נבחרת אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)
נבחרת אקים חיפה (צילום: אקים חיפה)

כולם יודעים שחיפה אלופה: מקום ראשון לנבחרת הכדורסל של אקים חיפה

הקבוצה החיפאית זכתה באליפות במסגרת טורניר סוף העונה של "וירטוס ישראל – עמותה למשחקים מיוחדים". יובל בוקין, בן 22, שחקן בקבוצה: "ניצחנו את אקים רמת גן, בית ספר אבן גבירול מחיפה ועוד. יש אצלנו שחקנים בולטים יותר ופחות, אבל אנחנו קבוצה וזה מה שחשוב"

פורסם בתאריך: 20.6.22 12:37

נבחרת הכדורסל גברים של אקים חיפה פועלת זה עשרות שנים, וכיום משחקים בה 14 שחקנים, חלקם מתמודדים עם אוטיזם וחלקם עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. בשנה החולפת, שיחקה הקבוצה בבית א' מול הקבוצות ברמה הגבוהה ביותר, ולפני כשבוע, במסגרת טורניר סוף העונה של "וירטוס ישראל – עמותה למשחקים מיוחדים" סיימה הקבוצה במקום הראשון וזכתה באליפות. יונת שיינבאום-מצליח, מאמנת הקבוצה ב-22 שנים האחרונות, מספרת שמשחק הגמר נערך ברמת גן, וכי השחקנים באו מוכנים וניצחו את שני המשחקים הקשים והצמודים שהיו להם. "זו השנה הראשונה שהקבוצה משחקת בבית העליון, וזו גם הפעם הראשונה שאנחנו זוכים באליפות, לכן האושר כפול. השחקנים חברים גם מחוץ למגרש, וזה הדבר הכי חשוב בקבוצה", היא אומרת.

נבחרת אקים חיפה עם הגביע (צילום: אקים חיפה)

נבחרת אקים חיפה עם הגביע (צילום: אקים חיפה)

יובל בוקין, בן 22 מהקריות, שמשחק כבר שלוש שנים בנבחרת של אקים חיפה, מעיד כי זה הדבר הכי טוב שבחר לעשות בחיים ומשתף במהלך הכי טוב שלו: "הייתי אחד מול שלושה שחקנים מולי. עברתי אותם ושמתי להם סל על הראש. בטורניר, ניצחנו את אקים רמת גן, בית ספר אבן גבירול מחיפה ועוד. יש אצלנו שחקנים בולטים יותר ופחות, אבל אנחנו קבוצה וזה מה שחשוב. במהלך העונה קלעתי בממוצע 10 נקודות למשחק, והחוויה הכי טובה שלי מהמשחקים היא שניצחנו באחד הטורנירים את ליאו באק, הקבוצה שממנה הגעתי לבית חנה. בעונה הבאה, אני מצפה שנשמור על התואר של האליפות, שיצטרפו עוד שחקנים לקבוצה ושנצא לטורניר בחו"ל.

 

 

שיינבאום-מצליח, שבמקביל להיותה מאמנת הקבוצה היא גם מדריכה במועדון החברתי "בית חנה" של אקים חיפה, מציינת, שהיא לא מוכנה לקבל לנבחרת שחקנים שהם לא ספורטאים. "זאת אומרת שאם נותנים לך מכה במשחק, אתה לא מחזיר. זה קורה הרבה בטורנירים. יש אמוציות, מכות קשות במהלך משחקים, אבל אצלנו אף אחד לא מגיב, כולם שומרים על רוח ספורטיבית. אנחנו גם לא צועקים על אף אחד. אם מישהו קולע, כולם מוחאים לו כפיים. במשחקי הבית שלנו, בחיפה, מגיע קהל שכולל הורים, מדריכים וחברים של השחקנים מהדיור בקהילה.

"אחת האימהות אמרה לי השנה, שזו הפעם הראשונה שהיא מגיעה לראות את הבן שלה משחק אחרי שמונה שנים, וזה ריגש אותי מאוד. אימא אחרת באה עם כאבים חזקים ברגל לראות את בנה משחק, ואבא של אחד השחקנים שיבח את רמת המשחק ואת המשחק הקבוצתי. ההורים היו ממש גאים בשחקנים וכמובן שניצחנו, זה עודד את השחקנים ואותי מילא גאווה".

עמותת אקים חיפה שומרת על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ומעניקה להם שירותי חינוך וטיפול במטרה להובילם למיצוי מלא של יכולותיהם ולהשתלבות מלאה בקהילה. תוכניות העמותה זה 70 שנה לחינוך וטיפול שינתה את חייהם של עשרות אלפי ילדים, בוגרים ומזדקנים עם מוגבלות, כמו גם את חייהם של בני משפחותיהם בחיפה רבתי – מטירת כרמל בדרום, דרך חיפה והקריות ועד יישובי הגליל בצפון. העמותה מפעילה מערך דיור, בית ספר לחינוך מיוחד, מרכז יום לבוגרים, מועדון חברתי ופעילויות נוספות, שמובילות לביטוי עצמי, בחירה חופשית ומימוש יכולותיו של האדם בקהילה בה הוא חי כאזרח התורם לחברה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר