הפנים של חיפה. מתחם הרותם בשער העלייה. קרדיט לתמונה: הדמיות: Olin
הפנים של חיפה. מתחם הרותם בשער העלייה. קרדיט לתמונה: הדמיות: Olin

עכשיו זה זמן חיפה: העתיד נמצא בהתחדשות העירונית

"זה הזמן לעבור משלב החזון לשלב הביצוע", אומר יוסי כהן, מנכ"ל חברת נקסט אורבן, המקדמת בחיפה בנייה של יותר מ-8200 דירות במיזמי ענק של התחדשות עירונית, "מעבר לפתרונות דיור, בפרויקטים אלה יש בשורה חברתית"

פורסם בתאריך: 25.2.21 20:00

הסיפור החיפאי הוא דוגמה מצוינת לפוטנציאל מפוספס שהגיע זמנו להתממש. לאורך העשור האחרון, תנופת הבנייה וההתחדשות העירונית בישראל פסחו על העיר השלישית בגודלה בארץ, וכך נבנו בחיפה מאות בודדות של דירות בממוצע בשנה בלבד, מספר המתאים יותר לעיירה קטנה ולא לעיר שבה מתגוררים מאות אלפי תושבים ומתיימרת למצב עצמה כמטרופולין של הצפון.

יוסי כהן

"בעיר כמו חיפה, שאינה בעלת עתודות קרקע מרובות, התחדשות עירונית היא הדרך היחידה", קובע יוסי כהן, מנכ"ל חברת נקסט אורבן, המתמחה בייזום פרויקטים של פינוי-בינוי ומקדמת את בנייתן של יותר מ-8200 דירות ב-13 מתחמים ברחבי חיפה. "מעבר לפתרונות דיור, בפרויקטים הללו טמונה בשורה חברתית ובאמצעותם ניתן לשדרג את איכות החיים של תושבי העיר. אחרי שנים ארוכות שבהן השתרכה חיפה מאחור בכל מה שנוגע להתחדשות עירונית, יש שינוי במגמה. ראש העירייה עינת קליש רותם מבינה את משמעות ההתחדשות העירונית של חיפה, ואנחנו מיישרים איתה קו".

שכונותיה הוותיקות של חיפה, שתוכננו בשלהי שנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, נמצאות כיום במצב קטסטרופלי: המבנים מסוכנים והתשתיות רעועות, מערכות הניקוז בקריסה והשטחים הפתוחים והציבוריים מזכירים אזורים נחותים בעולם. כל אלה מייצרים תדמית רעה לעיר, ולכל ברור, כי הגיעה העת למעשים.

מדינת ישראל הפנימה שהתחדשות עירונית היא הכלי האולטימטיבי לחידוש ולשיקום שכונות ישנות ולהעלאת איכות חייהם של התושבים. זאת, מתוך ראייה כוללת הדוגלת בעירוב שימושים ומשלבת הריסת מבנים ישנים ובניית מבנים חדשים במקומם, לצד פיתוח שטחי ציבור וריאות ירוקות. פתרון זה מספק מענה מקיף: הן שמירה על התושבים הוותיקים ושדרוג שכונות המגורים, והן הגדלת היצע הדיור, משיכת אוכלוסייה חדשה ושיפור פני העיר.

שכונת שער העלייה תשנה פניה

נקסט אורבן התחדשות עירונית היא החברה הגדולה שפועלת לתרגום החזון לחיפה המתחדשת למציאות בשטח, כשעל רקע הצגתה הצפויה של התוכנית להתחדשות שכונות החוף, הפרויקטים של החברה באזור כבר מייצרים סביבם באז. "אנחנו מתמקדים בשער העלייה, ופועלים בשישה תתי-מתחמים בשכונה, כולל בתת-המתחם אצ"ל-ברוך הכהן-הרב אלנקווה, שם נשתף פעולה עם חברת יוסי אברהמי", מספר כהן, "בתתי-המתחמים הללו כבר נחתמו הסכמים סופיים עם יותר מ-60 אחוז מבעלי הדירות. אנו צפויים להרוס יותר מ-1000 דירות בשכונה ולבנות במקומן כ-4700 דירות חדשות, בתוספת שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור וריאות ירוקות. שער העלייה תשתנה מקצה לקצה, וערכה הנדל"ני יזנק. שער העלייה תהיה הפנים של חיפה כחלק מחזית הים של שכונות החוף. היא מציעה תנאים אידאליים למקסום הדיאלוג בין העיר לים ותוכל להפנות רחוב ראשי עם חזית לקו החוף".

קומפלקס אקסקלוסיבי. מתחם יפה נוף - שער הלבנון. קרדיט לתמונה: הדמיות: Olin

קומפלקס אקסקלוסיבי. מתחם יפה נוף – שער הלבנון. קרדיט לתמונה: הדמיות: Olin

שלושה מיזמים בנווה שאנן

גם בתוכניות של נווה שאנן המתחדשת משתלבת נקסט אורבן היטב, עם שלושה פרויקטים במתחם פייזר, במתחם מימון שמעוני ובמתחם נתיב חן. בחוד החנית ניצב הפרויקט במתחם פייזר, שבו ייהרסו ארבעה בנייני רכבת ובהם 104 דירות, ובמקומם יוקמו מגדלים של 22 קומות ומעלה, לצד בנייה מרקמית של בניינים של שש-שבע קומות, ובסך הכל 447 דירות, בשילוב רצועות מסחר, תעסוקה, שטחים ירוקים ומבני ציבור.

לצד התוכניות המרהיבות, כהן, כמו כולם, מבין שהגיע הזמן לעבור מחלומות למציאות: "לאחר שנתיים שבהן התמקדה עיריית חיפה בתכנון ובבניית החזון, הכניסה לעשור החדש מחייבת עליית מדרגה של ממש. בעלי הדירות מחכים כבר שנים להתחדשות עירונית ולא יכול להיות שנשמע שמינהל ההנדסה רוצה לשמר מבני אזבסט ולעבות בניינים ישנים במקום להרוס את המבנים המסוכנים והנוטים ליפול ולבנות במקומם שכונה חדשה.

"זה הזמן לאפשר ליזמים ולתושבים שהמתינו בסבלנות רבה לקדם תוכניות מפורטות בוועדות התכנון ולעשות את המעבר המתבקש לשלב הביצוע. יתרה מכך, כל בר דעת מבין שללא ודאות כלכלית, מינהל הנדסה יכול להמשיך לצייר תוכניות אב שלא יתממשו, כי כדי להוציא פרויקט לפועל המכפיל חייב לעמוד בדוחות הכלכליים של הבנק המלווה.

"העירייה צריכה לאפשר לשמאים לקבוע את המכפיל ולאדריכלים לתכנן את הפרויקט. תפקידה של הרשות להסתכל ממבט-על ולקדם תוכניות שיעשו טוב לעיר ולבעלי הדירות. רק כך נהפוך שנים של חלום – למציאות".

 


כתבה שיווקית


העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כמה שנים אתם מבטיחים פינוי בינוי??

    ולפניכם 30 שנה הבטיחו לדיירים המסכנים שכבר הזדקנו מאז.
    העירייה לפי הפרסומים שלה מתכוונת לשלש את מספר התושבים בשער העלייה לפי תוכנית האב שאמורה להתפרסם ב28.2.21(חפ 2350).
    ההיתכנות הכלכלית של יזמי פינוי בינוי מדברת על בנייה במכפלות של חמש בשכונות האלו, ההדמייה של המבנים כפי שפירסמתם באתר שלכם לא תתקבל (לדעתי) ,היא מדמה צפיפות בלתי נסבלת בשטח יחסי קטן ולדעתי אין לה שום סיכוי לעבור בשום תבע במתכונתה הנוכחית.
    למה שלא תתרכזו בפתרונות ריאליים לשכונה הזו כמו עיבוי בינוי? זה טוב לנו התושבים וגם כלכלי עבורכם.
    (תושבת בשכונה שרוצה פתרון חיזוק מבנים מיידי ולא פנטזיות של עשרות שנים)

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר