוג למשך לפחות 5,6 דורות ומחקר ש
    להתערבות ביולוגית להולדת אנשים יפים!!!
    ומי שיוחיד יותר מילד אחד , פשוט להוציא את הזוג ואת. הילד להורג!!!
    כי אחרת אנו נמות מרעב תרתי משמע בייסורים איטיים!!!!

  28. נועה

    אישה רעה, מגעילה, יודעת רק לצרוח ולהרוס
    מכוערת מבחוץ ומבפנים

  29. ווהר

    קודם כל תורידו את גובה הארנונה!!! אני לא צריכה שתבדרי אותי עם אירועי ספורט – את זה אנחנו התושבים האמנים, השפים, והמוכשרים יודעים לעשות, רק תאשרו לנו את זה. אבל תורידו את הארנונה. לא צריך עוד מגדלים, ולא צריך לבנות מגדלי בבל בעיר היפה בארץ. לא צריך לתת יד לנדלניסטים תאבי כסף. צריך לשמור ולשפץ את הקיים האותנטי בחיפה. זה הצביון של חיפה. זה מה שהופך אותה ליפה. צריך לשמור על הטבע. ולא להרוס אותו. ומה שתושבים רוצים זה ארנונה זולה. נקודה.

  30. אריה גור אל

    מה עם גבעת העיזים מאושר לבנייה משנת 2022 לא זז כלום!!! ככה לא בונים חומה!!!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר