מצאי הדירות בחיפה: כ-122 אלף בלבד; במהלך עשור נוספו לעיר פחות מ-8000 דירות

נתוני הלמ"ס עגומים: מצאי הדירות בחיפה עלה ב-7 אחוז בלבד מאז 2012. רק 960 דירות בממוצע נוספו בכל שנה

פורסם בתאריך: 24.2.21 19:19

לראשונה מאז 1995 מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) את מספר הדירות בכל היישובים בישראל והתוספת שלהן בכל שנה בעשור האחרון. הנתונים שופכים אור על מצוקת הדיור האמיתית והמחסור בדירות שקיים בערים רבות בישראל.

לפי הנתונים, בחיפה, מלאי הדירות מסתכם נכון לסוף 2020 בכ-122 אלף דירות בלבד לעומת כ-115 אלף נכון ל-2012 – מדובר בתוספת של פחות מ-8000 דירות בלבד למלאי הדירות בעיר בכל התקופה – עלייה של 7 אחוז בלבד בכמעט עשור. בכל שנה התווספו בממוצע רק 960 דירות לעיר, זאת בעוד הגידול הדמוגרפי במדינת ישראל הוא פי שלושה מתוספת הדירות בעיר. עיר כמו חיפה הייתה אמורה להוסיף כ-2400 דירות כל שנה (2 אחוז ממצאי הדירות הקיים בה) – רק כדי לספק את הגידול הטבעי הפנימי שלה.

לשחרר חסמים. חיים פייגלין: קרדיט צלם - צילום: יח"צ

לשחרר חסמים. חיים פייגלין: קרדיט צלם – צילום: יח"צ

יו"ר ארגון הקבלנים במחוז חיפה, חיים פייגלין: "הנתונים מאשררים את מה שאנו טוענים כבר שנים רבות – אין מספיק דירות בעיר חיפה, אין מספיק בנייה, והמחסור לצערי רק ילך ויחריף בשנים הקרובות, במיוחד בצל משבר הקורונה. עיר כמו חיפה הייתה אמורה לבנות כל שנה כ-2400 דירות, רק כדי לספק את הביקוש הפנימי לגידול במשקי הבית מתוך העיר, אך, לצערנו, נבנות בעיר מאות בודדות של דירות בשנים האחרונות. למעשה, חיפה מגרשת ודוחקת את תושביה הצעירים והחזקים אל מחוצה לה. גם מספר הנפשות הנמוך למשק בית בחיפה מעיד על הידרדרות של העיר להזדקנות ולנטישה של צעירים.

"אני קורא למקבלי ההחלטות בעירייה וכן בממשלה לדאוג לתושבי חיפה, לעודד את הבנייה בעיר, להגביר משמעותית את קצב מתן היתרי הבנייה ולשחרר חסמים נוספים שמעכבים משמעותית את הבנייה בפועל – כדי שניתן יהיה לספק לתושבים קורת גג איכותית".

ברמה הארצית. בשנים 2020-2012 חל גידול של כ-16 אחוז במספר הדירות בעיריות ובמועצות מקומיות – תוספת של כ-354 אלף דירות. נכון לסוף השנה החולפת, היו בישראל כ-2.736 מיליון דירות למגורים. השיעור הגדול ביותר של הדירות נכון לשנת 2020 היה במחוז המרכז – 25 אחוז מכלל הדירות, ובמחוז תל אביב – 20 אחוז. המספר הגבוה ביותר של הדירות היה בירושלים – 235 אלף דירות, ואחריה תל אביב עם 211 אלף דירות.

חיפאי אוהב את חיפה?

מנתוני הלמ"ס עולה עוד, כי תושבי חיפה מרוצים מאזור המגורים שלהם ומהדירות שלהם, אך לא בונים להם מספיק דירות בעיר. הלמ"ס בדקה כ-80 מדדי איכות חיים ב-16 הערים הגדולות בישראל, חלקם מבוססים על נתונים אובייקטיביים וחלקם על תחושות של התושבים כפי שנמדדו בסקרי שביעות רצון.

מהסקר עולה, כי כ-86.4 אחוז מתושבי חיפה הביעו שביעות רצון כללית מהחיים, 84 אחוז הביעו שביעות רצון מאזור המגורים שלהם ו-86 אחוז שבעי רצון מהדירה שלהם.

עוד עולה מהסקר, כי כ-28 אחוז מהאוכלוסייה בחיפה מוציאים על דיור שליש או יותר מההכנסה הפנויה שלהם – על דירות שבבעלותם או על שכר דירה. כמעט 60 אחוז מהנשאלים בסקר הביעו שביעות רצון מהפארקים ומהשטחים הירוקים באזור המגורים שלהם.


כתבה שיווקית


העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המורשת המפוארת של יהב

    הארנונה הבריחה מחיפה 40,000 צעירים
    הם קנו בערים סמוכות בקריות, רמות יצחק וטירת הכרמל, עתלית, נופית, זכרון ויקנעם.
    שם תמצאו 40,000 צעירים שהקימו משפחות במקום אחר.
    זהו העשור האבוד שעליו חתום יונה יהב, וחדוה אלמוג, ש"דאגו" שלא יבנו כמעט כלום כל הקדנציות שלהם וגם מה שנבנה, המעט שבכל זאת לא הצליחו לעכב יצא קטסטרופה תכנונית כמו אסון חביבה רייך ורמת הנשיא שרק 50% ממנה בנויה.
    חיפה היום הייתה צריכה היום להיות 320,000 תושבים ו"תודה" על הכשלון לי. י. וח. א.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר