ארנון נתנאל וירון וינוקור
ארנון נתנאל וירון וינוקור (אתגרים). קרדיט צילום: כתום-צלמים

האם צפויה עלייה במחירי הדירות בחיפה? מתי הזמן לקנות דירה?

מומחי הנדל"ן החיפאים, נתנאל ארנון וירון וינוקור, עם התשובות לשאלות הבוערות

פורסם בתאריך: 24.2.21 06:06

בשנה האחרונה חווינו משבר בריאותי – כלכלי, בעקבות נגיף הקורונה ומצב פוליטי לא יציב, לשון המעטה. שני אלה בעלי השפעה על מחירי הדירות בכלל ועל שוק הנדל"ן החיפאי בפרט.

תחת המערבולת שיצר משבר הקורונה, נדמה היה, כי ענף הבנייה המשיך לעבוד, כמעט ללא השפעה,  גם בימי הסגר. אלא שמדובר באשליה. היצע הדירות נקבע, באופן כמעט ישיר, על ידי שיווק קרקעות לבנייה של המדינה ועיבויה באמצעות תמ"א 38. פעילות זו נפגעה באופן מהותי בתקופת המשבר.

המשבר בשנה האחרונה גרם להתמעטות במספר מכרזי הקרקעות שנפתחו, וביחד איתם התמעטו גם התחלות הבנייה והיצע הדירות. ירידה בהיצע הדירות לאורך התקופה תגרום, באופן טבעי, לעליות מחירים. יתרה מכך, לא נראה, בשלב זה, כי הממשלה עתידה להפנות משאבים לצורך פתרונות לענף הנדל"ן. קיימת אפשרות לא מבוטלת, כי דווקא הגירעון בתקציב יכריח את המדינה לשווק קרקעות במחירים גבוהים, ללא התייחסות למחירי הדירות העולים, ובכך יתרום לעלייה נוספת.

בנוסף, המצב הנוכחי מגיע אחרי התערבות ממשלתית בשוק הנדל"ן. כזכור, טרם המשבר הבריאותי-כלכלי, ניסה השר כחלון להוביל תוכנית שתסייע בהורדת מחירים בשם "מחיר למשתכן". התוכנית גרמה להיפוך מגמה בקרב הקהל שביקש לרכוש דירות למטרות שונות (שיפור דיור, השקעה ועוד). קהל זה ציפה לירידות מחיר עקב התוכנית והחליט שלא להחליט בשלב זה. כלומר, השעה את תוכניותיו לרכישת דירה עד להתבהרות אפקט התוכנית על מחירי הדירות.

התוכנית לא צלחה. מחירי הדירות לא הוזלו באופן משמעותי. נהפוך הוא. המחירים עלו עקב חוסר בהיצע של דירות, שאינן "מחיר למשתכן" והמשקיעים נדחקו החוצה.

כיום, מנסה סגן השר ליצמן מהלך נוסף באמצעות תוכנית "דיור במחיר מופחת", שבה המדינה קובעת את מחיר הדירה הסופי. תוכנית זו מיועדת להיטיב עם פלח אוכלוסייה מסוים, דבר שצפוי להוסיף לעליית המחירים הכללית.

ובמבט מקומי. המדיניות החדשה של עירית חיפה בעניין תמ"א 38 הפחיתה באופן משמעותי את הכלכליות של חלק מהפרויקטים החדשים. מהלך זה מצמצם באופן משמעותי את כמות הפרויקטים במסגרת תמ"א 38, דבר שמוביל לצמצום נוסף בהיצע הדירות החדשות.

אפקט נוסף של משבר הקורונה, ובעיקר השהייה הארוכה בבתים והמעבר לעבודה מהבית, ניתן לראות במגמה החדשה של רוכשי הדירות, המעדיפים דירות גדולות (חמישה ושישה חדרים) וכן שטחי חוץ גדולים כמו מרפסות או גינות.

הכותבים הם נתנאל ארנון וירון וינוקור, הבעלים של חברת השיווק הוותיקה "אתגרים", המשווקת כיום מאות דירות ברחבי חיפה לחברות הבנייה מהמובילות בעיר. לחברה פרויקטים נבחרים בגבעת זמר, נווה שאנן, שכונת בת גלים, רמת אלמוגי ועוד.


כתבה שיווקית


העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר